Strona 1 z 1

Junkers Ju 88 kolory przewodów hamulcowych

PostNapisane: sobota, 6 marca 2021, 18:22
przez Mr Orange
Zawsze miałem problem z kolorem przewodów hamulcowych w niemieckich samolotach.
Może ktoś kompetentny rozwieje wątpliwości? W tym wypadku chodzi o Ju 88. Górna część przewodu to pewnie ten sam kolor, co goleń (RLM 02). Trochę niżej widać złączkę i przewód nieco się pogrubia i zmienia kolor. No właśnie - na jaki? Kiedyś myślałem, że to powinna być czarna gumowa izolacja, no ale zdjęcie mówi coś innego.

Obrazek

Re: Junkers Ju 88 kolory przewodów hamulcowych

PostNapisane: niedziela, 7 marca 2021, 15:43
przez bedrzich
Zakładasz, że podwozie jest czyste, ale raczej tak... nie jest!
Goleń ma typową u Niemców gumową osłonę gładzi tłoczyska amortyzatora, która tutaj wygląda na szarą! Podobnie według mnie jest z tym przewodem. Takie przewody mają dość chropawą powierzchnię, szczególnie podatną na zabrudzenie czy zakurzenie, a tutaj mają podobny kolor do bieżnika...

Re: Junkers Ju 88 kolory przewodów hamulcowych

PostNapisane: niedziela, 7 marca 2021, 19:13
przez Mr Orange
bedrzich napisał(a):Goleń ma typową u Niemców gumową osłonę gładzi tłoczyska amortyzatora, która tutaj wygląda na szarą!


Czyli głos na czarną, zakurzoną izolację.

Odnośnie amortyzatora - to ciekawe, bo gdzieś wyczytałem, że Ju 88 miał skórzaną osłonę w tym miejscu (czyli kolor leather brown).

Re: Junkers Ju 88 kolory przewodów hamulcowych

PostNapisane: niedziela, 7 marca 2021, 20:48
przez Murek
Skóra może mieć przeróżne kolory....

Re: Junkers Ju 88 kolory przewodów hamulcowych

PostNapisane: niedziela, 7 marca 2021, 23:05
przez barszczo
Część przewodu na goleni to po prostu metalowa rurka w dolnej części poprzez złączkę przechodząca w przewód elastyczny. Rurka metalowa na przejrzanych przeze mnie zdjęciach najczęściej była pozostawiona w kolorze naturalnym. Część elastyczna w kolorze ciemnym, najpewniej czarnym. Co ciekawe na części zdjęć fragment goleni powyżej osłoniętego amortyzatora wygląda na srebrny.