Strona 1 z 2

Plany - Lockheed L 14 Super Electra

PostNapisane: poniedziałek, 23 listopada 2009, 16:50
przez GrzeM
Poszukuję planów i szczegółowych zdjęć i rysunków Super Electry. Szczególnie ciekawi mnie sposób otwierania klap.

Ktoś z kolegów budował ten samolot, np. z Hudsona MPM/Italeri? Mam Italerkę i chciałbym zrobić go w barwach LOTu.

Re: Plany - Lockheed L 14 Super Electra

PostNapisane: wtorek, 24 listopada 2009, 20:29
przez potez
Sam też chętnie znalazłbym sensowne plany :mrgreen: Leży u mnie półprodukt na LOTowski w 1:48.
Klapy: zdjęcia Hudsona z otwartymi klapami z Hendon.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam

Re: Plany - Lockheed L 14 Super Electra

PostNapisane: poniedziałek, 19 kwietnia 2010, 19:48
przez GrzeM
Piękne zdjęcia, teraz się zorientowałem, że chyba zapomniałem podziękować :oops:
Przepraszam i dziękuję!

Re: Plany - Lockheed L 14 Super Electra

PostNapisane: poniedziałek, 19 kwietnia 2010, 22:39
przez tomek_chacewicz
A to nie jest to samo co Ventura? Bo jakby ktoś chciał to mam do niej bardzo przyzwoite plany.

Re: Plany - Lockheed L 14 Super Electra

PostNapisane: wtorek, 20 kwietnia 2010, 09:10
przez ZIO BY NAITT
Rzeczywiście Ventura podobna do Hudsona, ale to zupełnie inny, większy samolot.

Hudson wyewoluował z Super Electry, natomiast Ventura z Lodestara.

PZDR

Re: Plany - Lockheed L 14 Super Electra

PostNapisane: wtorek, 20 kwietnia 2010, 10:07
przez tomek_chacewicz
Holender, i żyłby człowiek w nieświadomości cały czas :mrgreen:

Re: Plany - Lockheed L 14 Super Electra

PostNapisane: poniedziałek, 4 marca 2013, 12:42
przez Strużyn
Chciałbym odświeżyć temat, bo sam się zabieram się za ten samolot. Czy ktoś wie o istnieniu dokumentacji/planów do niego. Na razie szukam w necie. Jest sporo zdjęć z epoki, ale publikacji na temat Electry L-14 nie udało mi się znaleźć. Pomóżcie :D

Re: Plany - Lockheed L 14 Super Electra

PostNapisane: poniedziałek, 4 marca 2013, 15:20
przez GrzeM
Właśnie właśnie!

Re: Plany - Lockheed L 14 Super Electra

PostNapisane: czwartek, 7 marca 2013, 13:18
przez pik
Electrę robi Special Hobby, przynajmniej w wersji L10. Można ją też zrobić w barwach LOTu chyba bez większych przeróbek, także plany tu będą zbędne. Choć ja przymierzam się do maszyny Amelii Earheart, jest świetnie udokumetnowana zdjęciowo, no i samolot z prawdziwą historią. ;o)

Obrazek
(http://www.samolotypolskie.pl/samoloty/1659/126/Lockheed-L-10)

Re: Plany - Lockheed L 14 Super Electra

PostNapisane: czwartek, 7 marca 2013, 16:39
przez Strużyn
Faktycznie L-10 jest dużo lepiej udokumentowany, jest gotowy model (SH) i co najmniej jeden egzemplarz stoi w muzeum. Mi jednak dużo bardziej do serca przypadł L-14 - taki wielorybek, po prostu piękny.

Obrazek

Jak po L-14 nie będę miał dość to i na L-10 przyjdzie kolej.

Jeśli chodzi o plany, to chyba nie istnieją dla Super Electry. Na razie zdobyłem plany Hudsona (wojskowa wersja) i na nich będę się opierał podczas budowy.

Model z MPMu jest przystosowany do zrobienia Super Elekty (oprócz wnętrza). Okazuje się, że jest gotowy dziób z szarego plastiku zamiast szklarni, jak również zaślepka górnej wieżyczki :D . Bardzo mnie to ucieszyło - osłodziło fakt, że kadłub i skrzydła są nieco powyginane (szpara w przedniej części wynosi ok 4 mm :shock: ). No nic jak to mawiali ...damy kit będzie git.

Re: Plany - Lockheed L 14 Super Electra

PostNapisane: czwartek, 7 marca 2013, 22:01
przez pik
Znalazłem zdjęcia 5 egzemplarzy z 10u Electr L-10 zakupionych przez LOT:
SP-AYB
SP-AYC
SP-AYD
SP-BGH
SP-BGK

Może uda mi się zrobić kalki! :) Ktoś byłby zainteresowany?

Re: Plany - Lockheed L 14 Super Electra

PostNapisane: czwartek, 7 marca 2013, 22:10
przez RAV
Ja bym reflektował na L-14 Super Electrę. Model mam. Przy okazji: na widocznym powyżej obrazku napisy są czarne. Ze zbliżeń wynika, że były one jaśniejsze z cienką ciemną obwódką (przypuszczam, że niebieskie z czarną obwódką). Polecam uwadze ewentualnego projektanta kalkomanii, z którym chętnie podzieliłbym się wypłatą.

Re: Plany - Lockheed L 14 Super Electra

PostNapisane: czwartek, 7 marca 2013, 22:38
przez tytus
RAV napisał(a):Przy okazji: na widocznym powyżej obrazku napisy są czarne.

Nie tylko na tym. Sporo fotek w sieci sugeruje to o czym piszesz. Tylko jaki był to kolor? Bardzo prawdopodobne, że niebieski, tak jak napisałeś, bo w znaczku Lotu na dziobie, napis LOT był też niebieski. Tylko czy jest to pewne?
Jakiś czas temu zacząłem rysować kalki do L-10 L-14 i DC-2 (do modeli ze Special Hobby) i przed wydaniem ich właśnie ta wątpliwość mnie powstrzymuje. Na którymś z fotogramów widać też jakby znaczek Lockheed'a (ten na stateczniku pionowym) miał inny kolor, ale reszta fotek nie potwierdza tego.

Re: Plany - Lockheed L 14 Super Electra

PostNapisane: piątek, 8 marca 2013, 10:30
przez zegeye
A gdyby tak napisac do firmy LOT z takowym zapytaniem? Myslicie ze nikt tam tego nie bedzie dzisiaj wiedzial??? A moze odszykac jakim sposobem starszych pracownikow lotu.... nie mowie ze tych przedwojennych... zeby nie bylo zaraz dowcipow... ale moze jakich powojennych juz moze ktorys.....

Re: Plany - Lockheed L 14 Super Electra

PostNapisane: piątek, 8 marca 2013, 10:44
przez GrzeM
W tej chwili jestem bardzo zajęty sprawami zawodowymi, ale po weekendzie przyłączę się z tym, co mam na temat. Mnie najbardziej podobają się Super Electry w malowaniu wojennym, z biało-czerwonymi pasami. Są zdjęcia ze Szwecji lub Norwegii z września 1939.

zegeye napisał(a):A gdyby tak napisac do firmy LOT z takowym zapytaniem? Myslicie ze nikt tam tego nie bedzie dzisiaj wiedzial??? A moze odszykac jakim sposobem starszych pracownikow lotu.... nie mowie ze tych przedwojennych... zeby nie bylo zaraz dowcipow... ale moze jakich powojennych juz moze ktorys.....

Gdyby ktoś miał wiedzieć, to tylko z przedwojennych. Co o kolorze napisów na przedwojennym samolocie może wiedzieć pracownik powojenny?

Tak na marginesie: L-10 to Electra, L-14 to Super Electra, dwa zupełnie różne samoloty. Na stronach NAC Electra jest często opisywana jako Super Electra.

Te klapy Super Electry (tzw. klapy Fowlera) to świetna rzecz, one mogły się otwierać w ten sposób, że cała klapa nie tylko się opuszczała, ale także wysuwała do tyłu, zwiększając powierzchnię nośną. Dlatego tam są te wystające prowadnice.
Obrazek
Obrazek