P23 Karaś, kozioł przeciwkapotażowy

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych latających maszynach lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

P23 Karaś, kozioł przeciwkapotażowy

Postprzez Bogdan Stanek » piątek, 6 października 2023, 17:42

Przeglądałem zdjęcia Karasi i skojarzyłem, że kozioł w instrukcji montażu /48/jest schowany pod wręgę.
Na zdjęciu widać, że nogi koziołka były za wręgą. Niby mała rzecz ale przez to element w modelu staje się bardziej widoczny.
Obrazek
Bogdan Stanek
 
Posty: 747
Dołączył(a): sobota, 17 września 2016, 16:07

Reklama

Re: P23 Karaś, kozioł przeciwkapotażowy

Postprzez Wojciech Perkowski » poniedziałek, 9 października 2023, 13:55

Ciekawa fotka. Widać okrągły wywietrznik? z tyłu bocznej szyby pilota (typowy, jak się wydaje, dla wczesnych Karasi - zamiast dużego odchylanego obrotowo charakterystycznego "lufcika" w późniejszych), i prostokątną tabliczkę (znamionową?) z przodu tejże szyby.
Wojtek
Wojciech Perkowski
 
Posty: 706
Dołączył(a): sobota, 13 października 2007, 14:07
Lokalizacja: okolice Białegostoku

Re: P23 Karaś, kozioł przeciwkapotażowy

Postprzez Bogdan Stanek » poniedziałek, 9 października 2023, 16:52

Jest inne zdjęcie, przedstawiające tego Karasia /44.61 nr 5 z 24Esk./ w lepszym stanie.
Obrazek
W oszkleniu widać drugi okrągły otwór a "tabliczka znamionowa" przypomina drugi nawietrznik, pierwszy jest poniżej bardziej z przodu.
Ciekawe jest też to, że na prawej bocznej szybie nie widać "ramki zewnętrznej /częściowo/ jakby była tylko konstrukcja wewnętrzna.
Warto zauważyć, że ten P23b posiadał sloty.
Bogdan Stanek
 
Posty: 747
Dołączył(a): sobota, 17 września 2016, 16:07

Re: P23 Karaś, kozioł przeciwkapotażowy

Postprzez Bogdan Stanek » środa, 11 października 2023, 21:15

Po przeglądnięciu "zasobów" pokuszę się o stwierdzenie, że:
w pierwotnej wersji oszklenia kabiny zewnętrznych żeber podziału bocznej szyby, na wysokości pilota, nie było.
było tylko stężenie wewnątrz.
w trakcie modyfikacji, po wycięciu otworu, oszklenie boczne przymocowano do stężenia o którym wyżej.
ale zrobiono to jak na fotografii poniżej.
Obrazek
dobrze to widać tu:
Obrazek
oszklenie przed modyfikacją, "widać", że ramek "dzielących szybę boczną" brak
Obrazek
i jeszcze takie zdjątko
Obrazek
zamieszczone z dwóch powodów: tabliczka o której pisał Wojtek jest odchylona a drugi powód aby porównać śmigło ze śmigłem na 44.61, są one odmiennie różne.
to w Krakowie, ma taki "niespotykany" profil łopat.
Bogdan Stanek
 
Posty: 747
Dołączył(a): sobota, 17 września 2016, 16:07

Re: P23 Karaś, kozioł przeciwkapotażowy

Postprzez Sparrow » niedziela, 15 października 2023, 19:03

Bogdan Stanek napisał(a): drugi powód aby porównać śmigło ze śmigłem na 44.61, są one odmiennie różne.
to w Krakowie, ma taki "niespotykany" profil łopat.

Porównywanie kształtu śmigieł na zdjeciach wykonanych pod różnymi kątami może być mylące. Najlepiej, gdy zdjęcia wykonane są pod zbliżonymi kątami.
Jakie śmigło w Krakowie masz na myśli? Nie przypominam sobie, by w MLP było śmigło Karasia.
Sparrow
Avatar użytkownika
Sparrow
 
Posty: 642
Dołączył(a): piątek, 30 listopada 2007, 14:08
Lokalizacja: Poznań

Re: P23 Karaś, kozioł przeciwkapotażowy

Postprzez Bogdan Stanek » poniedziałek, 16 października 2023, 11:08

Sparrow napisał(a):
Bogdan Stanek napisał(a): drugi powód aby porównać śmigło ze śmigłem na 44.61, są one odmiennie różne.
to w Krakowie, ma taki "niespotykany" profil łopat.

Porównywanie kształtu śmigieł na zdjeciach wykonanych pod różnymi kątami może być mylące. Najlepiej, gdy zdjęcia wykonane są pod zbliżonymi kątami.
Jakie śmigło w Krakowie masz na myśli? Nie przypominam sobie, by w MLP było śmigło Karasia.

Pisząc, w Krakowie, miałem na myśli Karasia 44.61 -drugie zdjęcie wątku /bo było więcej/.
Zapewne masz rację pisząc o "różnych kątach" widzenia takich krzywizn.
Poniżej grafiki na moje usprawiedliwienie
Obrazek
Bogdan Stanek
 
Posty: 747
Dołączył(a): sobota, 17 września 2016, 16:07


Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 28 gości