Strona 1 z 2

LWS 3 Mewa kabina pilota

PostNapisane: piątek, 26 lipca 2024, 13:14
przez Bogdan Stanek
Obrazek

może się komuś przyda, trochę tu widać

Re: LWS 3 Mewa kabina pilota

PostNapisane: wtorek, 6 sierpnia 2024, 21:44
przez Bogdan Stanek
do kompletu
Obrazek

Obrazek

Re: LWS 3 Mewa kabina pilota

PostNapisane: poniedziałek, 12 sierpnia 2024, 21:59
przez Bogdan Stanek
Obrazek
dzisiejszy połów, seryjna Mewa,
kabiny mało ale widać doskonale miejsce składania skrzydła, podobne jak w R-XIV Czapla, a przede wszystkim długość slotów przy kabinie /w planach z monografii są dłuższe/.

Re: LWS 3 Mewa kabina pilota

PostNapisane: wtorek, 26 listopada 2024, 20:56
przez Bogdan Stanek
https://zamosc.naszemiasto.pl/przymusowe-ladowanie-mewy-we-wrzesniu-1939-roku-byla-to/ar/c5-9817541
Bogdan Nowak przedstawił los Mewy którą leciał Ranoszek we wrześniu 1939 roku.
Między innymi, jest informacja, że był to pierwszy prototyp tego samolotu.
Jeżeli tak było, to dokonano na nim modyfikacji osłony kabiny.
Zmieniono w osłonie: obrys/kształt/ wiatrochronu, limuzynki i dodano ruchome/przesuwne/ dolne części po obu stronach.
Mam pytanie: jak były wypełnione oszkleniem przestrzenie pomiędzy górną i dolnymi ruchomymi elementami owiewki.
Obrazek
Na fotografii to pusta przestrzeń "na grubość skrzydła".

Re: LWS 3 Mewa kabina pilota

PostNapisane: piątek, 10 stycznia 2025, 23:15
przez Bogdan Stanek
W istniejących planach Czapli istnieje przekłamanie dotyczące slotów na przykadłubowej części skrzydeł.
Być może, jest to konsekwencja opacia się autora planów na rysunkach tego samolotu zamieszczonych w katalogu PZL dostępnego w dygitaliach Muzeum Lotnictwa.
Na zdjęciu jest tak:
Obrazek
Zgodnie z zasadami perspektywy, gdyby sloty w tej części skrzydła były prostokątne, linie niebieskie powinny być zbieżne w odwrotnym kierunku.
Czy głębokość slotów nie jest określana procentowo w stosunku do szerokości skrzydła?, wtedy moja uwaga miałaby uzasadnienie oparte nie tylko na "kreskach"

Re: LWS 3 Mewa kabina pilota

PostNapisane: piątek, 10 stycznia 2025, 23:47
przez bedrzich
Bogdan Stanek napisał(a):Czy głębokość slotów nie jest określana procentowo w stosunku do szerokości skrzydła?, wtedy moja uwaga miałaby uzasadnienie oparte nie tylko na "kreskach"

Najlepiej by było, ale wcale nie muszą! Np ze względów technologicznych MOŻE BYĆ łatwiej zrobić prostokątne…

Re: LWS 3 Mewa kabina pilota

PostNapisane: sobota, 11 stycznia 2025, 10:32
przez Comek
Element po którym poprowadziłeś niebieską linie jest czarny (cień?) Jak poprowadzisz po grani białego i czarnego koloru uzyskasz inny kąt

Re: LWS 3 Mewa kabina pilota

PostNapisane: sobota, 11 stycznia 2025, 10:58
przez bedrzich
Comek napisał(a):Element po którym poprowadziłeś niebieską linie jest czarny (cień?) Jak poprowadzisz po grani białego i czarnego koloru uzyskasz inny kąt

Też mi się zdawało, że widzę lekką zbieżność, aczkolwiek w Militariach o Mewie na rysunku ta część slotu jest prostokątna, czy raczej - ma równolegle krawędzie natarcia i spływu…

Re: LWS 3 Mewa kabina pilota

PostNapisane: sobota, 11 stycznia 2025, 11:30
przez Bogdan Stanek
Obrazek
Bogdan Stanek napisał(a):
Zgodnie z zasadami perspektywy, gdyby sloty w tej części skrzydła były prostokątne, linie niebieskie powinny być zbieżne w odwrotnym kierunku.

Proszę podać numer Militarii z Czaplą, bo nie mam.

Re: LWS 3 Mewa kabina pilota

PostNapisane: sobota, 11 stycznia 2025, 15:03
przez bedrzich
Bogdan Stanek napisał(a):Obrazek
Bogdan Stanek napisał(a):
Zgodnie z zasadami perspektywy, gdyby sloty w tej części skrzydła były prostokątne, linie niebieskie powinny być zbieżne w odwrotnym kierunku.

Proszę podać numer Militarii z Czaplą, bo nie mam.

Nr. 11 z 1996r, autor: A. Glass
ISBN: 83-86209-61-5
To te pierwsze, poziome

Re: LWS 3 Mewa kabina pilota

PostNapisane: sobota, 11 stycznia 2025, 20:41
przez Bogdan Stanek
Dziękuję,
plany, które mam, zapewne pochodzą z tej publikacji.

Re: LWS 3 Mewa kabina pilota

PostNapisane: piątek, 17 stycznia 2025, 19:17
przez Bogdan Stanek
W oparciu o to co mam, narysowałem jak wyobraziłem sobie oszklenie Czapli w wersji ostatecznej.
Obrazek


Obrazek
i tym się dzielę, bo takich planów, z tego co wiem, brak

Re: LWS 3 Mewa kabina pilota

PostNapisane: sobota, 18 stycznia 2025, 11:27
przez Sparrow
Bogdan Stanek napisał(a):Proszę podać numer Militarii z Czaplą, bo nie mam.

Bogdan Stanek napisał(a):W oparciu o to co mam, narysowałem jak wyobraziłem sobie oszklenie Czapli w wersji ostatecznej.
W podświadomości koncentrujesz się na Czapli! Jakaś trauma z dzieciństwa, kiedy sklejałeś model ZTS? :)

Wracając do tematu: bardzo ciekawy wątek zbierający info o tym ciekawym samolocie, który miał być polskim Lysanderem.
Twoja koncepcja otwierania kabiny strzelca jest prawidłowa. Ale odchylenie pod takim maksymalnym kątem możliwe jest tylko na ziemi. W locie osłona generowałaby wielki opór. Do strzelania wystarczy odchylenie o kąt mniejszy o połowę.

Re: LWS 3 Mewa kabina pilota

PostNapisane: sobota, 18 stycznia 2025, 13:56
przez Bogdan Stanek
Sparrow napisał(a):
Bogdan Stanek napisał(a):Proszę podać numer Militarii z Czaplą, bo nie mam.

Bogdan Stanek napisał(a):W oparciu o to co mam, narysowałem jak wyobraziłem sobie oszklenie Czapli w wersji ostatecznej.
W podświadomości koncentrujesz się na Czapli! Jakaś trauma z dzieciństwa, kiedy sklejałeś model ZTS? :)

Wracając do tematu: bardzo ciekawy wątek zbierający info o tym ciekawym samolocie, który miał być polskim Lysanderem.
Twoja koncepcja otwierania kabiny strzelca jest prawidłowa. Ale odchylenie pod takim maksymalnym kątem możliwe jest tylko na ziemi. W locie osłona generowałaby wielki opór. Do strzelania wystarczy odchylenie o kąt mniejszy o połowę.

Co do "Czapli", trauma z dzieciństwa odpada, bo w 77 byłem pełnoletni :D ,
raczej roztargnienie.
Osłona strzelca w pozycji "do wsiadania".
Myślałem, że tak było "w locie przy strzelaniu" bo gdzie blokada?, sądziłem, że na poziomie kratownicy.
Patrząc na istniejące plany, rzut z tyłu, opór byłby znaczny.
Jednak, po zmianach konstrukcji osłony, mniejszy z uwagi na inny przekrój poprzeczny.
Oczywiście nie neguję Twojej uwagi .

Re: LWS 3 Mewa kabina pilota

PostNapisane: sobota, 18 stycznia 2025, 14:28
przez Sparrow
Czy do wsiadania strzelcowi nie miały służyć drzwi z lewej strony kadłuba? Są na Twoim rysunku.