Przeglądam sobie dalej instukcję Heinkla 219 A-0, część 0 czyli informacje podstawowe i znalazłem w zakładce "podparcie samolotu" następujący rysunek tak samo zatytułowany:
Jest to jedyny rysunek odnoszący się do podpierania samolotu (rys. 26, Hb He 219 A-0, T.0). Ciekawa jest wzmianka o podparciu pod wręgą 20 a nie pod tylnym dźwigarem płata przy zmianie zespołu napędowego. To o czym wyżej pisałeś.
Więcej informacji na temat szczegółów podparcia samolotu i wykorzystywanych narzędzi znajdziesz w części 9E Handbucha, tej niestety (chyba) nie mam.
Żeby mimo wszystko skończyć jakimś konkretem, mam takie wnioski:
[1] Stosowano przynajmniej dwie konfiguracje punktów podparcia.
[2] Dla Twojego zastosowania, spróbowałbym z tym z podparciem pod usterzeniem, w tej konfiguracji samolot opiera się na podwoziu głównym i to może mieć sens.
[3] Jeśli nie znajdę lepszego dowodu, obstawiam, że punkt podparcia leżał gdzieś między wręgą 31 a 33 (poniżej rysunek). Wręga 33 również stanowi wspornik statecznika poziomego i tam konstrukcja jest najmocniejsza.
[4] Spróbuję znaleźć w instrukcjach innych samolotów wygląd tych oparć dla kadłuba większych maszyn. Może coś w Ju 188 albo Me 410 znajdę.
Na ten moment tylko tyle, mam nadzieję, że się przyda i fajnie urozmaici Twój model.
Podoba mi się Twój Heinkel i życzę Ci, żeby na koniec prezentował się wspaniale.