[in box] I-16 & I-58 - Tamiya, 1:700

Zestawy, relacje z budowy, galerie ukończonych modeli, porady i problematyka modelarstwa szkutniczego.

[in box] I-16 & I-58 - Tamiya, 1:700

Postprzez łsobota » czwartek, 8 listopada 2007, 19:14

Obrazek
Dość stary zestaw Tamiyi (31434) pozwalający na zbudowanie dwóch japońskich okrętów podwodnych: I-16 (typ C1) - który zasłynął ze swoich akcji na Oceanie Indyjskim w 1942 oraz I-58 (typ B3) - zatopił amerykański ciężki krążownik Indianapolis.

Instrukcja (w pudle jest jeszcze wersja japońska):
Obrazek
Obrazek

Kadłub:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wypraska:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Do zestawy dołączona jest jeszcze bardzo fajna ramka z wodnosamolotami oraz uzbrojeniem, które można wykorzystać przy budowie innych modeli okrętów japońskich w skali 1:700:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Na pierwszy rzut oka oba modele sprawiają raczej pozytywne wrażenie, chociaż są dość uproszczone. Wydaje mi się jednak, że mogą z nich powstać całkiem udane repliki (zwłaszcza po dołożeniu fototrawionych relingów i lekkim "scratchbuilding'u") :D
Łukasz Sobota Obrazek
Avatar użytkownika
łsobota
 
Posty: 183
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 11:49
Lokalizacja: Czechowice Dziedzice / Kraków (coraz rzadziej niestety)

Reklama

Re: [in box] I-16 & I-58 - Tamiya, 1:700

Postprzez @rtur » piątek, 9 listopada 2007, 00:24

Modele fajnie się prezentują ale czy na "konserwy" nie jest to za mała skala ? Rozumiem że chcesz zachować proporcje z modelami okrętów. Jak jest całkowita długość kadłuba ?
@rtur
 

Re: [in box] I-16 & I-58 - Tamiya, 1:700

Postprzez łsobota » piątek, 9 listopada 2007, 11:25

Akurat dla japosńskich okrętów podwodnych skala 1:700 jest OK. Wynika to z faktu iż japońskie okręty podwodne były raczej dużymi krążownikami podwodnymi niż okrętami podwodnymi w np. niemieckim tego słowa znaczeniu. Dla przykładu oba prezentowane tu okręty (tj. I-16 i I-58) miały długość ok. 118m i wyporność podwodną 3600 ton (nawodną ok. 2600 ton). Dla przykładu niemiecki U-Boot tyu IID miał zaledwie 43m długości i zaledwie ok. 365 ton wyporności podwodnej. U-Boot typu VII miał 67m długości i 860 ton wyporności podwodnej. U-Boot typu XXI (z końca wojny) miał 77 m długości i "zaledwie" 1820 ton wyporności podwodnej. Były to więc karzełki w porównaniu z większością okrętów japońskich. Nieco lepiej wypadały przy nich amerykańskie okręty klasy Gato - 93m długości i 2450 ton wyporności podwodnej - ale jak widać i im brakowało trochę do japońskich odpowiedników.
Tak więc okręty te w 1:700 nie prezentują się źle - oba mają po ok. 17 cm długości.

ps. widoczny na jednym ze zdjęć miniaturowy okręt podwodny Ko-hyoteki był mniej niż dwa razy krótszy od wpomnianego U-Boota IID (ten w 1:700 faktycznie byłby strasznie mały)
Łukasz Sobota Obrazek
Avatar użytkownika
łsobota
 
Posty: 183
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 11:49
Lokalizacja: Czechowice Dziedzice / Kraków (coraz rzadziej niestety)


Powrót do Szkutnicze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości