Strona 1 z 11

[Gundam] Duży, zły i poobijany - Zaku Mine Layer

PostNapisane: niedziela, 29 maja 2011, 20:22
przez Macio4ever
...poobijany czyli "cywil" robi "brudasa" ;o)

Postanowilem dać szansę robotowi, ktory już do mnie mierzył z bazooki, zły że jeszcze go nie składam (uruchamiam?). Ponieważ Super Cub sobie schnie więc zrobiłem sobie przymiarkę do zupełnie nowego dla mnie projektu.

Dla przypomnienia - pudło

Obrazek

Model firmy Bandai, skala 1/100

Ponieważ jest to SF więc pole do popisu jest spore i ograniczeń mało. Planuję zrobić go poobijanego, zmeczonego walką ale wciąż groźnego :) W końcu kiedyś trzeba zużyć te wszystkie Alclady, Gaie i inne farbki. Na razie pracuję nad kolorystyką - na dzień dzisiejszy koncept to odcienie stali /generalnie stopów metali/ plus jakieś bardzo ciemne zielenie. Zamierzam zrobić mu jakieś jedno konkretne uszkodzenie aby wydobyć spod pancerza trochę bebechów.

Mam nadzieję, że koledzy od samolotów i czołgów w razie czego wspomogą dobrą radą, jak coś zmęczyć i ubrudzić.

Ja na razie myślę, że będę go robił techniką mieszaną tzn część pomaluje przed składaniem, a część już po złożeniu. Model składa się na wcisk i elementy elastyczne więc łatwo jest robić przymiarki. Na dobry poczatek złożyłem na sucho klatę mecha.

Obrazek

Korpus ma ruchome mocowania do ramion oraz ruchomą kabinę dla pilota. Strzałka pokazuje jak można ją przesuwać w osi x (z tyłu jest plastikowa dźwignia, którą paluchem przesuwa się kokpit).

Wykonanie i spasowanie elementów jest póki co wzorowe.

W następnym odcinku ma nadzieję przedstawić koncepcję malowania i zniszczeń.

Re: [Gundam] [Gundam] Duży, zły i poobijany - Zaku Mine Layer

PostNapisane: niedziela, 29 maja 2011, 22:27
przez Kazik
Prośba!
Wrzucaj do fotek coś co pozwoli uchwycić skalę części.
Z racji że będą to nietypowe elementy trudno wyczuć jakie co jest duże.

Re: [Gundam] Zaku Mine Layer - Duży, zły i poobijany

PostNapisane: niedziela, 29 maja 2011, 23:43
przez Macio4ever
Kazik napisał(a):Prośba!
Wrzucaj do fotek coś co pozwoli uchwycić skalę części.
Z racji że będą to nietypowe elementy trudno wyczuć jakie co jest duże.



Słuszna uwaga. Model ma skalę 1/100 i odzwierciedla obiekt o wysokości 17,5m

Obrazek

Re: [Gundam] Zaku Mine Layer - Duży, zły i poobijany

PostNapisane: wtorek, 31 maja 2011, 22:28
przez uki761
Maluch w sumie. Chetnie popatrzę - zrobiłbym kiedyś coś takiego.
Jaka jest cena takiego zestawu?

Re: [Gundam] Zaku Mine Layer - Duży, zły i poobijany

PostNapisane: wtorek, 31 maja 2011, 23:59
przez piotr dmitruk
Mam propozycję, by dla kontrastu, przy całym poobijanym i zakurzonym, jedną część pomalować na inny kolor, z nienaruszonym świeżutkim lakierem, jako dopiero wymienioną w warunkach polowych.

Re: [Gundam] Zaku Mine Layer - Duży, zły i poobijany

PostNapisane: środa, 1 czerwca 2011, 12:04
przez Macio4ever
piotr dmitruk napisał(a):Mam propozycję, by dla kontrastu, przy całym poobijanym i zakurzonym, jedną część pomalować na inny kolor, z nienaruszonym świeżutkim lakierem, jako dopiero wymienioną w warunkach polowych.


Piotr, dzięki - fajny pomysł, chętnie go wykrzystam.

Cena zestawu to 44$ + wysyłka. Kupowałem akurat tutaj: http://www.hlj.com/product/BAN953119

Re: [Gundam] Zaku Mine Layer - Duży, zły i poobijany

PostNapisane: niedziela, 5 czerwca 2011, 15:51
przez Macio4ever
Dłubię sobie dalej. Spasowanie elementów jest tak precyzyjne, że lekkie podmalowanie i ledwo można złożyć. Element ruchomy (kabina pilota) po pomalowaniu ledwo można ruszyć, ze względu na tarcie. Myślę, że nie było przewidziane takie dokładne malowanie.

Zabawa jest fajna. Jako podkład używam czarnego półmatu Gunze, a kolory jak na razie to Alclad Steel, Magnesium i Gun Metal.

Obrazek

Złożyłem napęd - na razie jest tylko dmuchnięty podkładem. Zamierzam trochę sobie poszaleć na tych wszystkich silnikach, kablach i innych sprzętach.

Obrazek

Re: [Gundam] Duży, zły i poobijany - Zaku Mine Layer

PostNapisane: niedziela, 5 czerwca 2011, 17:20
przez Macio4ever
A tu widać ile zasłonią obudowy i elementy pancerza. Na razie powkładane delikatnie, bo do malowania będę zdejmował. Zastanawiam się czy może jednej osłony silnika nie zdemolować i pokazać tym samym trochę pod spodem.

Obrazek

Re: [Gundam] Duży, zły i poobijany - Zaku Mine Layer

PostNapisane: niedziela, 5 czerwca 2011, 21:04
przez Macio4ever
Zużywam Alclady :)

Przedni pancerz wydaje się być złotawy, a jest to Gun Metal Gai. Fajnie wychodzą różnice w odcieniach. Mam nadzieję, że w następnych fotkach uda mi się to lepiej uchwycić.

Obrazek

Obrazek

Re: [Gundam] Duży, zły i poobijany - Zaku Mine Layer

PostNapisane: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 14:12
przez Kazik
Extra!
Dużo metalizerów to lubię.
Faktycznie wygląda ciekawie przy zestawieniu elementów malowanych rożnymi rodzajami.
Dla mnie to totalna abstrakcja ale fajnie się ogląda.

Macio4ever napisał(a):Myślę, że nie było przewidziane takie dokładne malowanie.

:lol:

Re: [Gundam] Duży, zły i poobijany - Zaku Mine Layer

PostNapisane: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 21:17
przez Macio4ever
Zabawy ciąg dalszy.
Naped jonowy jest już gotowy...

Obrazek

Alclad white aluminium + Gunze fluorescent orange + Alclad Jet Exhaust.

Obrazek

Trochę podglądam model z tej strony: http://mdsp.web.fc2.com/works/zakumin/zakumin.htm

Re: [Gundam] Duży, zły i poobijany - Zaku Mine Layer

PostNapisane: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 21:36
przez Kazik
Macio4ever napisał(a):Alclad white aluminium + Gunze fluorescent orange + Alclad Jet Exhaust.

Fiu, ale kombinacja.

Macio4ever napisał(a):Napęd jonowy jest już gotowy...

Jaki?!

To całe metaliczne malowanie jak na HLJ chyba mi się bardziej podoba http://www.hlj.com/product/BAN953119

Re: [Gundam] Duży, zły i poobijany - Zaku Mine Layer

PostNapisane: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 21:45
przez Macio4ever
Jonowy - bo się rymowało. :D

Ten z HLJ jest fajny - rozważałem taką opcję. Ale pójdę w jakieś jaśniejsze kolorki, zielenie i totalne zniszczenie. Kusi mnie jeszcze opcja szaro-piaskowa.

Na razie trochę mu podniszczyłem klatę...

Obrazek

Obrazek

Re: [Gundam] Duży, zły i poobijany - Zaku Mine Layer

PostNapisane: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 21:49
przez Kazik
Ej tak się bawić nie będziemy :evil:
Szybciutko mi tutaj opis uzupełniać jak zrobiłeś te zniszczenia!!!

Re: [Gundam] Duży, zły i poobijany - Zaku Mine Layer

PostNapisane: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 21:55
przez Macio4ever
Trochę się cykam ;o), że mnie czołgiści zjedzą...

Baza to Gaia Gun Metal, na to gąbeczką dałem płyn do maskowania w miejscach, gdzie miała mi odejść farba. Na to poszedł Gunze Burnt Iron wymieszany z Hull Red Tamiya. Jak podeschło zdrapałem maskol razem z wierzchnią farbą. Następnie delikatna mgiełka ostatniego koloru + suchy pędzel srebrną emalią Tamiya.