Strona 1 z 5

WWI ( SF) "BEHEMOT" 1/35

PostNapisane: sobota, 18 sierpnia 2012, 10:46
przez Adrianowro
Kolejny z pokrak - powstał wczoraj przy okazji oglądania filmu "Serenity"

Mech jest teoretyczna odpowiedzią na angielskie zbiorniki na frontach I WW.
Użyte eksperymentalnie podczas wiosennej ofensywy Ludendorffa , osiągnęły lokalne sukcesy......

O modelu :
Kadłub będzie posiadał dwa ramiona - nie zdecydowałem czy na obu będą gatlingi czy na jednym miotacz płomieni.
Zamierzam dodać na nogach jakiś kółka z paskami klinowymi, jeszcze nity itp.
Oczywiście będzie cała scenka :mrgreen:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: WWI ( SF) "BEHEMOT" 1/35

PostNapisane: sobota, 18 sierpnia 2012, 11:18
przez Macio4ever
Góra fajna ale piszczele jakieś takie mało mechaniczne :-o

Re: WWI ( SF) "BEHEMOT" 1/35

PostNapisane: sobota, 18 sierpnia 2012, 11:48
przez Adrianowro
Macio4ever napisał(a):Góra fajna ale piszczele jakieś takie mało mechaniczne :-o


Bo nie tknęła ich jeszcze ręka "Miszcza" :D
Złożyłem je tylko po to aby zobaczyć jak stoi :P

Re: WWI ( SF) "BEHEMOT" 1/35

PostNapisane: sobota, 18 sierpnia 2012, 23:58
przez Adrianowro
CD..
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: WWI ( SF) "BEHEMOT" 1/35

PostNapisane: poniedziałek, 20 sierpnia 2012, 21:08
przez ewpiga
Wiem, że model scifi ociera się w historii alternatywnej, to jednak tamten wiek nie jest oparty na elektronice lecz na mechanice. Wynalazki maszyn steampunkowych przeważnie rozgrywają się w epoce wiktoriańskiej erze rewolucji technicznej, wieku pary. Natomiast Ty w swojej pracy zgubiłeś swój historyczny kontekst i zastąpiłeś go własnym łatwo rozpoznawalnym współczesnym zestawem - elektronicznymi nogami. Oczywiście, nogi z taką ornamentyką z powodzeniem możesz zastosować również w innych epokach np. dieselpunk. To z kolei przesuwa „mecha” ku latom 30. i 40. XX wieku. Jeśli kładziesz nacisk na autonomiczność swojego dzieła i jest to punkt wyjściowy własnego stylu to twoja sprawa. Niezależnie jednak od tego, czy jest to fun-zabawa, czy konkretne działania modelarskie poruszać się musisz w ramach ścisłych epok i okresach bardziej precyzyjnie określonych. Inaczej nic interesującego ponad to co już w swojej pracy z KW nie zaprezentujesz.

Moim zdaniem: wywal te elektroniczne nogi. Wykorzystaj same stopy i do nich dorób nowe kończyny - nitowane najlepiej. Kadłub choć skromny to pięknie nitowany zostaw.

Re: WWI ( SF) "BEHEMOT" 1/35

PostNapisane: wtorek, 21 sierpnia 2012, 09:30
przez Adrianowro
ewpiga napisał(a):Wiem, że model scifi ociera się w historii alternatywnej, to jednak tamten wiek nie jest oparty na elektronice lecz na mechanice. Wynalazki maszyn steampunkowych przeważnie rozgrywają się w epoce wiktoriańskiej erze rewolucji technicznej, wieku pary. .....

Ciach

Dzięki za słuszne uwagi - nogi są na bardzo wstępnym etapie......w zasadzie to na razie sam szkielet.
Chce je obudować "nitowanym opancerzeniem" który będzie chronił mechaniczne przekładnie i rolki z paskami klinowymi ( pierwsze kółeczka już są)
Przekopuje mieszkanie w poszukiwaniu wszelakich kółek zębatych itp. ;)
Tak wiec tą nowoczesną konstrukcję mało co będzie widać- po prostu pokazuje na podłączonych nogach żeby było widać jak mniej więcej będzie wyglądał w całości.

Re: WWI ( SF) "BEHEMOT" 1/35

PostNapisane: wtorek, 21 sierpnia 2012, 10:53
przez ewpiga
Zębatki jak najbardziej. Siłowniki i inne tego typu mechanizmy tak. Rolki wykorzystaj do stworzenia popychaczy. Paski klinowe odpadają, to już dieselpunk XX wiek.
Takie ładne nity jak zrobiłeś ?

Re: WWI ( SF) "BEHEMOT" 1/35

PostNapisane: wtorek, 21 sierpnia 2012, 11:28
przez Korowiow
Co do nitów to obstawiam główki od szpilek.

Re: WWI ( SF) "BEHEMOT" 1/35

PostNapisane: wtorek, 21 sierpnia 2012, 11:56
przez Adrianowro
Korowiow napisał(a):Co do nitów to obstawiam główki od szpilek.

Dokładnie tak ...

ewpiga napisał(a):Zębatki jak najbardziej. Siłowniki i inne tego typu mechanizmy tak. Rolki wykorzystaj do stworzenia popychaczy. Paski klinowe odpadają, to już dieselpunk XX wiek.
Takie ładne nity jak zrobiłeś ?


A jak wygląda taki popychacz ?:)
To może zamiast pasków - wykorzystać łańcuchy.
Najlepszy był by taki ala rowerowy bo taki wykorzystywano w samochodach ale raczej nie osiągalny i albo wykorzystać zwykły albo coś samemu wystrugać...

Re: WWI ( SF) "BEHEMOT" 1/35

PostNapisane: wtorek, 21 sierpnia 2012, 12:43
przez ewpiga
Adrianowro napisał(a):A jak wygląda taki popychacz ?:)

Stwarzasz iluzję przecież.. coś co nie istnieje i raczej poruszać się nie będzie. :)
Chodzi o to, aby odbiorca patrząc na gotową już pracę odniósł wrażenie, że maszyneria mimo skomplikowanych urządzeń potrafi działać. /łańcuch można by dać/

Ja zrobiłem siłowniki w ten sposób. imitacja sprężynki z kołem i drutem

Obrazek

Re: WWI ( SF) "BEHEMOT" 1/35

PostNapisane: wtorek, 21 sierpnia 2012, 13:24
przez Adrianowro
ewpiga napisał(a):
Adrianowro napisał(a):A jak wygląda taki popychacz ?:)

Stwarzasz iluzję przecież.. coś co nie istnieje i raczej poruszać się nie będzie. :)
Chodzi o to, aby odbiorca patrząc na gotową już pracę odniósł wrażenie, że maszyneria mimo skomplikowanych urządzeń potrafi działać. /łańcuch można by dać/

Ja zrobiłem siłowniki w ten sposób. imitacja sprężynki z kołem i drutem

Obrazek


Już kumam :)
Dzięki

Re: WWI ( SF) "BEHEMOT" 1/35

PostNapisane: wtorek, 21 sierpnia 2012, 19:16
przez Korowiow
Łańcuch da radę. Koledzy w cywilach to takie sztuczki robią, że mają łańcuchy do motorów ruchome z pojedyńczych ogniw. Jedno "oczko" składa się z kilku części fototrawionych i tulejek. Skala 1:24 ale to nie problem bo Ty robisz SF.

Re: WWI ( SF) "BEHEMOT" 1/35

PostNapisane: środa, 22 sierpnia 2012, 10:45
przez Mecenas
Korowiow napisał(a):Łańcuch da radę. Koledzy w cywilach to takie sztuczki robią, że mają łańcuchy do motorów ruchome z pojedyńczych ogniw. Jedno "oczko" składa się z kilku części fototrawionych i tulejek. Skala 1:24 ale to nie problem bo Ty robisz SF.


A może zwykły ordynarny pas transmisyjny?
Obrazek

Re: WWI ( SF) "BEHEMOT" 1/35

PostNapisane: czwartek, 23 sierpnia 2012, 10:14
przez ewpiga
Taki pas jest ciekawym pomysłem. Musiałby jedynie rozwiązać problem napędu między korpusem a samymi nogami..co jest do zrobienia.
/ "MotoGP"..na warsztacie/
Obrazek

Re: WWI ( SF) "BEHEMOT" 1/35

PostNapisane: czwartek, 23 sierpnia 2012, 20:05
przez Adrianowro
O właśnie , pas transmisyjny miałem na myśli pisząc o klinowym (masakryczna logika) :D
Co do przeniesienia napędu - to pewną wizję już mam - na razie zbieram części i koncentruje się na nuziach :)