Parowóz towarowy Ty2 - 970 (Angraf, 1:25)

Zestawy, relacje z budowy, galerie ukończonych modeli, porady i problematyka modelarstwa kolejowego.

Moderator: xenomorph

Parowóz towarowy Ty2 - 970 (Angraf, 1:25)

Postprzez Precyzyjny » środa, 12 listopada 2008, 16:20

Witam

Ponieważ jest to mój pierwszy wpis na tym forum, wypada się przedstawić: na imię mam Mariusz, nick Precyzyjny. Buduję modele kolejowe z kartonu, wzbogacając je w większą ilość detali. Modelarstwem zajmuję się z przerwami od 1975 roku. Możecie mnie znać z relacji na innych forach modelarskich oraz różnych konkursów i wystaw.

Budowa prezentowanego modelu parowozu Ty2 - 970 rozpoczęła się od sklejenia ostoi. Następnie zrobiłem walczak, popularnie zwany kotłem. W dalszej kolejności zrobiłem silniki, koła i układ przeniesienia napędu (m.in. krzyżulec, wiązary, korbowody). Później przyszła kolej zbiorniki sprężonego powietrza, budkę maszynisty i pomosty. Na końcu doszło całe pozostałe wyposażenie parowozu, sprężarka, różne zawory, turbogenerator, lampy, zderzaki, sprzęgi, rury i przewody.

Po zrobieniu parowozu zabrałem się za budowę tendra. Zacząłem go od zrobienia beczkowej kadzi na wodę i węgiel, następnie zrobiłem układ sprężonego powietrza i cylinder hamulcowy. Przykleiłem mechanizm dźwigniowy do podnoszenia klap wlewu wody, lampy, zderzaki i sprzęg. Na końcu zrobiłem dwa wózki jezdne i dopasowałem tender do parowozu.

To wielki skrót relacji z budowy, którą całą możecie obejrzeć tutaj lub tutaj.

Oto kilkanaście zdjęć z relacji budowy modelu parowozu Ty2.
Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek


Dzisiaj małe podsumowanie i galeria finałowa.