W wolnych chwilach obserwuję i podziwiam sobie relację ze sklejania modelu kartonowego autobusu komunikacji miejskiej Jelcz Berliet PR 100 wydanego lata temu, a dokładnie w 2007 roku przez wydawnictwo Modelik, co jakoś tak nie konweniuje z wypowiedzią następującej treści, że zacytuję :
"Górna część tylnej ściany to takie podsumowanie to wisienka na torcie...
Mamy 2025 rok, a nie można zaprojektować prostej części by się zgadzały kąty i długości. Dramat."
Oczywista jak dwa trzysta, że rok wydania, że przypomnę po raz drugi tego modelu nie usprawiedliwia, że rzeczony dach się nie styka w odpowiedni sposób z bocznymi ścianami karoserii autobusu.
https://modelik.pl/0712-jelczberliet-pr100-p-106.htmlWiemy przecież kto jest projektantem tego modelu, więc skąd takie zaskoczenie u sklejającego fenomenalnie ten model modelarza, którego z tego tematu serdecznie pozdrawiam.
Mowa o tej relacji i takiej oto sytuacji :
https://www.konradus.com/forum/read.php ... =0&page=11Wracając do sedna, czyli niepasującego dachu z bokiem to chciałem delikatnie zauważyć, że ten czerwony pasek na bocznych ścianach powinien być pochylony w kierunku dachu co widać na zdjęciach rzeczywistego autobusu ( przy okazji pozdrawiam osobnika, który pasjami nadużywa kpiąco i nieustająco określenia "rzeczywista rzeczywistość" - ciałko Preszpan

) i przy pochyleniu tego fragmentu boku karoserii z pewnością łukowata oklejka tyłu karoserii, łukowaty dach i bok karoserii da się połączyć bez sztukowania.
Wspomniany fragment karoserii i widoczne pochylenie czerwonego paska :
https://kmkm.waw.pl/wp-content/uploads/ ... _3831m.jpghttps://s15.flog.pl/media/foto/kolzwer2 ... f348ba.jpghttps://kmkm.waw.pl/berliet-pr100-3873/