[Galeria] Alfa Romeo 179C (F1 1980)
Napisane: czwartek, 28 kwietnia 2011, 21:45
Witam
Chciałbym przedstawić model, jaki ostatnio zbudowałem, czyli kolejny bolid F1, a mianowicie Alfę Romeo 179C Patricka Depaillera, z 1980r.
Jeśli chodzi o wycinankę, jest to darmowy model, do pobrania z internetu. Sam proces budowy przebiegł bez problemów, wszystko pasuje znakomicie, projekt jest mądrze przemyślany, a proces budowy ułatwia kilkadziesiąt rysunków montażowych. Nie mniej jest to model trudny i wymagający sporych umiejętności, żeby go w miarę sensownie poskładać.
We własnym zakresie dokonałem kilka modyfikacji, nie przewidzianych w projekcie, a mianowicie:
- wzmocniłem dodatkowo ścianki boczne kadłuba;
- poprawiłem garb, łącznie z pałąkiem przeciw kapotażowym i jego oprofilowaniami;
- wszystkie elementy w kolorze metalu pomalowałem metalizerem;
- w felgach wyciąłem wszystkie otwory ulgowe;
- wzmocniłem przednie zawieszenie, przez podklejenie górnego wahacza plastikiem o grubości 0,2mm i usztywnienie dolnych drążków drutem;
- przednie opony wykonałem, wytaczając je;
- zrobiłem od podstaw dźwignię zmiany biegów, razem z wodzikiem;
- wykonałem pasy, które pominięto w opracowaniu. Same pasy są zrobione z materiału, natomiast klamry, pochodzą z zestawu fototrawionego firmy Hobby Design.
Na koniec cały model polakierowałem 3-składnikowym lakierem samochodowym i przepolerowałem.
Zdjęcia:
Pozdrawiam
Chciałbym przedstawić model, jaki ostatnio zbudowałem, czyli kolejny bolid F1, a mianowicie Alfę Romeo 179C Patricka Depaillera, z 1980r.
Jeśli chodzi o wycinankę, jest to darmowy model, do pobrania z internetu. Sam proces budowy przebiegł bez problemów, wszystko pasuje znakomicie, projekt jest mądrze przemyślany, a proces budowy ułatwia kilkadziesiąt rysunków montażowych. Nie mniej jest to model trudny i wymagający sporych umiejętności, żeby go w miarę sensownie poskładać.
We własnym zakresie dokonałem kilka modyfikacji, nie przewidzianych w projekcie, a mianowicie:
- wzmocniłem dodatkowo ścianki boczne kadłuba;
- poprawiłem garb, łącznie z pałąkiem przeciw kapotażowym i jego oprofilowaniami;
- wszystkie elementy w kolorze metalu pomalowałem metalizerem;
- w felgach wyciąłem wszystkie otwory ulgowe;
- wzmocniłem przednie zawieszenie, przez podklejenie górnego wahacza plastikiem o grubości 0,2mm i usztywnienie dolnych drążków drutem;
- przednie opony wykonałem, wytaczając je;
- zrobiłem od podstaw dźwignię zmiany biegów, razem z wodzikiem;
- wykonałem pasy, które pominięto w opracowaniu. Same pasy są zrobione z materiału, natomiast klamry, pochodzą z zestawu fototrawionego firmy Hobby Design.
Na koniec cały model polakierowałem 3-składnikowym lakierem samochodowym i przepolerowałem.
Zdjęcia:
Pozdrawiam