Masz rację Radu. "Winter" miały bardzo mała żywotność. Miałem gdzieś fotkę "3" n "ostach", która miała wiele połamanych "szpatułek". "Osty" zaprojektowano już jako jednolite, a więc znacznie mocniejsze.
Pokuszę się o stwierdzenie, że Winterkatten były czymś na zasadzie rozwiązanie przejściowego.
Najwięcej fotek tych pojazdów pochodzi z przełomu '42/'43, a więc okresu kiedy nie stosowano schurzenów.
Patrząc na te fotki nie wydaję mi się one szersze od "ostów"


Zastosowanie ich na stugu, o którym mówicie wynika raczej z używania przez Niemców po prostu tego co mieli na stanie. Ktoś po prostu poobcinał końcówki i położył na stugu.
Zauważcie, dla przykładu, że wczesne jarzmo panthery stosowano do końca produkcji mimo, iż wprowadzone typu Kinn likwidowało poważną przypadłość poprzedniego.
Na marginesie, to czy jesteście pewni, że ten stug hasał na takich gąskach? Może po prostu dopancerzono go tymi wygrzebanymi gdzieś z magazynu?