Wydawnictwo Militaria nr 91 "Tiger vol 2":
Prototypy były malowane jednolicie kolorem Wehrmaht Olive- Dunkelgelb RAL 7028, tak samo były malowane czołgi opuszczające fabryki. W jednostkach bojowych wykonywano właściwy kamuflaż bojowy.(...) Od 9 września 1944 roku zaprzestano pokrywania pojazdów Zimmeritem i nanoszenia tzw. koloru bazowego RAL 7028. W praktyce nie przestrzegano jednak zakazu malowania, bowiem do jednostek trafiły z fabryk jednolicie żółte czołgi.(...) Większość czołgów posiada jednak kamuflaż trójbarwny, w tym przypadku zamiast farb RAL 8017 stosowano zbliżony kolorem podkład tlenkowy, na który nanoszono kamuflaż: RAL 6003/7028. W takim przypadku najpierw malowano czołg farbą Dunkelgrun RAL 6003 a potem RAL 7028. Począwszy od listopada 1944 roku nakazano stosowanie tylko farby RAL 6003 jako farby podkładowej. Pojazdy wyprodukowane pod koniec wojny nosiły kamuflaż dwubarwny RAL 6003 jako farba podkładowa i farba Ral 7028 Dunkelgelb jako uzupełniająca elementy kamuflażu pojazdu.
Wydaje mi się, że kolor podwozia był taki sam jak reszty kadłuba-tzn.fabryczny, bo w warunkach polowych nie było miejsca na "zabawy" ze spodem. Mam nadzieję,że to chociaż odrobinę rozwieje wątpliwości.