Strona 1 z 1

SU-85M, a SU-85

PostNapisane: czwartek, 26 kwietnia 2012, 14:18
przez TomB(raider)
Jeżeli kiedyś tutaj temat był omawiany, to bardzo przepraszam i proszę o wskazanie linka. Mi przy próbie wyszukania wyświetla się informacja, że "SU-85" to za dużo ma wystąpień...
Chodzi mi po głowie żeby sobie wydłubać polskie SU-85 z 13 pas. Do wyboru jest tylko stara Tamiya. Możnaby pokusić się o przeróbkę SU-85M z Dragona. Problem tylko, że nie wiem co należałoby przerobić i tu właśnie prośba o informację od lepiej poinformowanych.
Na pewno do przerobienia jest wieżyczka dowódcy, która w SU-85M wyrastała z prawej ścianki. Mój skill raczej pozwoli mi na taką przeróbkę. :-)
Podejrzewam, że kadłuby będą takie same, ewentualnie do wymiany byłyby koła, w zależności od egzemplarza.
Nie wiem tylko, czy na dachu SU-85 i SU-85M pozostałe włazy, otwory wentylacyjne będą tak samo rozmieszczone... Pomożecie? ;-)

Re: SU-85M, a SU-85

PostNapisane: czwartek, 26 kwietnia 2012, 16:07
przez Monthy
Witam
Należałoby dorobić osłony peryskopów ,usunąć osłony wentylatorów .
Jest jeszcze problem tego włazu obok wieżyczki dowódcy,SU-85M miał taki jak SU-100 czyli powiedzmy prostokątny,
SU-85 natomiast miał dospawaną jakby wypustkę na przedniej płycie i przez to kształt dzrzwi w przedniej części tego włazu był inny (półokrągły)
...na fotce jeszcze inna niż w SU-85M blaszana osłona jarzma armaty

Obrazek
fotoGROUNDPOWER

Re: SU-85M, a SU-85

PostNapisane: piątek, 27 kwietnia 2012, 18:55
przez TomB(raider)
Bardzo dziękuję. Widzę, że jednak będę musiał zaopatrzyć się w jakąś książkę z rysunkami i pewnie cały dach będzie do wymiany i jarzmo...

Re: SU-85M, a SU-85

PostNapisane: sobota, 28 kwietnia 2012, 12:18
przez Grzegorz H.
Dodatkowo Su-85 miał tylną płytę przedziału bojowego lekko pochyloną do przodu, SU-85M prostopadłą do płyty nadsilnikowej.

Re: SU-85M, a SU-85

PostNapisane: sobota, 5 maja 2012, 15:35
przez Greif
Siema
Gdzieś się mi obiło, SU 85M to SU100 ale z braku armat 100 mm dano stare 85 i tak powstał 85M.
Pozdrawiam