Do rzeczy ...szukam fotek czolgów w takiej konfiguracji wyposażenia zewnętrznego
Z tymi niesymetrycznymi zbiornikami. Tylko czolgi polskiej produkcji posiadaly takie.
Zaopatywalismy tez naszych sojuszników m.in. DDR i jedyny zachowany czolg z takim zbiornikiem znajduje w Munster
Jak sie dowiedzialem to okolice 60/61 roku choć czolgi dla DDR robiliśmy od 59 ( co wiązalo się z tajnością by robotnicy nie sabotowali pracy dla niemców)
Tu węgierski
Zapraszam wszystkich , którzy mają jakiekolwiek informacje ...może się coś da wyjaśnić z okrytego tajemnicą okresu PRL
Wszelkie fotki jakie trafilem dotyczą dwóch etapów, początek lat sześćdziesiątych, wtedy wąska oslona km i celownika i prawdopodobnie „rosyjska” plyta nadsilnikowa i lata 60/70 po przystosowaniu do pokonywaniu przeszkód wodnych po dnie z owalnymi typowo polskimi oslonami i m.in asymetryczną pokrywą wentylatora i znakiem priorytetu drogowego umieszczonym centralnie przy desce falochronu
Kiedy polączono zewnetrzne zbiorniki przewodami paliwowymi? ( ten z Munster ma ale ma też gąsiennice RMSh i zupenie inną skrzynie na końcu)
Fotka z ladowni ODS ze strony okrętów desantowych....też ma przewody
I na koniec fotki z testów zdaje się z Sulejówka.
z książki Magnuskiego „ wozy bojowe LWP”
i druga z innego kąta ten sam wóz ( zakupiona na allegro)
Szachownica swiadczy o tym że to co najmniej druga polowa 66 roku...po co te plyty na krawędzi blotnika...czyżby rozważano montaż fartuchów przeciwkumulacyjnych???
Pytajników jest znacznie więcej ...ale to normalne w przypadku naszych pojazdów z PRL
kolejne fotki.( mam ich trochę)..standardowo te wozy mialy świece dwie po bokach beczki 200litrów.(mod60/61)..ale kto to wie na pewno
Edit: zależy mi na fotkach z góry i z tyłu...jak wyglądała płyta nadsilnikowa w takiej konfiguracji, obojętnie z których lat, zresztą wszystkie fotki mile widziane.
.




