Nowości z Kagero

Napisane:
czwartek, 4 czerwca 2009, 10:28
przez Aleksander011
Ukazało się parę intrygujących tytułów, lecz poza okładką i ceną, tradycyjnie zero informacji.
Drogie Kagero, minus za marketing! Kota w worku mamy kupować ,czy wierzyć ,że będziemy zadowoleni kupując w ciemno
Wasze publikacje?
Re: Nowości z Kagero

Napisane:
czwartek, 4 czerwca 2009, 10:54
przez japaw
Aleksander011 napisał(a): Kota w worku mamy kupować ,czy wierzyć ,że będziemy zadowoleni kupując w ciemno
Wasze publikacje?
Jakiego kota, jakie w ciemno ?
Czy nie zauważyłeś, że publikacje KAGERO to :
1. Duże zdjęcia , czasem na dwie strony, by wypałnić numer nimi a nie treścią.
2. Duże litery w linijkach pisanych "co druga* , by wypełnić objętość.
3. Duże marginesy, puste , by jw.
Tego można sie spodziewać "na bank".
Merytoryka treści jest OK.
A, tak serio, to nie wolno wierzyć KAGERO, nawet w to co piszą na okładce - patrz TOPDRAWINGS nr 4 , napisali, że dodają maski, a nie było ich, co mnie przynajmniej wkur...., tylko nie piszcie, że za to były lufy.
Re: Nowości z Kagero

Napisane:
czwartek, 4 czerwca 2009, 11:28
przez robmario
Aleksandrze co chciałbys więcej wiedziec na temat nowych publikacji. Czasami wystarczy telefon lub mail do redakcji. Jeśli mogę pomóc to pytajcie.
Re: Nowości z Kagero

Napisane:
czwartek, 4 czerwca 2009, 11:28
przez Aleksander011
japaw napisał(a):Jakiego kota, jakie w ciemno ?
rozumiem Twoją ironię

Najgorsze jest to, że do publikacji są załączone kalkomanie to wiemy,
ale do jakich kamuflaży i malowań możemy się tylko domyślać.Dobrze, że choć czasem Jadar zeskanuje....
Proszę korzystać z opcji "edycja".
xenomorphEdit:
robmario napisał(a):Aleksandrze co chciałbyś więcej wiedzieć na temat nowych publikacji. Czasami wystarczy telefon lub mail do redakcji. Jeśli mogę pomóc to pytajcie.
ukazały się dwa nowe zeszyty z kalkomaniami lub maskami
Luftwaffe Fighters 1945 i Topdrawings Ju-88, kurcze Mariusz
Wrzuć choć skan kalkomanii...
Re: Nowości z Kagero

Napisane:
czwartek, 4 czerwca 2009, 12:01
przez robmario
Szczerze mówiąc to jeszcze sam ich nie widziałem, ale kilka słów moge napisać. Oto próba opisu.
Topcolors 09 Luftwaffe Fighters 1945

15 maszyn Luftwaffe z końca wojny (Me 262, Fw 190 D, Bf 109 G i K) kalkomanie w skalach 1:32, 1:48, 1:72
Topcolors 10 P-38 Lightning at War

15 maszyn w tym 8 malowań z Europy i 7 z Pacyfiku (kalkomanie do chyba 10 maszyn we wszystkich skalach)
The Flying Dutchman, Miss Virginia, Pluto, Down Beat, Charlcie Jeanne, Seattle Slugger – Eleanor, St Louis Blues, Bat out off Hell, California Cutie, Jack, Skylark IV, Journey’s End, Nelli Ann, Vivacius Virgin II, Lucky Lady,
Topdrawings 06 Junkers Ju 88 A

wszystkie wersje Junkersa Ju 88 A w skali 1:72, plany Ju 88 A-1 i A-4 w skali 1:48 oraz ju 88 A-1 w skali 1:32 w sumie 16 stron A4 oraz 2 wkładki A2
5 sylwetek z kalkomaniami do wszystkich wersji w skalach 1:72, 1:48 i 1:32
Ju 88 A-10 (L1+OK), Ju 88 A-4 (3Z+KS), Ju 88 A-5 (B3+EX), Ju 88 A-5 (F1+AS), Ju 88 A-5 (F1+GM),
Bitwy Lotnicze 11 Lightningi 12.Armii PowietrznejUSAAF

Beletrystyczny oparty na dokumentach opis zmagań 12 Armii w rejoonie Morza Śródziemnego. Sporo niepublikowanych zdjęć i bardzo dobry tekst Tomka Szlagora
Super Drawings 3D 06 HMS Repulse

Bogata ilustrowana zarówno rysunkami 3D jak i tradycyjnymi planami monografia tego okrętu
Super Model numer 22

W środku:
NOWOŚCI/ RECENZJE
Su122
34/76
Tiefladenhänger Sd.Ah.116
Reggiane Re.2000 GA
SAMOLOTY Z SZACHOWNICĄ
Początki lotnictwa polskiego Znaki „lwowskie” Oeffaga C.II
SAMOLOTY
Bell P-39 L-1 Airacobra
Horten Ho 229
Fokker E.II
Suchoj Su-27 Flanker
BARWA I BROŃ
Ridge Runner
HISTORIA KAMUFLAŻU
Luftwaffe Fighters 1945
P-38 Lightning at War
POJAZDY
Heuschrecke IVb
Sherman Firefly Ic Hybrid Hull
Volkswagen typ 82e
Czołg pływający PT-76
Tabela barw pojazdów brytyjskich w latach 1939–1945
LUDZIE MODELARSTWA
Wojciech Mazur
FIGURKI
Mistrz wszechwag
Dodatkowo poza zwykłą objetością plany Su 27 w skali 1:72
Re: Nowości z Kagero

Napisane:
czwartek, 4 czerwca 2009, 12:40
przez Aleksander011
robmario napisał(a):Szczerze mówiąc to jeszcze sam ich nie widziałem, ale kilka słów moge napisać. Oto próba opisu.
dzięki, zawsze coś:) Kiedyś to chciało się komuś u Was opisywać publikacje,nie mogę zrozumieć czemu przestaliście umieszczać
choć lakonicznych informacji...skany z kalkomaniami, albo inf z jakimi maszynami mamy do czynienia to byłoby coś.
Mam też sugestię co do napisów eksploatacyjnych, które kiedyś tam raz się w Kagero pojawiły-
one są kilka razy bardziej cenne (choć przeważnie czarne lub czerwone- super jak są białe)niż jakieś tam parę oklepanych godeł czy cyferek,
które można pomalować maskami...konkurencja Aj-Press dobrze o tym wie...
Re: Nowości z Kagero

Napisane:
sobota, 20 czerwca 2009, 19:01
przez ats42
Witam wszystkich!
Jako autor ilustracji do Topcolorsa "Lightning at War" moge parę rzeczy kompetentnie opisać, chociaż nie mogę zilustrować, bo prawa autorskie zbyłem do Kagero.
Lista sylwetek została mi zlecona i raptem dwie wstawiłem "od siebie". Mimo to uważam, że zestaw jest interesujący. Zapewniam zainteresowanych, że dolożyłem wszelkich starań, aby sylwetki samolotów przypominały P-38 z precyzyjną rozróżnialnością poszczególnych wersji w detalach, aby wyglądały one jak ciężko eksploatowane maszyny bojowe, a nie Mercedesy w salonie, i aby wszelkie oznaczenia i nose arty zostały wiernie odworzone z archiwalnych zdjęć.
Mimo wtórności listy dobrze niby-znanych samolotów praktycznie każda sylwetka zawiera coś nie funkcjonującego dotychczas w opracowaniach innych autorów: albo wierniej odtworzony nose art, albo lepiej dobrana jego kolorystyka, albo zupełnie inny zestaw oznaczeń dywizjonowych. Bezustannie- dzięki społeczności internetowej- rośnie wiedza na te tematy, więc z niej skorzystałem, a moi poprzednicy zapewne nie mieli pewnych materiałów źródłowych, ale na pewno również się starali. Kilka sylwetek jest bezprecedensowych, mimo że pozornie są one dobrze znane. Starałem się oddać takie detale, jak odręczność grafiki i oznaczeń, ich nieregularność lub asymetrię- jednym słowem zrobiłem wszystko, co było w mojej mocy, aby osiągnąć fotograficzną zgodność z oryginałem, momentami nawet pod względem weatheringu. Dotyczy to wszystkich sylwetek, a inne charakterystyczne niuanse postaram się opisać. Oczywiście- i jestem tego pewien- również nie osiągnąłem absolutnej perfekcji, bo dostępne źródła dalej nie dają na to szansy, liczę więc na wyrozumiałość odbiorców i na konstuktywną krytykę. Zachęcam więc do zapoznania się z treścią publikacji.
Oto pełna lista profili (gwiazdka oznacza kalomanię):
1) P-38F-15 s/n 42-7781 "Bat out of hell", UN-G, 94th FS, 1st FG, Włochy 1943 r. ...... Zwraca uwagę przekręcona gwiazda na belce ogonowej z niesymetrycznym paskiem, skutek domalowywania czerwonej obwódki i paska do starszej wersji krzywo namalowanego znaku.
2)* P-38J-10 s/n 42-67619 "California Cutie", KI-S, 55th FS ,20th FG, Anglia 1944 r. ..... Malowanie różni się od funkcjonujących kalkomanii, archiwalnego P-38 "na chodzie" i opracowań innych autorów. "Pin-up girl" odtworzyłem tak, aby przypominała tę namalowaną na samolocie w czasie wojny.
3)* P-38J-10 s/n 42-67988 "Jack", MC-J, 77th, FS 20th FG, Anglia 1943/44 r.
4) P-38H-5 s/n 42-67060 "Skylark IV", CG-S, 38th FS, 55th FG, Anglia 1943 r.
5) P-38J-10 s/n nieznany, "Journey's End", CG-O, 38th FS, 55 th FG, Anglia 1943 r.
6)* P-38J-15 s/n 43-28650 "Sweet Sue-Nellie Ann", 27th FS, 1st FG, Włochy 1944 r. .... Zwraca uwagę modyfikacja polowa fotokarabinu jak w wersji L- został on przeniesiony do lewego pylonu.
7) P-38J-15 s/n 43-28444 "Vivacius Virgin II", E6-T, 402nd FS, 370th FG, Belgia 1944/45 r. .... Odwrotna kolejnośc malowania onaczeń na prawej stronie samolotu, niż w innych grupach mysliwskich, "płowiczne" pasy inwazyjne na belkach ogonowych i ślady po ich istnieniu na skrzydłach. Nose art namalowany na wypolerownej do połysku pokrywie uzbrojenia, czarne panele antyodblaskowe.
8) P-38J-15 s/n 43-28714, "Lucky Lady", L2-L, 434th FS, 479th FG, Anglia czerwiec 1944 r. .... Pełne pasy inwazyjne- permanentnie zamalowane symbole identyfikacyjne L2-L na belkach, końcówka numeru seryjnego na nosie gondoli namalowana od szablonów różnej wielkości. Pokrywy uzbrojenia i boczne okapotowanie silników fabrycznie szpachlowane i lakierowane srebrzysta farbą.
9)* P-38J-15 s/n 42-104012 "Down Beat", T, 80th FS, 8th FG, Nowa Gwinea 1944 r. .... Samolot R. Bonga w bezprecedensowym odtworzeniu malowania na podstawie archiwalnego zdjęcia. Nieznany dotąd napis "Evelyn" na pokrywie lewego silnika i parę innych detali, w tym dokładnie oddany nose art.
10) P-38H-1 s/n 42-66683 "Pluto", 208, 12th FS, 18th FG, Nowa Gwinea 1943 r.
11) P-38J-10 s/n 42-104391 "St. Louis Blues" 12th FS, 18th FG, Filipiny 1944 r. .... Bezprecedensowy zestaw i kolorystyka ozaczeń odworzone z archiwalnych fotografii.
12) P-38J-25 s/n 44-23???, "Eleanor"-"Seattle Slugger", 44th FS, 18th FG, Nowa Gwinea 1944 r. .... Prawdopodobnie pierwsze odtworzenie tego samolotu, współdzielonego przez trzech pilotów, z których dwóch naniosło swoje własne oznaczenia na przeciwnych stronach gondoli.
13) P-38F-5 s/n 42-12645 "The Flying Dutchman", 39th FS, 35th FG, Zatoka Milne 11.04.1943 r.
14)* P-38L-5 s/n 44-27121 "Charlcie Jeanne", 1, 7th Fs, 49th FG, Filipiny 1945 r. .... Samolot maj J. Watkinsa. Inna kolorystyka nose artu i paneli antyodblaskowych, niż w dotychczasowych publikacjach, odtworzony nose art prawej strony gondoli.
15)* P-38G-13 s/n 43-2264 "Miss Virginia", 339th FS, 347th FG, Guadalcanal 1943 r. .... Ustalony wg najnowszych badań numer seryjny na ogonie i oznaczenia zwycięstw.
Andrzej Sadło
Re: Nowości z Kagero

Napisane:
wtorek, 7 lipca 2009, 11:54
przez Chudziutki
Witam,
Udało nam się odzyskać z jednej z sieci księgarskich ok. 150 egz. Monografii Lotniczych nr 22 "Bf-109 G/K vol. II".

W środku znajdziemy opis zastosowania bojowego samolotów Bf-109 G od ich debiutu bojowego na froncie zachodnim w lecie 1942 roku do końca 1943 roku - w tym walki na froncie wschodnim, w północnej Afryce i we Włoszech, w obronie Rzeszy i na dalekiej północy. Publikacja zawiera również 16 stron planów w skali 1/48 wersji G-5, G-6, G-8, G-12 i G-14 + 2 strony rysunków w skali 1/72 z zaznaczeniem różnic między poszczególnymi odmianami wersji Bf 109G-6 i G-14 (na rozkładówce).
Ponadto do tego niewielkiego "nakładu" dołączyliśmy dosyć spory arkusz kalkomanii w trzech skalach-1/72, 1/48 i 1/32

z oznaczeniami maszyn:
-Messerschmitt Bf-109G-2 "czarna 10" z 8./JG 5, lotnisko Petsamo, lato 1943 r.
-Messerschmitt Bf-109G-2 "żółta 5" z 3./JG 53, lotnisko Bizerta (Tunezja), grudzień 1942 r.
-Messerschmitt Bf-109G-2 "żółta 12" z 3./JG 54, lotnisko Krasnogwardiejsk, styczeń 1943 r. samolot w zimowym kamuflażu.
-Messerschmitt Bf-109G-2/Trop "czarne 1" + - " z 5./JG 53, lotnisko Mateur (Tunezja), grudzień 1942r.
-Messerschmitt Bf-109G-2/R6 "żółte 6 + - " z 6./JG 52, lotnisko Anapa (Rosja), wiosna 1943 r.
-Messerschmitt Bf-109G-6 "biała 2' Z IV./JG 54 ,lotnisko Siwierskaja, zima 1943/44 r.
-Messerschmitt Bf-109G-2/Trop "czerwona 1 + ~ " z 8./ JG 27, wyspa Rodos, luty 1943 r. Na samolocie tym latał dowódca jednostki Oblt. Werner Schroer.
-Messerschmitt Bf-109G-6/R6 "czarna 7 + - " z 5./JG 2, pilot Lt. Paul Mungersdorff.
-Messerschmitt Bf-109G-6/R6 " białe <<" z kabiną Erla na którym latał dowódca III./JG 1, Hptm. Friedrich Eberle, lotnisko Volkel, jesień 1943 r.
-Messerschmitt Bf-109G-2 "żółta 3 + - ~ " z 9./JG 54, lotnisko Siwierskaja , pilot Ofw. Wilhelm Schilling.
-Messerschmitt Bf-109G-6/R2/Trop "czarne << + białe ~" na którym latał dowódca IV./JG 3 "Udet" Hptm. Franz Beyer, lotnisko San Severo we Włoszech, lato 1943 r.
-Messerschmitt Bf-109G-6/R6 ( W. Nr 18 807) "żółta 6 + czarne I" z 9./JG 3, lotnisko Bad Worishofen, jesień 1943, na tej maszynie latał Ofw. Alfred Surau.
-Messerschmitt Bf-109G-2/Trop "czarna 2" z 2./JG 77, lotnisko Fatnassa (Tunezja), styczeń 1943r.
-Messerschmitt Bf-109G-2/R6 (W. Nr 13 633) "biała 1", pilot dowódca 7./JG 77 Hptm. Wolf-Dietrich Huy.
Pozdrawiam i zachęcam do zakupu

Krzysztof Bartoszek
KAGERO
Re: Nowości z Kagero

Napisane:
piątek, 10 lipca 2009, 16:17
przez Chudziutki
Witam,
KAGERO wyda pod koniec wakacji kilka ciekawych publikacji - uchylając rąbka tajemnicy chciałbym Wam zaprezentować dwie z nich:
Nową , ekskluzywną serię A-4 składającą się z fotoalbumów otwiera publikacja o B-25 Mitchell. Tomasz Szlagor jest autorem tekstu i wyboru zdjęć a Janusz Światłoń stworzył efektowne sylwetki barwne. Książka składa się ze 140 zdjęć wysokiej jakości (w tym siedmiu kolorowych) oraz 15 sylwetek barwnych rozmieszczonych na stronach A-4 oraz wklejkach A-3.Publikacja w twardej oprawie, dodatkowo zabezpieczona folią. Część nakładu będzie można kupić z dodatkiem, który stanowią dwie
niezwykle kolorowe i precyzyjnie wydrukowane kalkomanie. Książkę z dodatkiem będzie można kupić t y l k o na stronach internetowych Wydawnictwa oraz w sklepach modelarskich, natomiast w EMPiKu i księgarniach będzie dostępna wersja bez dodatku.

Kalki:

Drugiej publikacji nie będę opisywał gdyż wszyscy wiedzą jakiej zawartości można się spodziewać. ( Wspaniale "kolorówki" maszyn takich jak P-51, P-40, Spitfire, Bf-109 G itp.)
Zaprezentuję jedynie okładkę i kalkomanię oraz dodam, ze jest to wspólne opracowanie Tomasza Szlagora, Mariusza Łukasika i Janusza Światłonia. Z uwagi na bardzo bogate kalkomanie (dwa arkusze) książka jest droższa od poprzednich z tej serii.



Niebawem powinienem przedstawić więcej szczegółów na temat tych publikacji

Pozdrawiam
Re: Nowości z Kagero

Napisane:
sobota, 11 lipca 2009, 13:05
przez Dominik
Mam tylko jedno pytanie. ILE będą te pozycje kosztować? Bo muszę z wyprzedzeniem wiedzieć ile złociszy rezerwować.
Re: Nowości z Kagero

Napisane:
poniedziałek, 13 lipca 2009, 13:54
przez Chudziutki
Topcolors ze względu na dołączoną do niego trochę większą kalkomanie niż zwykle będzie trochę droższy - ok. 69 zł. Co do ceny albumu o B-25 to w tej chwili sam nie wiem

wybaczcie, że na razie jej nie podam ale nie chciałbym wprowadzać Was w błąd

Re: Nowości z Kagero

Napisane:
poniedziałek, 13 lipca 2009, 14:45
przez shivadog
Czy w tym będą jakieś kalki do włochów?
Re: Nowości z Kagero

Napisane:
poniedziałek, 13 lipca 2009, 19:40
przez Aleksander011
Chudziutki napisał(a):Drugiej publikacji nie będę opisywał gdyż wszyscy wiedzą jakiej zawartości można się spodziewać. ( Wspaniale "kolorówki" maszyn takich jak P-51, P-40, Spitfire, Bf-109 G itp.)
Zaprezentuję jedynie okładkę i kalkomanię oraz dodam, ze jest to wspólne opracowanie Tomasza Szlagora, Mariusza Łukasika i Janusza Światłonia. Z uwagi na bardzo bogate kalkomanie (dwa arkusze) książka jest droższa od poprzednich z tej serii.
Już znalazłem "babole"-niedopatrzenie
-do malowania P-47D "Schmaltzie/Mercedes"-niebieskie 53, brakuje tegoż "53" na krawędź natarcia
skrzydła-sztuk dwa!
oraz klapki chłodnicy na okładce -żółty kolor powinien być na innych
powierzchniach!!!


Re: Nowości z Kagero

Napisane:
poniedziałek, 13 lipca 2009, 22:37
przez fragles
Chudziutki napisał(a):Publikacja w twardej oprawie, dodatkowo zabezpieczona folią. Część nakładu będzie można kupić z dodatkiem, który stanowią dwie niezwykle kolorowe i precyzyjnie wydrukowane kalkomanie.
Zabezpieczenie folią, żeby młodzież do lat 18 nie oglądała tych panienek na kalkach?
Jak na KAGERO to te kalki z panienkami są taką niespodzianką, że uwierzę w ich wydanie dopiero kiedy będę miał je już w ręku.
Re: Nowości z Kagero

Napisane:
wtorek, 14 lipca 2009, 08:34
przez Chudziutki
shivadog napisał(a):Czy w tym będą jakieś kalki do włochów?
Jak najbardziej. Kalkomanie dołączone do publikacji będą zawierają oznaczenia do :
Fiat G.55 MM91304, „niebieska 2”, 3° Squadriglia, 2° Gruppo ANR; Cascina Vaga, maj 1944 roku.
Fiat G.55 „żółta 5”, 2° Squadriglia, 2° Gruppo ANR; Cascina Vaga, maj 1944 roku.
Messerschmitt Bf 109 G-6 „czarna 16”, III./JG 53; Arlena, kwiecień 1944 roku.
Messerschmitt Bf 109 G-6 „żółta 8”, 2° Squadriglia, 2° Gruppo Caccia ANR; Cascina Vaga, czerwiec 1944 roku.
Messerschmitt Bf 109 G-6, W.Nr. 163803, NF+FD, 2° Gruppo Caccia ANR; Cascina Vaga, czerwiec 1944 roku.
Spitfire Mk LF Vb (EP689), którym latał S/Ldr Stanisław Skalski, dowódca 601. Sqn (County of London) RAF
"Amerykański" Spitfire Mk VIII o imieniu Fargo Express, którym latał Capt. Leland „Tommy” Molland z 308. FS / 31. FG; Castel Volturno, styczeń 1944 roku.
P-51C Mustang (n/s 42-103400) o imieniu Hazel II, którym latał 2/Lt. James H. Johnson z 5. FS / 52. FG; Madna, maj 1944 roku.
P-51C Mustang (n/s 42-103960) o imieniu Skipper’s Darlin’ III, którym latał Capt. Andrew D. Turner, dowódca 100. FS ze składu 332. FG; Ramitelli, wrzesień 1944 roku.
P-47D-10-RE (n/s 42-75007) o imieniu Topper, którym latał Lt. Warren F. Penny z 317. FS / 325. FG; San Pancrazio, marzec 1944 roku.
P-47D-30-RE (n/s 44-20866) o podwójnym imieniu Schmaltzie / Mercedes, którym latał Lt. Frank „Duffy” Middleton z 65. FS „Fighting Cocks” / 57. FG; Korsyka, lato 1944 roku.
P-40L Warhawk (n/s 42-10841) o imieniu Nona II, którym latał 2/Lt. Alva Temple z 99. FS; Madna, listopad 1943 roku.
fragles napisał(a):uwierzę w ich wydanie dopiero kiedy będę miał je już w ręku.
Przez moje ręce przewinęły się świeżo wydrukowane kalkomanie do B-25 więc możesz mi wierzyć na słowo
