Eduard Spitfire Mk.VIII ProfiPack

Inkubator, tutaj rodzą się tematy godne przesunięcia do FAQ - prawd objawionych. Dyskutujemy na temat technik, narzędzi i chemii modelarskiej.

Eduard Spitfire Mk.VIII ProfiPack

Postprzez vincent » środa, 7 kwietnia 2021, 16:55

Hej, ze względu na fakt że Spit jest bardzo popularnym tematem - mam pytanie do wszystkich którzy kleili ten lub podobne wersje: jakie dodatki warto dokupić do ósemki? Chodzi mi zarówno o blaszki (o ile jakieś warto kupować ponad to co oferuje Edek w pudełku) oraz elementy żywiczne. Zrobiłem wstępny research i zastanawiam się nad wymianą luf KMów, drzwiami kabiny pilota, goleniami podwozia oraz oponami z bardziej wyraźnym bieżnikiem.

Lufy - https://www.mojehobby.pl/products/Spitf ... uarda.html
Drzwi - https://www.mojehobby.pl/products/Spitf ... DUARD.html
Koła (4-otworowe?) - https://www.eduard.com/Eduard/Spitfire- ... -1-48.html
Golenie - https://www.eduard.com/Eduard/Spitfire- ... -1-48.html

Czy bieżnikowanie opon jest takie samo dla wszystkich VIII czy cześć miała łyse gumy i trzeba na to zwracać uwagę w zależności od np. wybranego malowania?

Czy jest sens wymieniać tablicę przyrządów na tę od Yahu?
Nie chcę się doktoryzować w temacie Spita, tak wiem - herezja, ale chciałbym aby model miał, bez zbyt agresywnego cięcia plastiku, w miarę sporo zgodnych z wersją zewnętrznych detali.
Jestem nowy, nie dziw się kiedy widzisz że próbuję założyć hełm na lewą stronę lub okopać się w wodzie.
Avatar użytkownika
vincent
 
Posty: 41
Dołączył(a): czwartek, 11 lutego 2021, 13:13

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Eduard Spitfire Mk.VIII ProfiPack

Postprzez greatgonzo » czwartek, 8 kwietnia 2021, 11:59

vincent napisał(a):Czy bieżnikowanie opon jest takie samo dla wszystkich VIII czy cześć miała łyse gumy i trzeba na to zwracać uwagę w zależności od np. wybranego malowania?


Trzeba.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 3865
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 16:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: Eduard Spitfire Mk.VIII ProfiPack

Postprzez potez » czwartek, 8 kwietnia 2021, 15:56

Lufy i koła jak najbardziej.
reszta hasiok, zwłaszcza golenie, niepotrzebny gadżet za ciężie pieniądze
tak, jestem #ponurymodelaż
Avatar użytkownika
potez
 
Posty: 4522
Dołączył(a): środa, 28 listopada 2007, 12:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Eduard Spitfire Mk.VIII ProfiPack

Postprzez Dominik » czwartek, 8 kwietnia 2021, 16:10

Co do kół z bieżnikiem, to, chyba, głównie australijskie Ósemki je dostały. Nie kojarzę takich kół na Spitach Mk.VIII używanych w Europie czy Indiach/Birmie w czasie wojny. Może po wojnie.
Lufy jak najbardziej. Tylko, że lufy dałeś w 1/72 a koła 1/48.
"Build what you want, the way you want to and, above all, have fun"* (Al Superczynski)
Honour Thy Tamiya for their kits are idiotproof.
Avatar użytkownika
Dominik
 
Posty: 2565
Dołączył(a): wtorek, 25 grudnia 2007, 17:16

Re: Eduard Spitfire Mk.VIII ProfiPack

Postprzez Jacek Bzunek » czwartek, 8 kwietnia 2021, 16:21

Warto:
- lufy,
- rury wydechowe,
- koła,
- furtka do kabiny wg uznania w przypadku dewastacji sylwetki otwartą kabiną,
- warte rozważenia są kalki HGW z napisami eksploatacyjnymi (czyt. stencilsami) w przypadku wyboru fabrycznego malowania,
- za chwilę będą dostępne kalki Quinta Studio do IX moim średniofachowym zdaniem ujdą do VIII.

Nie warto interesować się górną pokrywą silnika od Edka - jest ok, oszczędza czas na odtwarzanie nitów ale dorobiony do niej przez Edka model nie pasuje długością.
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5861
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Eduard Spitfire Mk.VIII ProfiPack

Postprzez vincent » czwartek, 8 kwietnia 2021, 20:20

potez napisał(a):Lufy i koła jak najbardziej.
reszta hasiok, zwłaszcza golenie, niepotrzebny gadżet za ciężie pieniądze


Dzięki serdeczne za poradę, golenie podwozia odpuszczę - w zestawie są całkiem spoko dodatkowo, z tego co widzę, Ed dał również blaszki do nożyc.

Dominik napisał(a):Co do kół z bieżnikiem, to, chyba, głównie australijskie Ósemki je dostały. Nie kojarzę takich kół na Spitach Mk.VIII używanych w Europie czy Indiach/Birmie w czasie wojny. Może po wojnie.
Lufy jak najbardziej. Tylko, że lufy dałeś w 1/72 a koła 1/48.


Dobrze wiedzieć, dziękuję. Tu akurat chyba fajsoko się składa bo planowałem jedno z australijskich malowań wybrać.
Co do luf - faktycznie, mea culpa, chodziło mi o Mastery Hispano dla skrzydeł o obrysie typu C ale w skali 48 (nr MAS-AM-48-004), takie: https://www.mojehobby.pl/products/Super ... rings.html

Jacek Bzunek napisał(a):Warto:
- lufy,
- rury wydechowe,
- koła,
- furtka do kabiny wg uznania w przypadku dewastacji sylwetki otwartą kabiną,
- warte rozważenia są kalki HGW z napisami eksploatacyjnymi (czyt. stencilsami) w przypadku wyboru fabrycznego malowania,
- za chwilę będą dostępne kalki Quinta Studio do IX moim średniofachowym zdaniem ujdą do VIII.

Nie warto interesować się górną pokrywą silnika od Edka - jest ok, oszczędza czas na odtwarzanie nitów ale dorobiony do niej przez Edka model nie pasuje długością.


Za informację o kalkach QS dziękuję przede wszystkim! Być może trafi się coś ciekawego do Australijczyków :)
Bardzo ciekawe co piszesz o osłonie silnika, w kilku klipach na YouTube ją bardzo polecano w celu uniknięcia szlifowania i rycia pudełkowego modelu... poważnie jest aż tak źle dopasowana pod względem długości? Trzeba wklejać pasek styrenu? Szkoda bo rozważałem dodanie jej do listy zakupów, 13 zł to w sumie detal :?

Stencile z tego co rozumiem są już częścią zestawu ProfiPack.

Dobrze rozumiem, że tablica instrumentów od Yahu też nie jest wiele lepsza od zestawowej i mogę ją sobie odpuścić?
Jestem nowy, nie dziw się kiedy widzisz że próbuję założyć hełm na lewą stronę lub okopać się w wodzie.
Avatar użytkownika
vincent
 
Posty: 41
Dołączył(a): czwartek, 11 lutego 2021, 13:13

Re: Eduard Spitfire Mk.VIII ProfiPack

Postprzez Murek » czwartek, 8 kwietnia 2021, 20:36

Jacek Bzunek napisał(a):Warto:
- lufy,
- rury wydechowe,
- koła,
- furtka do kabiny wg uznania w przypadku dewastacji sylwetki otwartą kabiną,
- warte rozważenia są kalki HGW z napisami eksploatacyjnymi (czyt. stencilsami) w przypadku wyboru fabrycznego malowania,
- za chwilę będą dostępne kalki Quinta Studio do IX moim średniofachowym zdaniem ujdą do VIII.

Nie warto interesować się górną pokrywą silnika od Edka - jest ok, oszczędza czas na odtwarzanie nitów ale dorobiony do niej przez Edka model nie pasuje długością.


- śmigło żywiczne ?
Avatar użytkownika
Murek
 
Posty: 2531
Dołączył(a): wtorek, 9 października 2007, 23:12
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Eduard Spitfire Mk.VIII ProfiPack

Postprzez Jacek Bzunek » piątek, 9 kwietnia 2021, 00:13

vincent napisał(a):Stencile z tego co rozumiem są już częścią zestawu ProfiPack.

Oczywiście że są ale HGW ze zrywaną folią to klasa premium.

Murek napisał(a):- śmigło żywiczne ?

Ktoś jeszcze pamięta Department of correction?
Obrazek
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5861
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Eduard Spitfire Mk.VIII ProfiPack

Postprzez potez » piątek, 9 kwietnia 2021, 11:50

vincent napisał(a):Bardzo ciekawe co piszesz o osłonie silnika, w kilku klipach na YouTube ją bardzo polecano w celu uniknięcia szlifowania i rycia pudełkowego modelu... poważnie jest aż tak źle dopasowana pod względem długości?

ta osłona to w ogóle nieporoumienie jest. Edek dał jaz zestawy silnika i raz że jest problem z odlewaniem - rózna długość im wychodzi, moja np była za długa o ponad milimetr to jeszce dodatkowo ma inaczej niż cały model zrobiona zapinki. Wszędzie na modelu jest podwójne kółko a na osłonie zrobili jak w prawdziwym spicie, kółka sa na kwadratowej podkładce nitowanej w każdym rogu.
Samo sklejenie bezproblemowe osłony spita z edka jest łatwe, można to zrobić bez rycia i szpachlowania, igłą trzeba 6( słownie sześć) nitów zrobić. Płacza nad tym głównie dwuleworęczni modelarze którzy i tak montażu nie sa w stanie nawet tamki opanowac ale mają za to cisnienie na szkło czy tam na YT bardziej.
tak, jestem #ponurymodelaż
Avatar użytkownika
potez
 
Posty: 4522
Dołączył(a): środa, 28 listopada 2007, 12:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Eduard Spitfire Mk.VIII ProfiPack

Postprzez vincent » piątek, 9 kwietnia 2021, 12:02

potez napisał(a):
vincent napisał(a):Bardzo ciekawe co piszesz o osłonie silnika, w kilku klipach na YouTube ją bardzo polecano w celu uniknięcia szlifowania i rycia pudełkowego modelu... poważnie jest aż tak źle dopasowana pod względem długości?

ta osłona to w ogóle nieporoumienie jest. Edek dał jaz zestawy silnika i raz że jest problem z odlewaniem - rózna długość im wychodzi, moja np była za długa o ponad milimetr to jeszce dodatkowo ma inaczej niż cały model zrobiona zapinki. Wszędzie na modelu jest podwójne kółko a na osłonie zrobili jak w prawdziwym spicie, kółka sa na kwadratowej podkładce nitowanej w każdym rogu.
Samo sklejenie bezproblemowe osłony spita z edka jest łatwe, można to zrobić bez rycia i szpachlowania, igłą trzeba 6( słownie sześć) nitów zrobić. Płacza nad tym głównie dwuleworęczni modelarze którzy i tak montażu nie sa w stanie nawet tamki opanowac ale mają za to cisnienie na szkło czy tam na YT bardziej.


Uoh, zabiłeś mnie. Byłem przekonany, że to fajoska rzecz i uniknę szlifowania zestawowej osłony, ale z tego co mówisz prościej zrobić te kilka nitów na zestawowej niż skracać, łatać i przerabiać tę dodatkową. Zaiste dziwny ma Edek sposób na nabijanie kasy...

Jacek Bzunek napisał(a):
vincent napisał(a):Stencile z tego co rozumiem są już częścią zestawu ProfiPack.

Oczywiście że są ale HGW ze zrywaną folią to klasa premium.


Zainteresowałeś mnie tym stwierdzeniem. One są faktycznie lepsze niż kalkomanie dorzucane przez Edka?
Chodzi o lepszą jakość i rozdzielczość druku, czy samą metodę aplikacji?
Zakładam, że mówisz o tym np zestawie: https://www.scalemates.com/pl/kits/hgw- ... 8--1132064

Opłaca się szukać tego skorygowanego śmigła? Czy to tylko udziwnienie jak osłona silnika?
Jestem nowy, nie dziw się kiedy widzisz że próbuję założyć hełm na lewą stronę lub okopać się w wodzie.
Avatar użytkownika
vincent
 
Posty: 41
Dołączył(a): czwartek, 11 lutego 2021, 13:13

Re: Eduard Spitfire Mk.VIII ProfiPack

Postprzez potez » piątek, 9 kwietnia 2021, 12:20

śmigło jest najlepsze ze wszystkich jakie sa ale to biały kruk, tylko rynek wtórny.
a zestawowej osłony się nie szlifuje prawe wcale. Cały trik polega na tym, żeby ją skleić na kadłubie - skleić go nawet taśma i włożyć rozpórkę, która pozycjonuje ścianę ogniowa i podpórke pod rury wydechowe. Trochę zielonego kleju tamki, ścisnącm, żeby górą z połaczenia troszkę rozpusczonego plastiku wypłyneło, skleić taśma tamki, żeby ładnie z boku sie krawędzie osłony ustaliły z kadłubem i zostawić na 24h. potem delikatnie od góry oszlifowac szew na masce i dognieśc brakujące nity, Jak będziesz sklejać dwie części ze sobą to zawsze zrobiśz za wąska albo za szeroką a tak rach ciach i gotowe.
tak, jestem #ponurymodelaż
Avatar użytkownika
potez
 
Posty: 4522
Dołączył(a): środa, 28 listopada 2007, 12:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Eduard Spitfire Mk.VIII ProfiPack

Postprzez vincent » piątek, 9 kwietnia 2021, 13:14

Zanotowane, krok po kroku :) Dzięki serdeczne za te wskazówki - raz że oszczędność na zbędnych bzdetach, a dwa że nauka!

Te kalki HGW dobrze reagują na Microset/sol? Czy tylko wodę lubią?
Jestem nowy, nie dziw się kiedy widzisz że próbuję założyć hełm na lewą stronę lub okopać się w wodzie.
Avatar użytkownika
vincent
 
Posty: 41
Dołączył(a): czwartek, 11 lutego 2021, 13:13

Re: Eduard Spitfire Mk.VIII ProfiPack

Postprzez _OldMan_ » piątek, 9 kwietnia 2021, 20:14

Avatar użytkownika
_OldMan_
 
Posty: 107
Dołączył(a): sobota, 31 sierpnia 2019, 19:52

Re: Eduard Spitfire Mk.VIII ProfiPack

Postprzez potez » piątek, 9 kwietnia 2021, 22:53

vincent napisał(a):
Te kalki HGW dobrze reagują na Microset/sol? Czy tylko wodę lubią?

Set sol w ogole zabronione do nich. Stara wersja plynow gunze byla ok a teraz jest ich wlasny plyn. Ale hgw bym sobie na początek odpuscil, zrob najpierw normalne kalki wykorzystujac.
Ostatnio edytowano sobota, 10 kwietnia 2021, 20:22 przez potez, łącznie edytowano 1 raz
tak, jestem #ponurymodelaż
Avatar użytkownika
potez
 
Posty: 4522
Dołączył(a): środa, 28 listopada 2007, 12:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Eduard Spitfire Mk.VIII ProfiPack

Postprzez Jacek Bzunek » sobota, 10 kwietnia 2021, 09:59

Za pierwszom razom HGW traktowałem płynami Microscale - bez strat.
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5861
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:35
Lokalizacja: Szczecin

Następna strona

Powrót do Modelarstwo redukcyjne - dyskusje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości