Pytania młodego modelarza

Inkubator, tutaj rodzą się tematy godne przesunięcia do FAQ - prawd objawionych. Dyskutujemy na temat technik, narzędzi i chemii modelarskiej.

Pytania młodego modelarza

Postprzez morfeusz747 » sobota, 20 sierpnia 2011, 20:06

Witam,

Mam parę pytań do Was:

1. Jak zmyć wyschniętą już farbę (humbrol emalia) z modelu bez uszkodzenia plastiku (linie podziału itp)?

2. Jaką możecie mi polecić trawę tzn posypkę (jakaś wiosenna, średnio zielona) do modelu w skali 1:144?

3. Na jaki klej lub na co sypać taką posypkę aby się trzymała?

Pozdrawiam
morfeusz747

Reklama

Re: Pytania młodego modelarza

Postprzez Aleksander » niedziela, 21 sierpnia 2011, 18:39

Mogę tylko odpowiedzieć na pytanie nr 1, co do reszty nie mam doświadczenia. Emalię zmyjesz Kretem w granulkach, rozpuszczonym w wodzie - załóż tylko rękawice gumowe.
Obrazek
ObrazekObrazekObrazek Obrazek Obrazek

Aleksander Górski
..."be yourself, no matter what they say"...
Aleksander

Animal Planet

Postprzez morfeusz747 » niedziela, 21 sierpnia 2011, 19:15

Aleksander napisał(a):Mogę tylko odpowiedzieć na pytanie nr 1, co do reszty nie mam doświadczenia. Emalię zmyjesz Kretem w granulkach, rozpuszczonym w wodzie - załóż tylko rękawice gumowe.

Ale model w czymś takim zanurzyć czy np nasączyć jakiś wacik/gaze i wycierać? Bo to 2-gie bardziej by mi odpowiadało
morfeusz747

Postprzez Aleksander » niedziela, 21 sierpnia 2011, 19:29

Najlepiej zanurzyć, po chwili emalia będzie łatwo schodziła.
Obrazek
ObrazekObrazekObrazek Obrazek Obrazek

Aleksander Górski
..."be yourself, no matter what they say"...
Aleksander

Animal Planet

Postprzez GTiStyle » poniedziałek, 22 sierpnia 2011, 15:17