Szybkozłączki

Inkubator, tutaj rodzą się tematy godne przesunięcia do FAQ - prawd objawionych. Dyskutujemy na temat technik, narzędzi i chemii modelarskiej.

Szybkozłączki

Postprzez Slawek A » czwartek, 21 lutego 2008, 16:18

Witam wszystkich forumowiczów.

Na forum jest masa tematów o aerografach i kompresorach ale nie ma jeszcze żadnego o szybkozłączkach, złączkach itp. To jest chyba temat wart dłuższej dyskusji bo przez jedną marną złączkę zakończenie przygotowania warsztatu opóźnia się prawie drugi miesiąc.

Przejrzałem dokładnie całe forum, pytałem userów i oczywiście odwiedziłem wszystkie sklepy z podobnymi rzeczami w mieście. Nikt nie mógł mi pomóc.

Mam kompresor AS 18 MINI i aerograf AB-1007. Brakuje mi tylko węża ciśnieniowego, którego kupno nie jest problemem. Kupiłem wężyk ale nie mogę znaleźć złączki by podłączyć go do kompresora. Dla ułatwienia zdjęcie, niestety marnej jakości bo nie mam własnego aparatu a zanim pożyczę minie kilka dni a odpowiedzi potrzebuję jak najszybciej. Próbowałem uchwycić ten cypelek jak najlepiej.

Obrazek

Średnica wewnętrzna to 6mm a zewnętrzna 9mm. Kupiłem kabel ze złączkami, które miały być uniwersalne ale niestety nie były. Bardzo proszę o pomoc bo model czeka i aż prosi żeby ktoś go pomalował.
Slawek A
 

Reklama

Re: Szybkozłączki

Postprzez koksik750 » czwartek, 21 lutego 2008, 18:23

Mam takie same złącze a wąż dostałem z kompresorem. Mozesz taki kupić na anglieskim ebayu
Obrazek
Avatar użytkownika
koksik750
 
Posty: 803
Dołączył(a): piątek, 26 października 2007, 23:04
Lokalizacja: z daleka...

Re: Szybkozłączki

Postprzez Slawek A » czwartek, 21 lutego 2008, 18:37

Ja nic nie dostałem z kompresorem. Powinienem się upomnieć? Ale na aukcji nie pisali nic o wężyku więc reklamacja nic nie da...

Pod jakim hasłem szukać tych węży na ebay'u? Może ktoś jednak widział takie w Polsce bo płacenie tyle kasy za przesyłkę jest hmmm... smutne.
Slawek A
 

Re: Szybkozłączki

Postprzez Sumek » czwartek, 21 lutego 2008, 19:29

Można było by sprubowac w CASTORAMIE lub PRAKTIKERZE ale też nie jestem pewny ale sprubowac nie zaszkodzi. ;o)
Ostatnio edytowano czwartek, 21 lutego 2008, 19:32 przez Sumek, łącznie edytowano 1 raz
Sumek
 

Re: Szybkozłączki

Postprzez Plast » czwartek, 21 lutego 2008, 21:49

Mam ten sam kompresorek i miałem ten sam problem. Kupiłem gumowy wężyk mniejszy kapke od średnicy złoączki MINI-18 Koncówki wężyka wsadziłęm do wrządka aby zmiękły i naćiągłem na złączke z kompresora potem obwiązałem cienkim drótem.
prymitywne ale lepsze to niż nic. :-/ niestety wężyk jest troche gróby,ale jak narazie nieprzeszkadza to w malowaniu. Jeszcze możesz napisac do firmy"MAR która sprzedaje na allegro kompresorki MA-1000 wraz z wężykiem i złączkami które pasują do MINi-18,
miałem takowy przez chwile niestety pozbyłem sie go wraz ze złączkami :-| .

ORTOGRAFIA!!
MG
Ostatnio edytowano piątek, 22 lutego 2008, 01:05 przez Plast, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Plast
 
Posty: 11
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 03:15
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Re: Szybkozłączki

Postprzez MAG » czwartek, 21 lutego 2008, 23:45

Jak piszesz kupiłeś kabel (wężyk jak mniemam) ze złączkami - napisz jakie to złączki, tzn. jak są opisane. Z tego co widzę na zdjęciu, to najprawdopodobniej posiadasz wyjście w jednym ze standardów, czyli 1/8" lub 1/4" (cala). Jeśli sprawdzisz jaki masz ten wężyk to dokupisz sobie stosowną przejściówkę bez problemu.

Jeżeli to Ci się nie uda, to zwyczajnie kup cokolwiek, co pasuje na to co widać na zdjęciu i naciągnij na to gumę węża "na ciepło" jak radzi Plast. Jak to dobrze zrobisz (a wystarczy zapalniczka do nagrzania i delikatnie :) ), to nawet dodatkowy ścisk w postaci opaski, etc. nie będzie potrzebny.

Pozdrawiam,
Marek

PS. Jak już ustalisz jakie masz końcówki, to szybkozłączki dostaniesz bez problemu.
Avatar użytkownika
MAG
 
Posty: 92
Dołączył(a): sobota, 29 września 2007, 00:21
Lokalizacja: Londyn/Wrocław

Re: Szybkozłączki

Postprzez tytus » czwartek, 21 lutego 2008, 23:49

To co widać na zdjęciu to końcówka na wąż, czy gwint?
Bo nie widać. Jak gwint to go zmierz średnicę i skok,wtedy dowiesz sie jaki to gwint i będziesz mógł kupić końcówkę w każdym sklepie z pneumatyką lub hydrauliką. Jak to jest końcówka na wąż to kup wąż i zaciski, które są dostepne w każdym sklepie z częściami samochodowymi.
Pozdrawiam!!!
P.S. Jak coś nie jasne to pisz na PV lub na GG 6638686
Avatar użytkownika
tytus
 
Posty: 320
Dołączył(a): wtorek, 8 stycznia 2008, 23:37

Re: Szybkozłączki

Postprzez mr.jaro » piątek, 22 lutego 2008, 09:01

Nie moge do konca rozgryzc, czy Slawek potrzebuje zwyklych zlaczek, czy moze szybkozlaczek? Mianowicie to nie jest to samo. Roznia sie one sposobem laczenia, konstrukcja oraz cena (i to znacznie).

Zwykle zlaczki posiadaja zwykly gwint (wymiar calowy) i sa po prostu przykrecane do koncowki kompresora badz aerografu. Szybkozlaczki gwintu nie posiadaja, za to sa wyposazone w specjalne zaworki uszczelniajace. Szybkozlaczki sa wtykane (podobnie, jak to ma miejsce w urzadzeniach stosowanych na przyklad w lakierniach samochodowych) na specjalna, tzw. "meska" koncowke kompresora badz aerografu, a uszczelnienie zlacza nastepuje samoczynnie, poprzez docisk sprezyny. Te drugie sa wygodniejsze i pozwalaja na szybka zmiane aerografu, ale ich konstrukcja jest bardziej skomplikowana, stad bierze sie ich wyzsza cena - w Niemczech zwykle okolo 10-15 EUR za sztuke (koncowka "zenska" z zaworkiem) plus okolo 5 EUR (koncowka "meska").

Czesto aerografy z gornej polki cenowej (Iwata, Evolution...) wyposazone sa w koncowki przystosowane do szybkozlaczek i chcac stosowac zlaczki zwykle (gwintowane) nalezy zaopatrzyc je w adapter z gwintem. I odwrotnie, wiele (byc moze nie wszystkie) aerografow tanich posiada koncowke gwintowana i chcac stosowac szybkozlaczki nalezy zaopatrzyc je w odpowiedni adapter bez gwintu.

Slawku, dobrze byloby w pierwszej kolejnosci dowiedziec sie, jakiego rodzaju koncowek dokladnie poszukujesz. Potem mozna dalej zastanawiac sie nad rozmiarem i mozliwoscia kupna.

P.S. Sadzac z wielkosci gwintu na powyzszym zdjeciu odnosze wrazenie, ze w kazdym przypadku zachodzilaby koniecznosc zastosowania adaptera redukujacego wielkosc gwintu (nie mylic z redukcja cisnienia :mrgreen: ), by pasowal do wielkosci koncowki przewodu powietrza.


MAG napisał(a):Z tego co widzę na zdjęciu, to najprawdopodobniej posiadasz wyjście w jednym ze standardów, czyli 1/8" lub 1/4" (cala).

Zdaje sie, ze Slawek pisal o srednicy zewnetrznej rzedu 9mm. Ciekaw jestem, w jaki sposob doszedles do 1/4" lub 1/8"? ;o)
Jarek M
Avatar użytkownika
mr.jaro
 
Posty: 2028
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:01
Lokalizacja: Hannover

Re: Szybkozłączki

Postprzez MAG » piątek, 22 lutego 2008, 11:44

mr.jaro napisał(a):MAG napisał/a:
Z tego co widzę na zdjęciu, to najprawdopodobniej posiadasz wyjście w jednym ze standardów, czyli 1/8" lub 1/4" (cala).

Zdaje sie, ze Slawek pisal o srednicy zewnetrznej rzedu 9mm. Ciekaw jestem, w jaki sposob doszedles do 1/4" lub 1/8"? ;o)


Widzisz napisałem o standardzie, bowiem to co zmierzył Sławek, to informacja jakiego węża potrzebuje. Natomiast w calach mierzy się gwint :!: Nie wiem jak to działa dokładnie (czego to wymiar) - nie moja branża, ale moje złączki i szybkozłączki kupowałem właśnie, żeby pasowały do siebie nawzajem i tu trzeba patrzeć na jedyny wymiar dostępny przy zakupie. Jest nim właśnie kryterium calowe gwintu...

Zmierzyłem swoje i mają wymiary takie jak Sławka (6/9), a z tego co pamiętam kupowałem na 1/8" swoje. Niestety ciężko wywnioskować dokładnie, dlatego napisałem czego ma szukać. Bowiem w świecie pneumatyki będą go pytać w sklepie "Ile cali?".

Najlepiej gdybyś mógł z tą końcówką podejść do sklepu z pneumatyką, albo jakiejś castoramy, etc. (czasem też w sklepie z akcesoriami do akwarium, ogrodu mogą mieć, ale to rzadziej, bo tam są trochę inne standardy).

Jeśli się nie da - kombinuj. Możesz kupić garść nakrętek, które wg Ciebie pasują na oko (bo zapłacisz po kilka groszy za każdą) i dopasowywać. Jak trafisz na właściwą - idziesz z nią i szukasz złączek, które do niej pasują ;o)

Powodzenia,
Marek
Pozdrawiam,
Marek
Avatar użytkownika
MAG
 
Posty: 92
Dołączył(a): sobota, 29 września 2007, 00:21
Lokalizacja: Londyn/Wrocław

Re: Szybkozłączki

Postprzez Marcin Kuźniar » piątek, 22 lutego 2008, 13:02

Sprawdź czy gwint na końcówce kompresora jest taki sam jak na końcówce aerografu, jeżeli tak to jest to 1/8 cala i będzie dobry np. wąż dostępny na Allegro (ma też w komplecie szybkozłączkę) aukcja pt. "Airbrush aerograf, wąż, 2m + szybkozłącze FVAT"
Ten kompresor nie ma w zestawie węża - tak że nie możesz reklamować jego braku. W marketach budowlanych redukcji z lub na 1/8 cala nie dostaniesz. Jeżeli wąż który kupiłeś nie pasuje, to znaczy że ma końcówki w standarcie Badgera lub Passhe, i przejście z tych gwintów na gwint 1/8 cala po obu stronach (od strony kompresora i od strony aerografu) nie będzie tańsza niż kupno nowego węża - takie redukcje widziałem w jednym z polskich sklepów modelarskich wysyłkowych - niestety nie pamiętam w którym.
Ostatnio edytowano piątek, 22 lutego 2008, 15:08 przez Marcin Kuźniar, łącznie edytowano 2 razy
pozdrawiam Marcin
----------------------
PZL-26 od podstaw - zaczynam
Avatar użytkownika
Marcin Kuźniar
 
Posty: 272
Dołączył(a): wtorek, 25 września 2007, 18:57

Re: Szybkozłączki

Postprzez mr.jaro » piątek, 22 lutego 2008, 13:02

No wlasnie - typowy, wynikajacy z niedopowiedzenia chaos.

Ja rozumiem, ze Slawek zmierzyl przedstawiony na zdjeciu gwint (9mm to troche duzo, jak na przewod powietrza). Jesli dobrze zmierzyl, otrzymujac wymiar zewnetrzny rzedu okolo 9mm, dawaloby to nie 1/4" ani 1/8", a 3/8". Poniewaz, jak sam twierdzi, kupil "kabel ze zlaczkami uniwersalnymi", ktore nie pasowaly, nasuwa sie wniosek, ze gwint przy kompresorze jest za duzy na polaczenie przewodu powietrza. Zatem potrzebowalby redukcje 3/8"-1/4" lub 3/8"-1/8" - w zaleznosci od wielkosci zlaczek w zakupionym "kablu" (jak mniemam, chodzi tu o przewod powietrza).

Zatem Slawek, napisz, co ( ;o) ) zmierzyles!
Jarek M
Avatar użytkownika
mr.jaro
 
Posty: 2028
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:01
Lokalizacja: Hannover

Re: Szybkozłączki

Postprzez Marcin Kuźniar » piątek, 22 lutego 2008, 13:08

Gwint zewnętrzny 1/8 cala zmierzony po wierzchołkach daje wynik 9,4 mm - stąd całe nieporozumienie (zmierzyłem przed chwilą w moim Evo.)
pozdrawiam Marcin
----------------------
PZL-26 od podstaw - zaczynam
Avatar użytkownika
Marcin Kuźniar
 
Posty: 272
Dołączył(a): wtorek, 25 września 2007, 18:57

Re: Szybkozłączki

Postprzez mr.jaro » piątek, 22 lutego 2008, 13:11

Marcinie, zgadzam sie, jesli piszesz o gwincie 3/8" (1/8" powinno "dawac" troche mniej od 3,2mm). Natomiast zlaczki do Evo posiadaja gwint 1/4"...
Jarek M
Avatar użytkownika
mr.jaro
 
Posty: 2028
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:01
Lokalizacja: Hannover

Re: Szybkozłączki

Postprzez Marcin Kuźniar » piątek, 22 lutego 2008, 13:21

Jarku - wąż w podanym linku opisany jest jako 1/8 cala, mam taki wąż i pasuje między innymi do aerografów Evolution (a także Grafo, Gunze i pseudo-Iwata - piszę tylko o tych aerografach na których sprawdziłem). Wiem że używasz aerografów Evolution - sprawdź jaki wymiar zewnętrzny ma gwintowana końcówka do węża - około 9,4 mm - i ta końcówka pasuje do linkowanego wężyka. Nie wiem dlaczego gwinty w pneumatyce tak są oznaczane.
pozdrawiam Marcin
----------------------
PZL-26 od podstaw - zaczynam
Avatar użytkownika
Marcin Kuźniar
 
Posty: 272
Dołączył(a): wtorek, 25 września 2007, 18:57

Re: Szybkozłączki

Postprzez mr.jaro » piątek, 22 lutego 2008, 13:38

Niemieckie nazwy gwintow calowych w zakresie instalacji odnosza sie do rozmiarow przewodu i nalezy to rozumiec mniej wiecej tak: gwint dla przewodu 1/8". Pomimo tego, sam wymiar gwintu wynosi 3/4". Takie rozumowanie okrezna droga wynika z przyjetych tutaj (i chyba nie tylko tutaj) sposobow konfekcjonowania produktow instalacyjnych.
Tutaj mozna znalezc wlasciwe wymiary (nominalne, gdyz wymiary faktyczne uwzgledniaja jeszcze niezbedny luz, czyli sa odrobine mniejsze dla gwintu zewnetrznego i odrobine wieksze dla gwintu wewnetrznego) gwintow. Dla 3/8" mamy odpowiednio 9,525mm.
Ostatnio edytowano piątek, 22 lutego 2008, 14:01 przez mr.jaro, łącznie edytowano 1 raz
Jarek M
Avatar użytkownika
mr.jaro
 
Posty: 2028
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:01
Lokalizacja: Hannover

Następna strona

Powrót do Modelarstwo redukcyjne - dyskusje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości