Bezbarwny Gunze

Inkubator, tutaj rodzą się tematy godne przesunięcia do FAQ - prawd objawionych. Dyskutujemy na temat technik, narzędzi i chemii modelarskiej.

Bezbarwny Gunze

Postprzez greatgonzo » środa, 18 lutego 2015, 00:31

Panowie!
Nie znam się na Gunze. Czy jeśli będę mieszał C030 Flat Base z C046 Gloss Clear, to uzyskam lakier o dowolnym stopniu matowości i takiej samej wytrzymałości jak gotowe lakiery np. C181 i C182?
greatgonzo

Reklama

Re: Bezbarwny Gunze

Postprzez Solo » środa, 18 lutego 2015, 00:46

Lepiej użyj GX100 Super Clear III.
Mieszanka powinna być twarda.
Solo

Postprzez greatgonzo » środa, 18 lutego 2015, 01:40

Czy dodając Flat Base do GX100 Super Clear uzyskałeś pełny mat? Czy taka mieszanka chodzi z levelling thinner?

Hmm... i w zasadzie jak to powinna? Zgadujesz?
greatgonzo

Postprzez iras67 » środa, 18 lutego 2015, 12:06

Możesz mieszać jak chcesz i twardość ani pozostałe parametry nie będą się pogarszać. Jednak od pewnego momentu po dodaniu wiekszej ilości tego "zmatowiacza" na powierzchniach które chłoną lakier powstaje efekt siwienia powierzchni. Można to poprawić malując na powrót błyszczącym ale lepiej dodawać po prostu ten "zmatowiacz" z umiarem bo on silny jest :mrgreen: .
On jest też dobry do kolorów żeby ładny mat uzyskać. Nadaje się do wszystkich serii C , z H nie próbowałem ale pewnie zachowa się podobnie. Używałem też "zmatowiacz"X-21 Tamiyi do Gunze C i też dawał radę ale jakby efekt siwienia był przy mniejszej ilości już. Rozpuszczany Leveling thinerem oczywiście...
iras67

Postprzez greatgonzo » środa, 18 lutego 2015, 12:13

Dzięki Irek. Generalnie to szukam lakieru mocno matowego, który nie będzie groził właśnie tym efektem siwienia. Jesteś w stanie, tak wrażeniowo, określić czy da się tu uzyskać konkretny mat bez siwienia?

Kurde, gdyby nie napisy eksploatacyjne i godła, to w ogóle miałbym w poważaniu jakiś lakier... .
greatgonzo

Postprzez Solo » środa, 18 lutego 2015, 12:15