Uszczelki do pIwaty / zakup nowego aero - jakiego

Inkubator, tutaj rodzą się tematy godne przesunięcia do FAQ - prawd objawionych. Dyskutujemy na temat technik, narzędzi i chemii modelarskiej.

Re: Uszczelki do pIwaty / zakup nowego aero - jakiego

Postprzez parada39 » środa, 3 lipca 2013, 09:19

Panowie mam pytanie. Jaki aero jest dobry żeby malował bardzo cienkie linie? Interesują mnie modele do 300 zł.
Avatar użytkownika
parada39
 
Posty: 155
Dołączył(a): poniedziałek, 15 sierpnia 2011, 13:06
Lokalizacja: Opole

Reklama

Re: Uszczelki do pIwaty / zakup nowego aero - jakiego

Postprzez BOMI21 » środa, 3 lipca 2013, 09:30

Specjalistą nie jestem, ale w tym budżecie spokojnie coś znajdziesz. Co prawda może nie z najwyższej półki, ale już nawet piwata dało sie zrobic 1mm kreski. :D Koledzy podadzą Ci jakie modele w tej cenie są w twoim zasięgu.
Avatar użytkownika
BOMI21
 
Posty: 1822
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2012, 19:27

Re: Uszczelki do pIwaty / zakup nowego aero - jakiego

Postprzez Solo » środa, 3 lipca 2013, 09:31

1 mm? A jaką dyszą?
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: Uszczelki do pIwaty / zakup nowego aero - jakiego

Postprzez BOMI21 » środa, 3 lipca 2013, 09:41

Czasem się udało w ramach luźnych testów duszą 0.2 . Ale ogólnie zwykle ( nie wiem dlaczego czasem sie udawało czasem nie) niw dało się.
Avatar użytkownika
BOMI21
 
Posty: 1822
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2012, 19:27

Re: Uszczelki do pIwaty / zakup nowego aero - jakiego

Postprzez Solo » środa, 3 lipca 2013, 09:45

Możesz zdradzić jak to robiłeś?
Przy niskim ciśnieniu, czy inaczej?
Moja najcieńsza kreska to chyba 0,5 cm, mniej nigdy mi się nie udało.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: Uszczelki do pIwaty / zakup nowego aero - jakiego

Postprzez gumowy01 » środa, 3 lipca 2013, 11:32

Bardzo dobry jest ten akurat teraz jest jakaś promocja. Mam kolegę który tego użytkuje i jest bardzo zadowolony.
http://www.exito.sklep.pl/pl/p/HARDER-S ... Ultra/9196
Ja mam jak wcześniej wspominałem polskiej konstrukcji z Zakładu Mechaniki Precyzyjnej w Łukowie model F3 z dyszą 0,3 mm i powiem że udało mi się nim osiągnąć linię 1.5 mm jest łatwy w czyszczeniu. Jako zbiorniczki co akurat ja oceniam na plus są ścięte strzykawki.
Pozdrawiam Artek

Krakowska grupa modelarska "Grupa B"
https://www.facebook.com/GrupaBiezanowska
Avatar użytkownika
gumowy01
 
Posty: 483
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2012, 01:17
Lokalizacja: Kraków

Re: Uszczelki do pIwaty / zakup nowego aero - jakiego

Postprzez greatgonzo » środa, 3 lipca 2013, 12:42

Solo napisał(a):1 mm? A jaką dyszą?


Tu zawsze warto uzupełnić informację o:
1. sama główna kreska, z odkurzem bezpośrednim, czy z całkowitym odkurzem.
2. jak długa kreska
3. jaka farba i na jakim podłożu

Solo, tym razem i ja zaczynam podejrzewać cię o machinacje. 1/2 cm? Malujesz samochody w 1/1? ;o)
Zmniejsz ciśnienie tak by farba nie robiła zacieków przy malowaniu z bliska i prowadź dyszę w niewielkiej odległości od malowanej powierzchni, w skrajnych wypadkach niemal drapiąc po niej. Minimalne odciągnięcie spustu. Licz się z koniecznością powtarzania ze względu na słabe krycie i z kontrolą tylko na krótkich odcinkach, oraz z koniecznością częstego przedmuchiwania aerografu. Jeżeli Cię to bardziej interesuje, to w czeluściach mojej relacji z budowy P-47 tu na forum jest gdzieś po drodze taki spontaniczny poradnik wyróżniony na niebiesko.

Prysnij czymś w powietrze i popatrz na stożek jaki utworzy powietrze z płynem. Oceń dokąd mniej więcej strumień ma szerokość około tego 1mm i będziesz wiedział gdzie zaczyna się niewielka odległość.

Generalnie im mniejsza dysza, tym potencjalnie nieco cieńsza kreska minimalna i sporo więcej kłopotów z doborem parametrów farby i ustawień oraz z zasychaniem. Dyszą 0,4 można bez kłopotu uzyskać kreskę ok 1mm.
(1. sama główna kreska, 2. na pewno kilkanaście cm, 3. emalia na modelu plastikowym).
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: Uszczelki do pIwaty / zakup nowego aero - jakiego

Postprzez Solo » środa, 3 lipca 2013, 12:55

To masz na myśli?

greatgonzo napisał(a):Wspomnianych wczesniej różnic w połysku da się uniknąć. Nie jest to nawet trudne, tylko strasznie upierdliwe. Pojawiają się one szczególnie w miejscach gdzie robi się poprawki na bieżąco po nadmiernym tryśnięciu farby w punkt, lub po tryśnięciu z nadmiarem rozpuszczalnika.
Udało mi się uzyskac ustawienia zespołu reduktor - palec pozwalajace na kontrolę natrysku przy gęstości farby od przebarwionego rozpuszczalnika do normalnej gęstości do malowania, z tym że najlepiej maluje się normalną mieszanką rozrzedzoną jeszcze bardziej. Wystarczy skala na oko. Najlepiej znaczy najłatwiej, znaczy z największą tolerancją błędnych ruchów palca na spuście. Niestety mieszanka w zbiorniczku nie zachowuje stałej gęstosci przy takim malowaniu ( mowa o pryskaniu linii grubości rzędu 0,5 mm z odkurzem i długości też tego rzędu, a dwumilimetrowe kreski przez cięciwę płata trzaska się z przytupem i orkiestrą dętą). Pół centymetra sześciennego schodzi w trzy kwadranse. Wystarczy tylko zadbać o miarowe uzupełnianie rozrzedzonej farby i o przeczyszczenie aerografu na czas. O ile ten ostatni fukał naprawdę długo bez widocznych objawów zapaćkania dyszy to działo się tak tylko dopóki farba nie gęstniała. Wtedy robiło się trudniej.
W praktyce taka dbałość o idealną gęstość oznacza wykonywanie dodatkowych czynności, wymaga dyscypliny i według mnie znacznie wydłuża proces malowania. Co najważniejsze, zabrałoby mi to wszelką radość aerografowania. Nigdy nie miałem melodii do takiej postawy. Zatem wolałem postawić na zaradzenie problemowi wg modelu jak wyżej.
Jak wspomniałem, jestem z efektu zadowolony, choćby w porównaniu do innych modeli tego samolotu, które widziałem. Gdyby okazało się, że ktoś podziela moje zdanie i chciałby dowiedzieć się czegoś o technicznej stronie prowadzenia aerografu to oczywiście poopowiadam. Ale może to tylko mnie się wydaje OK. Zresztą, do diaska, tu na tym forum to trudno znaleźć balans bo jak tylko ktoś model skończy i w galerii pokaże to człowiek się zastanawia czy w ogóle się odzywać, bo jeszcze poczuje się jakby rozmawiał z Maurerem: "Co ty, k...a, wiesz o modelowaniu?!"


Nie za wiele mi to mówi, ale będę próbować.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: Uszczelki do pIwaty / zakup nowego aero - jakiego

Postprzez greatgonzo » środa, 3 lipca 2013, 23:36

Wydaje mi się, że było tego kilka odcinków i nie pamiętam, jak wartościowe to było. Ale generalnie to o tym mówię. Chyba później było rozwinięcie. Zdaje się, że zrobiłem jakieś podsumowanie na MR, ale strona nam padła. Gdyby Ci zależało to poszukam. Gdzieś na starym kompie powinno się pętać.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: Uszczelki do pIwaty / zakup nowego aero - jakiego

Postprzez BOMI21 » czwartek, 4 lipca 2013, 07:44

Dziękuję wszystkim za pomoc - z mojej strony temat do zamknięcia - kupiłem sobie nową NEO CN :D


Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
BOMI21
 
Posty: 1822
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2012, 19:27

Re: Uszczelki do pIwaty / zakup nowego aero - jakiego

Postprzez Solo » czwartek, 4 lipca 2013, 07:51

greatgonzo napisał(a):Wydaje mi się, że było tego kilka odcinków i nie pamiętam, jak wartościowe to było. Ale generalnie to o tym mówię. Chyba później było rozwinięcie. Zdaje się, że zrobiłem jakieś podsumowanie na MR, ale strona nam padła. Gdyby Ci zależało to poszukam. Gdzieś na starym kompie powinno się pętać.


Bardzo byłbym dźwięczny.
Wczoraj próbowałem robić tak jak to opisywałeś i nawet wychodziła mi kreska tak na oko 2 mm, ale była taka, jakby to powiedzieć, ze zbyt ostrymi krawędziami, nie wiem czy to się nadaje do preshadingu.
Przy okazji pokażę na zdjęciach.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: Uszczelki do pIwaty / zakup nowego aero - jakiego

Postprzez greatgonzo » czwartek, 4 lipca 2013, 11:00

zbyt ostrymi krawędziami


Gdybym był w stanie prysnąć kreskę o zbyt ostrych krawędziach, to pewnie anieli żywcem wzięliby mnie do nieba :). Nie marudź, tylko się ciesz, że wychodzi.
Generalnie to zależy co się chce uzyskać preshadingiem. Idea preshadingu uniwersalnego raczej szkodzi modelom, choć niewątpliwie może rozwijać aerografowe umiejętności modelarza.

Poszukam.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: Uszczelki do pIwaty / zakup nowego aero - jakiego

Postprzez Solo » czwartek, 4 lipca 2013, 11:04

Chodziło mi o to, że kreska nie ma cieniowanych krawędzi, tylko wygląda mniej więcej jak namalowana mazaczkiem, a to w przypadku preshadingu za dobrze nie będzie chyba wyglądać.
Chyba.
Dlatego muszę jeszcze poćwiczyć i pokażę jak mi idzie.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: Uszczelki do pIwaty / zakup nowego aero - jakiego

Postprzez greatgonzo » czwartek, 4 lipca 2013, 11:07

Chodziło mi o to, że kreska nie ma cieniowanych krawędzi, tylko wygląda mniej więcej jak namalowana mazaczkiem


Mnie też.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: Uszczelki do pIwaty / zakup nowego aero - jakiego

Postprzez Solo » czwartek, 4 lipca 2013, 11:08

Acha, czyli wychodzi mi to prawidłowo?
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Modelarstwo redukcyjne - dyskusje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości