Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Inkubator, tutaj rodzą się tematy godne przesunięcia do FAQ - prawd objawionych. Dyskutujemy na temat technik, narzędzi i chemii modelarskiej.

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez macias13_84 » piątek, 14 marca 2014, 13:12

Dokładnie ten retarder
Avatar użytkownika
macias13_84
 
Posty: 1700
Dołączył(a): czwartek, 26 kwietnia 2012, 10:59
Lokalizacja: Zabrze

Reklama

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez Grzegorz R. » piątek, 14 marca 2014, 13:22

Ja używam jeszcze tańszej opcji niż talens, bo mam renesansa za 7.70zl(100ml). 2 krople i nie ma problemu z Vallejo:D
Grzegorz R.
 
Posty: 133
Dołączył(a): wtorek, 14 lutego 2012, 22:20
Lokalizacja: Międzyrzecz

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez bari » poniedziałek, 17 marca 2014, 19:58

Przyjechał :D .
Jak na razie podczas kilku próbnych tylko psiknięciach zachowywał się całkiem przyjemnie. Byle tak jak najdłużej.

Dysza ma teflonową uszczelkę; dalej nie wiem, bo go nie rozbierałem jeszcze.

Kuba P. napisał(a):Z vallejo jest też tak, że niektóre kolory mniej zasychają, inne bardziej.

Tak! U mnie czarna i buff- najwredniejsze kolory. Retardera mam vallejo, ale nie zauważyłem jakoś różnicy z nim czy bez niego.
Avatar użytkownika
bari
 
Posty: 44
Dołączył(a): piątek, 11 października 2013, 20:33

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez otori » niedziela, 23 marca 2014, 23:34

Witam.
Mam małe pytanko do posiadaczy evolution Silverline albo podobnych H&S.
Mam taki w wersji 2w1 ( dysze 0.2 i 0.4 ). W przypadku obu dysz zauważyłem, że po odciągnięciu iglicy ( otwarcie farby ) iglica nie cofa się idealnie w osi dyszy. Czy któryś z szanownych kolegów mógłby rzucić okiem na swoje aero i napisać czy też tak ma. dodam, że maluje ok i bez problemów.
Avatar użytkownika
otori
 
Posty: 81
Dołączył(a): poniedziałek, 11 lutego 2013, 00:11

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez Marcin Kuźniar » poniedziałek, 24 marca 2014, 01:14

Mam kilka aerografów i chyba we wszystkich igła po cofnięciu nie jest w osi dyszy. Nie ma to większego wpływu na kierunek strumienia.
pozdrawiam Marcin
----------------------
PZL-26 od podstaw - zaczynam
Avatar użytkownika
Marcin Kuźniar
 
Posty: 272
Dołączył(a): wtorek, 25 września 2007, 18:57

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez Solo » sobota, 24 maja 2014, 22:53

Mam od jakiegoś czasu pewien problem z moim aerografem.
Pojawia się on wyłącznie w sytuacji gdy usiłuję malować cienkie kreski minimalną ilością farby.
Gdy to robię, na początku farba pojawia się i wszystko jest ok, jednak po kilku sekundach, czasami wcześniej, czasami później, strumień zanika, praktycznie do zera.
Gdy puszczę i wcisnę ponownie spust, farba znowu zaczyna lecieć i znowu zanika.
Problem znika, gdy daję więcej farby, wtedy leci równym strumieniem.
Przed chwilą sprawdzałem samym zmywaczem, bez farby, i efekt jest taki sam.
Taka sytuacja ma miejsce przy niskim jak i wysokim ciśnieniu z kompresora.
Co ciekawe, w przypadku malowania mocno rozcieńczonymi metalizerami, jak np. Alcladami, problem jest jeszcze bardziej dotkliwy, bo bywa że mogę wtedy malować tylko pełnym strumieniem.
Naprawdę nie wiem co robię źle: aerograf jest wyczyszczony, zarówno iglica jak i dysza, dość często czyszczę także wyciorem, od strony głowicy, cały kanalik wewnątrz aerografu.
Czy to może być jakaś usterka sprzętu, czy jednak błąd w sztuce?
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez Patterson » sobota, 24 maja 2014, 23:00

Mam przypuszczenie, że przy minimalnej ilości podawanej farby szybko zasycha na dyszy i robi się zator, po zmianie pozycji iglicy, się przepycha, dlatego od zera można działać. Mam to samo na mojej p.iwacie. Dodaję wtedy więcej retardera.
Avatar użytkownika
Patterson

rpm2
 
Posty: 2230
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 16:21
Lokalizacja: Warszawa

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez Solo » sobota, 24 maja 2014, 23:04

No ale to samo dzieje się z samym zmywaczem.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez Marcin Kuźniar » sobota, 24 maja 2014, 23:36

Według mnie powodem jest jednak niedoczyszczona dysza. Zaschnieta farba zmniejszyła przekrój dyszy (niekoniecznie na końcu) i przy małych cofnieciach igły podciśnienie jest zbyt małe żeby pociagnać farbe. Z aerografu wylatuje tylko ta ilość farby, która jest pomiędzy końcem dyszy a zabrudzeniem. Takie zabrudzenia trudno zauważyć, bo patrząc pod światło widać że dysza jest drożna, nie widać jednakże na wewnetrznych ściankach dyszy jest minimalna warstwa zaschnietej farby.
pozdrawiam Marcin
----------------------
PZL-26 od podstaw - zaczynam
Avatar użytkownika
Marcin Kuźniar
 
Posty: 272
Dołączył(a): wtorek, 25 września 2007, 18:57

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez Tomasz Porosiło » niedziela, 25 maja 2014, 08:46

brudny kanał dolotowy powietrza. Wrzuć korpus i dysze na noc do cleanluxa
Avatar użytkownika
Tomasz Porosiło
 
Posty: 458
Dołączył(a): środa, 15 lipca 2009, 13:01

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez Solo » niedziela, 25 maja 2014, 14:54

A to nie zniszczy chromu?
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez Tomasz Porosiło » niedziela, 25 maja 2014, 18:38

niszczy tak samo jak wszystko inne co nalewasz do swojego aerografu
Avatar użytkownika
Tomasz Porosiło
 
Posty: 458
Dołączył(a): środa, 15 lipca 2009, 13:01

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez Solo » niedziela, 25 maja 2014, 18:48

Ale chrom jest na zewnątrz aerografu.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez Tomasz Porosiło » niedziela, 25 maja 2014, 19:16

Wódz: Dzisiaj będę straszny, opowiem wam dowcip...
Indianin 1: Ten o gąsce Balbince?
Indianin 2: Ależ wodzu, co wódz!
Wódz: To ja przepraszam.
Avatar użytkownika
Tomasz Porosiło
 
Posty: 458
Dołączył(a): środa, 15 lipca 2009, 13:01

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez RAV » niedziela, 25 maja 2014, 22:29

Solo napisał(a):Ale chrom jest na zewnątrz aerografu.

W takim razie jego ewentualny brak nie wpłynie na jakość pracy.
Pozdrawiam
RAV
Obrazek
Avatar użytkownika
RAV
 
Posty: 3313
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 22:58
Lokalizacja: Wrocław

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Modelarstwo redukcyjne - dyskusje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości