Vallejo: Air vs Model Color

Inkubator, tutaj rodzą się tematy godne przesunięcia do FAQ - prawd objawionych. Dyskutujemy na temat technik, narzędzi i chemii modelarskiej.

Re: Vallejo: Air vs Model Color

Postprzez rollingstones » wtorek, 5 kwietnia 2011, 14:37

Kamil Feliks Sztarbała napisał(a):we właściwych do uzyskania odpowiedniej konsystencji, jakiej potrzebujemy do malowania, w zależności od narzędzia i powierzchni, która pokrywac będziemy farbą.


Dokładnie tak
płotka
Avatar użytkownika
rollingstones
 
Posty: 4136
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 09:29
Lokalizacja: KIelce

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Vallejo: Air vs Model Color

Postprzez MrFlayerX » wtorek, 5 kwietnia 2011, 15:08

Aerografem w temperaturze otoczenia ok. 23stopni celsiusza pow. do malowania - szary plastik stosowany do produkcji modeli.
Teraz dało by się jakoś mniej więcej określić proporcję.
MrFlayerX
 

Re: Vallejo: Air vs Model Color

Postprzez Kamil Feliks Sztarbała » wtorek, 5 kwietnia 2011, 15:12

ja wiem, że na pomar ciśnienia atmosferycznego ma wpływ temperatura, w jakiej jest dokonywany odczyt, ale w przypadku ciśnienia w butli kompresora ma ona zdecydowanie mniejsze znaczenie..
tak na marginesie, jak byś nie poprzestał na zadawaniu pytań, a jednak poświęcił odrobinę czasu na to, co piszą inni, pewnie byś się dowiedział, że valejo nie kładzie się na goły plastik, bez względu na to, w jakich proporcjach się je rozcieńcza..
Kamil Feliks Sztarbała
 

Re: Vallejo: Air vs Model Color

Postprzez Kuba P. » wtorek, 5 kwietnia 2011, 15:13

MrFlayerX napisał(a):Teraz dało by się jakoś mniej więcej określić proporcję.


Nie, bo to zależy od koloru farby a nawet od rozcieńczenia w każdej buteleczce.
Stara zasada mówi - Zaprawdę powiadam Ci zmieszaj farbę tak, żeby była w aerografie o konsystencji mleka. Przeprowadź też próbę, czy dobrze maluje, dobrze kryje i nie robi się żadna kasza ani syf. Domieszaj odpowiednio w razie potrzeby. Wszelkie receptury to dzieło szatana.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Vallejo: Air vs Model Color

Postprzez MrFlayerX » wtorek, 5 kwietnia 2011, 15:14

valejo nie kładzie się na goły plastik

To co w takim razie mam dać pod podkład :?: :-/
MrFlayerX
 

Re: Vallejo: Air vs Model Color

Postprzez Kuba P. » wtorek, 5 kwietnia 2011, 15:16

Mr Surfacer na przykład, niektórzy dają jakąś olejną farbę np. testors czy humbrol, inni psikają z puszki magicznymi sprayami...
Podkład musi się dobrze związać z plastikiem i mieć satynową powierzchnię. Wtedy Vallejo się trzyma go jak komornik szafy. Inaczej Vallejo zlezie z plastiku pod wpływem macania paluchami.

Teraz pora na jeszcze jedno słowo klucz - RETARDER. Poszukaj pod hasłem Talens - Retarder do akryli.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Vallejo: Air vs Model Color

Postprzez kugelblitz » sobota, 9 kwietnia 2011, 17:18

Kuba P. napisał(a):Mr Surfacer na przykład ...


Albo równie znany i ceniony ChaosBlack Citadel'a . Odkąd go kupiłem i zacząłem używać nic nie jest takie jak przedtem ;)

Tyle tylko że czarny jest i w puszce, ale zrobić zacieka nawet mi się nie udało
Popatrzcie na jamniczka, wyturlał się z koszyczka
Avatar użytkownika
kugelblitz
 
Posty: 216
Dołączył(a): środa, 4 listopada 2009, 10:24

Re: Vallejo: Air vs Model Color

Postprzez Mierzu » piątek, 26 sierpnia 2011, 06:29

Pytanko w tym temacie:

Mam ostatnio problem z lakierem bezbarwnym matowym vallejo air , który nanoszony za pomocą aero pozstawia po wychnięciu białe kropki na powierzchni. Orientuje się ktoś w czym tkwi przyczyna? Dodam, że nakładam go areografem i dodatkowo go jeszcze rozcieńczam reatderem i dodaję opóźniacz. Zauważyłem, że przy nakładaniu satynowego lakieru bezbarwnego tej firmy, problem z białymi kropkami na modelu nie występuje. Zaznaczam, że nie spożywam niczego w płynie podczas nakładania matu. :mrgreen:
Avatar użytkownika
Mierzu
 
Posty: 174
Dołączył(a): niedziela, 23 września 2007, 07:24
Lokalizacja: Szczecin

Re: Vallejo: Air vs Model Color

Postprzez piotr dmitruk » piątek, 26 sierpnia 2011, 07:07

Mierzu napisał(a): rozcieńczam reatderem i dodaję opóźniacz.

retarder = opóźniacz
Co Ty tam mieszasz?
Trupi nalot zdarza się w matowych lakierach, czasem pomaga większe rozcieńczenie.
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 10423
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:18
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Vallejo: Air vs Model Color

Postprzez Mierzu » piątek, 26 sierpnia 2011, 08:03

Miałem na mysli thinner=roziceńczalnik. :mrgreen: i retader.
Avatar użytkownika
Mierzu
 
Posty: 174
Dołączył(a): niedziela, 23 września 2007, 07:24
Lokalizacja: Szczecin

Re: Vallejo: Air vs Model Color

Postprzez kugelblitz » piątek, 26 sierpnia 2011, 11:48

Może słabo rozmieszany jest i aero czasem pluje większą kroplą czy nawet glutem ? Ewentualnie problemy z areografem lub kompresorem który niestabilnie dmucha mocniej powodując wiekszy hmm... wytrysk i w konsekwencji plamkę.
Popatrzcie na jamniczka, wyturlał się z koszyczka
Avatar użytkownika
kugelblitz
 
Posty: 216
Dołączył(a): środa, 4 listopada 2009, 10:24

Re: Vallejo: Air vs Model Color

Postprzez Mierzu » piątek, 26 sierpnia 2011, 12:25

Przy satynowym nie ma tego problemu. Być może musze jeszcze bardziej go rozcieńczyć. Wytrysk w normie. :lol:
Avatar użytkownika
Mierzu
 
Posty: 174
Dołączył(a): niedziela, 23 września 2007, 07:24
Lokalizacja: Szczecin

Poprzednia strona

Powrót do Modelarstwo redukcyjne - dyskusje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości