Strona 1 z 2

Aerograf

PostNapisane: czwartek, 9 września 2010, 18:09
przez _fiber_
Hej,

Mam pytanie odnośnie zakupu nowego aerografu, ponieważ EW-770 po wymianie dyszy już przestał funkcjonować i żaden zabieg już mu raczej nie pomoże... Jaki polecacie aerograf do powiedzmy 500 zł ? Zależy mi jedynie na regulacji ciśnienia pod zbiornikiem.

Z góry dzięki za pomoc.

Re: Aerograf

PostNapisane: czwartek, 9 września 2010, 18:36
przez wacus47
Witaj!
To co ja polecam:
http://www.aerografy.com/index.php?cPath=21_119_47
H&S Evolution - z rodziny H&S chyba najlepiej będzie się sprawował w modelarstwie ze względu na swoją uniwersalność. Regulację o jaką Ci chodzi posiadają też aerografy Gunze ( Jest to nic innego jak aerograf Iwaty zapakowany w pudełko Gunze ) - do obejrzenia na http://www.gunze.pl

Pzdr

Re: Aerograf

PostNapisane: czwartek, 9 września 2010, 19:25
przez _fiber_
Rozumiem, tak właśnie myślałem odnośnie: http://www.gunze.pl/go/_info/?user_id=PS-269&lang=pl
A tak jeszcze odnośnie EW-770 - wymieniłem dyszę na 0.2 mm wraz z iglicą - nie "pryska" nawet nitrem - co może być tego przyczyną ?

Re: Aerograf

PostNapisane: czwartek, 9 września 2010, 21:05
przez wacus47
A nie leci w ogóle czy "coś tam pluje?" Jeśli nie leci w ogóle to jeśli z przepływem powietrza do samej dyszy jest wszystko ok to najprawdopodobniej coś blokuje dopływ farby ( w którejś z pseudowat które przerobiłem były w zbiorniczku opiłki metalu sic! )

Re: Aerograf

PostNapisane: czwartek, 9 września 2010, 22:23
przez _fiber_
Właśnie tylko na samym początku zrobi dosłownie jedną plamę farbą i później jedynie bulgocze w zbiorniku. Dzisiaj pociągnąłem uszczelkę pomiędzy dyszą a korpusem maskolem - spróbowałem popsikać wodą i o dziwo wszystko wróciło do normy - zobaczę jutro jak z farbą będzie...

Re: Aerograf

PostNapisane: czwartek, 9 września 2010, 22:37
przez wacus47
Z tego co piszesz przyczyną może być właśnie nieszczelność między dyszą a korpusem aerografu - jednym z objawów jest właśnie bulgotanie w zbiorniczku. Posmarować maskolem poczekać aż wyschnie i i dość mocno dokręcić (ale z wyczuciem rzecz jasna :lol: ) i powinno malować jak ta lala :mrgreen:

Re: Aerograf

PostNapisane: sobota, 30 października 2010, 22:36
przez eramus
Ja mam takie pytanko techniczne :) Spust w moim aero nie wraca na swoje miejsce,albo się blokuje albo lata luzno.Co moze pomóc??Kąpiel wystarczy??

Re: Aerograf

PostNapisane: sobota, 30 października 2010, 22:50
przez bartek piękoś
Jaki masz aero? Co to znaczy że "lata za luźno" Co lata - cyngiel ma luzy, czy iglica jest dociskana zbyt słabo, bo np: słaba jest sprężyna? Jak się blokuje to standardowa procedura to czyszczenie (gruntowne) + ew. smarowanie. Sprecyzuj problem.

Re: Aerograf

PostNapisane: niedziela, 31 października 2010, 10:42
przez eramus
Aero AB-1007 firny MAR przy naciśnięciu spustu (oznaczony na zdjęciu) i przesunięciu go do tyłu nie wraca na swoje miejsce jak sam go przesunę to zaczyna latać luźno
Obrazek

Re: Aerograf

PostNapisane: niedziela, 31 października 2010, 11:34
przez Gienek
Bardzo typowa przypadłość. Wyciągnij trzpień nr 16, oczyść go, wpuść kropelkę smaru w uszczelkę w której się on porusza.

Edycja: dotyczyło to ruchu spustu w pionie. W poziomie to należy wyciągnąć iglicę, wyczyścić ją i przesmarować uszczelkę nr 5.

Re: Aerograf

PostNapisane: niedziela, 31 października 2010, 14:56
przez eramus
Problem leży w ruchu poziomym.Dzięki za pomoc :)

Re: Aerograf

PostNapisane: niedziela, 31 października 2010, 15:00
przez Slash
Rozbierz, umyj i poskładaj. Iglicę prawdopodobnie ściska syf zgromadzony w kanaliku dolotowym. Zostawiłem nie raz aerograf z farbą na tydzień, dwa to miałem tak samo. Możliwe też, że z mocowaniem iglicy na końcu coś jest nie tak.

Re: Aerograf

PostNapisane: wtorek, 16 listopada 2010, 19:02
przez FiDeK
Witam,

Pozwolę sobie podłączyć się do wątku, ponieważ od niedawna mam bardo podobny problem z aerografem.
Mianowicie od pewnego czasu bez wyraźnej przyczyny daje bardo małą plamkę. Z początku myślałem, że problem tkwi w niedokładnym umyciu i przepłukaniu dyszy. Niestety po kilku kolejnych próbach naprawdę dokładnego mycia sprzętu nadal problem występował.
Kolejnym krokiem jaki zrobiłem była wymiana dyszy i iglicy (miałem oryginalną 0,3 - do tej pory używałem 0,2), niestety i to nie dało pożądanych rezultatów. Aero jak na mój gust i dotychczasowe doświadczenia bierze mało farby.

Skończyły mi się całkowicie pomysły co może być przyczyną takiego zachowania się sprzętu. Spotkał się ktoś już z takim problemem?

[Aero NONAME(budowa w99% jak wszystkim znany EW770, TG-180, z wyjątkiem pojemności zbiorniczka), ciśnienie 2bary]

--
Pozdrawiam

Re: Aerograf

PostNapisane: wtorek, 16 listopada 2010, 19:31
przez wacus47
A jakiej szerokości jest plamka przy maksymalnym odciągnięciu spustu do tyłu?

Re: Aerograf

PostNapisane: wtorek, 16 listopada 2010, 20:08
przez iras67
FiDeK napisał(a):

ciśnienie 2bary]

Może za gęsta farba...zły rozpuszczalnik, ciśnienie za wysokie. Przyczyn może być wiele.