Strona 1 z 1

FW190 D9

PostNapisane: środa, 2 marca 2011, 21:30
przez robert16
Witajcie
zabrałem sie za wykonanie foczki D9,lecze napotkałem na problem z wykonaniem dobrej chłodnicy silnika i prawidłowym wlotem powietrza z boku silnika bo ten Hasegawoski nijak sie ma do orginału:((((,a zamazyło mi sie wykonanie wychylonych zaluzji z zestawu Parta to i prosi sie wykonanie chłodnicy,czy ktos pomorze z doswiadczonych modelazy????

Re: FW190 D9

PostNapisane: środa, 2 marca 2011, 21:36
przez Kamil Feliks Sztarbała
Znaczy co, mamy zrobić ci tą chłodnicę?

Re: FW190 D9

PostNapisane: środa, 2 marca 2011, 21:40
przez Adam Obrębski
I to chyba tylko Ci z północy, Kamil, nie kwalifikujesz się.

Re: FW190 D9

PostNapisane: środa, 2 marca 2011, 21:46
przez Kamil Feliks Sztarbała
I tak bym się nie podjął; ja robię modele tylko dla siebie.

Re: FW190 D9

PostNapisane: środa, 2 marca 2011, 22:57
przez Nugget
Chwilkę zaczekajcie, o co robertowi16 chodzi, bo jak na razie niezbyt dokładnie wytłumaczył :)

Re: FW190 D9

PostNapisane: czwartek, 3 marca 2011, 07:17
przez Jaho63
A o jaką skalę chodzi, wiecie?

Re: FW190 D9

PostNapisane: czwartek, 3 marca 2011, 10:22
przez Kuba P.
To akurat jest proste. Jeśli Hasegawa to do wyboru jest 1:72 i 1:32, bo tylko w tych skalach ów przecudny producent wytwarza model tego boskiego samolotu. Jeśli żaluzje Part to zostaje skala 1:72, bo w skali 1:32 part blach do Dory nie robi.

Jeśli Kolega ma problem ze zrobieniem chłodnicy to ja mogę prosto omówić, jak to zrobić.
Najlepiej jest wyciąć sobie krążek z polistyrenu i go uformować w kształt bloku chłodnicy. W tym samolocie blok chłodnicy był okrągły, lekko wypukły z przodu i wklęsły z tyłu. Na to naklejasz blaszki z zestawu Parta i montujesz w osłonę. Nie pamiętam jak wykonany jest przód kadłuba w tym modelu, ale musisz mieć jeszcze stożek "za" chłodnicą i ten kołnierz z tyłu obudowy chłodnicy. Do tego popychacze klapek, klapki i włala.
Pięknie wygląda. Zmontować to trudno jak jasna cholera, ale wygląda ślicznie.

Poszperaj w sieci i tam bankowo trafisz dużo pożytecznych fotek.

Re: FW190 D9

PostNapisane: czwartek, 3 marca 2011, 20:54
przez Daniel iceman Gronowski
To ja się podczepię z pytaniem skoro Kuba na burcie. Będe robił D9 z Tamki w 48 i chciałem dorzucić klapy i kolektory spalin z żywicy - Quickbustcośtam, warto?

Pozdrawiam

Re: FW190 D9

PostNapisane: czwartek, 3 marca 2011, 20:58
przez Kuba P.
Dora nie ma kolektorów, proste krótkie wydechy od każdego cylindra, 12 sztuk.
QB możesz dać, są OK. Tylko ta Dora Tamki to już lekko przeżytek.
Lepiej mimo wszystko kupić Eduarda i przeboleć ogon albo go podmienić.

Klapy to druga sprawa, ja tam tych żywicznych na oczy nie widziałem, mam stare partowskie i też widzę w nich błędy. Nie wiem, nie mam zdania. Żywica, Part z błędami... :-/