Jakie farby

Inkubator, tutaj rodzą się tematy godne przesunięcia do FAQ - prawd objawionych. Dyskutujemy na temat technik, narzędzi i chemii modelarskiej.

Jakie farby

Postprzez Bartex » poniedziałek, 25 lipca 2011, 16:14

Witajcie, jestem początkującym modelarzem i mam mały problem z malowaniem :) Chcę malować pędzlami i w związku z tym mam do Was pytanie. Czy są na rynku farby których nie trzeba rozcieńczać itp ?? Po prostu odkręcamy i malujemy.
Bartex

Reklama

Re: Jakie farby

Postprzez tomtre » poniedziałek, 25 lipca 2011, 18:46

A czemu nie chcesz rozcieńczać farby?
Moja cała "kariera" na PWM
- Albatros DIII - viewtopic.php?f=13&t=17001
- Junkers D.I - http://pwm.org.pl/viewtopic.php?f=13&t=22657
I to by było wszystko jak do tej pory :)
tomtre

Postprzez RadekFurlaga » poniedziałek, 25 lipca 2011, 18:59

Są Vallejo :D Ale to farby pod aero. Pod pędzel dobre są humbrole rozcieńczone odrobiną terpentyny, fajnie się je nakłada, nie zostają smugi od pędzla pod warunkiem że jest on miękki. Jak już smugi powstaną można je delikatnie przetrzeć na mokro papierem 2000 lub 2500 .
RadekFurlaga

Postprzez Bartex » poniedziałek, 25 lipca 2011, 19:02

Bo troszkę za mało się na tym znam :(
Zakupiłem farby Pactry... z czym je rozcieńczyć ?? Bo bez rozcieńczenia farba nie trzyma się powierzchni i zostają ślady po pędzlu.

Spróbuje zakupić humbrole, o których pisze RadekFurlaga Zobaczymy co z tego wyjdzie ;)
Czyli rozumiem, że nie ma farby pod pędzel, której się nie rozcieńcza ??
Bartex

Postprzez siara1939 » poniedziałek, 25 lipca 2011, 19:10

RadekFurlaga napisał(a):Są Vallejo :D Ale to farby pod aero.

Niekoniecznie- pod aerograf sa farby Vallejo Air, a normalne sa pod pedzel idealne, lekko rozcienczone z woda.
siara1939

Korvettenkapitän PWM'u

Postprzez tomtre » poniedziałek, 25 lipca 2011, 19:22

Bartex napisał(a):Bo bez rozcieńczenia farba nie trzyma się powierzchni i zostają ślady po pędzlu.