Strona 1 z 1

Aerograf odmawia posłuszeństwa

PostNapisane: wtorek, 20 marca 2012, 21:14
przez fazzi
Witam wszystkich,
Przez dłuższy czas nic nie malowałem (1-2 miesiące), gdy teraz wziąłem się za swoją pracę konkursową, aerograf przestał działać poprawnie. Z grubsza wygląda to tak:
1) wlewam farbę do zbiorniczka(vallejo air), spust zamknięty
2) otwieram spust powietrza
3) cofam spust farby, nic nie leci, cofam bardziej i bardziej, dalej nic.
4) gdy zamknę dopływ farby i naglę go otworze, z aerografu wylatuje pojedyńczy strzał farby, potem dalej nic.

Farba leci 'ogniem ciągłym' dopiero wtedy gdy wysunę iglicę o jakies 5, 10mm do tyłu (regulacja z tyłu aerografu).
Dyszę czyściłem już parę razy, wydaję się żę nic w niej nie siedzi.

Może ktoś wie w czym tkwi problem?
dodam że aerograf to jakiś chiński no-name za 60 zł

z góry dziękuje za pomoc
pozdrawiam
Fazzi

Re: Aerograf odmawia posłuszeństwa

PostNapisane: wtorek, 20 marca 2012, 21:33
przez karambolis8
1) Przeczyść kanał między zbiorniczkiem a dyszą.
2) Druga opcja, to za bardzo wysunięta dysza z kapturka i powietrze u wylotu dyszy ma za małe ciśnienie, żeby zabrać farbę.

Re: Aerograf odmawia posłuszeństwa

PostNapisane: wtorek, 20 marca 2012, 21:47
przez fazzi
1) czyściłem kanał odwróconą iglicą przy odkręconej dyszy, nic nie dało.
2) właśnie kiedy jest wysunięta to wtedy zaczyna lecieć farba
Czyli szukamy problemu dalej :D
pozdrawiam
Fazzi

Re: Aerograf odmawia posłuszeństwa

PostNapisane: wtorek, 20 marca 2012, 22:46
przez Jiloo
Fazzi, Ty mówisz o iglycy, a karambolis wspomniał o dyszy. Nie zrozumiałem dokładnie co proponował sprawdzić, ale mówił wyraznie o dyszy.

Jeśli dysza jest odkręcana to sprawdz czy jest dobrze dokręcona, czy uszczelka trzyma jak trzeba.
Tak samo osłona dyszy, musi byc dobrze dokręcona, żeby zachodziło ssanie.

Re: Aerograf odmawia posłuszeństwa

PostNapisane: wtorek, 20 marca 2012, 23:44
przez karambolis8
Zobrazuję.

czerwone - dysza
zielone - kapturek
niebieskie - iglica
jasnoniebieskie - powietrze
szare - farba

To o czym mówię, to punkt mieszania farby z powietrzem. Jeśli dysza za bardzo wystaje z kapturka, to wtedy będzie taki sam objaw jak u Ciebie - powietrze będzie miało za daleko do dyszy i nie będzie miało siły wyciągnąć z niej farby. A jeśli dysza będzie schowana w kapturku, to powietrze będzie wpychało farbę do wnętrza. Objawem wtedy jest bąbelkowanie w zbiorniczku. Najlepiej jest, jeśli dysza będzie minimalnie wystawała poza kapturek.

Obrazek

Nie mówię, że właśnie tak u Ciebie jest, ale objaw będzie ten sam.

Re: Aerograf odmawia posłuszeństwa

PostNapisane: środa, 21 marca 2012, 07:47
przez fazzi
Ok, już rozumiem, jak wróce ze szkoły to sprawdzę,
Dzieki za pomoc
pozdrawiam
Fazzi