Nie moge do konca rozgryzc, czy Slawek potrzebuje
zwyklych zlaczek, czy moze
szybkozlaczek? Mianowicie to nie jest to samo. Roznia sie one sposobem laczenia, konstrukcja oraz cena (i to znacznie).
Zwykle zlaczki posiadaja zwykly gwint (wymiar calowy) i sa po prostu przykrecane do koncowki kompresora badz aerografu. Szybkozlaczki gwintu nie posiadaja, za to sa wyposazone w specjalne zaworki uszczelniajace. Szybkozlaczki sa wtykane (podobnie, jak to ma miejsce w urzadzeniach stosowanych na przyklad w lakierniach samochodowych) na specjalna, tzw. "meska" koncowke kompresora badz aerografu, a uszczelnienie zlacza nastepuje samoczynnie, poprzez docisk sprezyny. Te drugie sa wygodniejsze i pozwalaja na szybka zmiane aerografu, ale ich konstrukcja jest bardziej skomplikowana, stad bierze sie ich wyzsza cena - w Niemczech zwykle okolo 10-15 EUR za sztuke (koncowka "zenska" z zaworkiem) plus okolo 5 EUR (koncowka "meska").
Czesto aerografy z gornej polki cenowej (Iwata, Evolution...) wyposazone sa w koncowki przystosowane do szybkozlaczek i chcac stosowac zlaczki zwykle (gwintowane) nalezy zaopatrzyc je w adapter z gwintem. I odwrotnie, wiele (byc moze nie wszystkie) aerografow tanich posiada koncowke gwintowana i chcac stosowac szybkozlaczki nalezy zaopatrzyc je w odpowiedni adapter bez gwintu.
Slawku, dobrze byloby w pierwszej kolejnosci dowiedziec sie, jakiego rodzaju koncowek dokladnie poszukujesz. Potem mozna dalej zastanawiac sie nad rozmiarem i mozliwoscia kupna.
P.S. Sadzac z wielkosci gwintu na powyzszym zdjeciu odnosze wrazenie, ze w kazdym przypadku zachodzilaby koniecznosc zastosowania adaptera redukujacego wielkosc gwintu (nie mylic z redukcja cisnienia

), by pasowal do wielkosci koncowki przewodu powietrza.
MAG napisał(a):Z tego co widzę na zdjęciu, to najprawdopodobniej posiadasz wyjście w jednym ze standardów, czyli 1/8" lub 1/4" (cala).
Zdaje sie, ze Slawek pisal o srednicy zewnetrznej rzedu 9mm. Ciekaw jestem, w jaki sposob doszedles do 1/4" lub 1/8"?
