Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Inkubator, tutaj rodzą się tematy godne przesunięcia do FAQ - prawd objawionych. Dyskutujemy na temat technik, narzędzi i chemii modelarskiej.

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez bartek piękoś » środa, 13 stycznia 2010, 01:05

siara1939 napisał(a):2 in 1 oznacza podwojny tryb spustu- regulujacy ilosc farby.

W silverline solo nie masz tej funkcji i podaje z gory wyregulowany strumien farby.

Mylisz dwie rzeczy: 2 in 1 oznacza doposażenie zestawu w dodatkowy komplet dysza+osłona dyszy+ iglica=
dwa aero w jednym (zestawie), np: 0,2 + 0,4. "Solo" to jeden podstawowy komplet, np: 0,2 LUB inny wybrany.
Regulacja strumienia farby jest także w solo.
..."a gdzie będziesz trzymał ten embrion, w pudełku?!"...
Avatar użytkownika
bartek piękoś
 
Posty: 800
Dołączył(a): wtorek, 6 maja 2008, 21:20
Lokalizacja: Radom

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez luck1985 » środa, 13 stycznia 2010, 01:06

Ale napisałeś , że Silverline Solo tego nie ma ? :O

Wydawało mi się , że wersja 2 in 1 oznacza tyle , że dostaje dodatkowy zbiornik i dysze - tak jakby dwa aero w jednym :lol:


EDIT:

Zostałem uprzedzony ;] To jednak dobrze myślałem , mogę spać spokojnie - nadal czekają na dostawe aero .... ;o)
Avatar użytkownika
luck1985
 
Posty: 424
Dołączył(a): niedziela, 20 grudnia 2009, 19:28
Lokalizacja: Poznań

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez siara1939 » środa, 13 stycznia 2010, 01:17

Masz racje Bartek- przepraszam za wprowadzenie w blad. Myslalem, ze solo nie posiada tej funkcji.
Ja uzywam 2 in 1 i zawsze myslalem, ze to akcja spustu dala nazwe 2 in 1.
He he czlowiek sie uczy cale zycie. ;o)
Avatar użytkownika
siara1939

Korvettenkapitän PWM'u
 
Posty: 5061
Dołączył(a): sobota, 2 lutego 2008, 12:19

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez raptorf22 » czwartek, 14 stycznia 2010, 12:18

Widzę , że większość zakupiło Evolutiona. Ja natomiast posiadam Hansę 281, jestem bardzo z niego zadowolony, mimo że dysza 0,2 nie wybacza badziewiastych farb (np.Humbrol). W tym modelu pociągnięcie spustu otwiera dopływ powietrza jednocześnie. Ktoś posiada jeszcze aero z serii Hansa?
raptorf22
 
Posty: 482
Dołączył(a): niedziela, 5 października 2008, 22:04
Lokalizacja: Poznań

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez słomek » czwartek, 14 stycznia 2010, 19:45

Jest wśród Was ktoś, kto ma Infinity a wcześniej używał Iwaty ?
słomek
 
Posty: 29
Dołączył(a): wtorek, 16 czerwca 2009, 16:19

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez luck1985 » piątek, 15 stycznia 2010, 22:45

Dotarł dzisiaj Silverline solo - sprzęcik mega ;] Wykonanie , no ogólnie całość powala .
Pierwsze malowanie i czyszczenie zaliczone - nie mam pytań w ogóle...
Jedynie co mogę stwierdzić , to , że spust wymaga wprawy , bo ten skok do dołu jest malutki.
I polecam płyn Gunze do czyszczenia Aero , o którego pyt. wcześniej - po rozkreceniu aero było czysto w środku.
Avatar użytkownika
luck1985
 
Posty: 424
Dołączył(a): niedziela, 20 grudnia 2009, 19:28
Lokalizacja: Poznań

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez słomek » czwartek, 21 stycznia 2010, 19:35

Dzisiaj otrzymałem Evolution 2in1 fPc i jestem jak na razie zadowolony.
słomek
 
Posty: 29
Dołączył(a): wtorek, 16 czerwca 2009, 16:19

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez meser6 » czwartek, 21 stycznia 2010, 19:40

Też mam taki sam, ale bez fpc, warto dokupić, czy też reduktor na sprężarce wystarczy?
W budowie:He-219, Su-22 "3508", Fw-190A-3
meser6
 
Posty: 142
Dołączył(a): poniedziałek, 11 stycznia 2010, 23:22
Lokalizacja: Poznań

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez bartek piękoś » czwartek, 21 stycznia 2010, 20:28

meser6 napisał(a):Też mam taki sam, ale bez fpc, warto dokupić, czy też reduktor na sprężarce wystarczy?

Zrób sobie sam. Np: zacisk na wężyku przy aero. ;o) Ja na razie maluję tylko z regulacją przy kompresorze.
..."a gdzie będziesz trzymał ten embrion, w pudełku?!"...
Avatar użytkownika
bartek piękoś
 
Posty: 800
Dołączył(a): wtorek, 6 maja 2008, 21:20
Lokalizacja: Radom

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez misiu36100 » piątek, 22 stycznia 2010, 16:45

Chcę kupić aerograf z serii Evolution H&S, jaki sklep polecacie?
Avatar użytkownika
misiu36100
 
Posty: 34
Dołączył(a): czwartek, 3 stycznia 2008, 16:22
Lokalizacja: Tychy

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez Mariusz Jarzyna ze Szczec » piątek, 22 stycznia 2010, 17:31

Ze sklepów zagranicznych wysyłkowych to ten belgijski. Ja swót tam kupiłem i później robiłem zakupy części zamiennych. Polecam bo solidna firma, szybka wysyłka, bardzo duży wybór tych aero i taniej niż u Niemców ;o)
http://www.obeeliks.com/contents/en-uk/d1.html
Avatar użytkownika
Mariusz Jarzyna ze Szczec

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 3226
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 17:29

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez mr.jaro » środa, 3 lutego 2010, 14:31

bartek piękoś napisał(a):
meser6 napisał(a):Też mam taki sam, ale bez fpc, warto dokupić, czy też reduktor na sprężarce wystarczy?

Zrób sobie sam. Np: zacisk na wężyku przy aero. ;o) Ja na razie maluję tylko z regulacją przy kompresorze.

Zawor fpc jest zaworem ograniczajacym cisnienie wylacznie w pewnym zakresie, i nie ma na celu regulacji cisnienia w sposob zapewniany przez reduktor kompresora. Fpc sluzy do chwilowego i co najwazniejsze, powtarzalnego ograniczenia cisnienia powietrza do scisle okreslonej wartosci, umozliwiajac jednoczesnie powrot dokladnie do wartosci poprzednio ustawionej, bez koniecznosci wielokrotnego powtarzania regulacji przy reduktorze.

Inaczej formulujac, zawor fpc umozliwia na przemian malowanie wiekszych i mniejszych powierzchni z optymalnie dobranym cisnieniem powietrza, bez koniecznosci jego ciaglej regulacji przy reduktorze.

To nie to samo, co reduktor cisnienia przy kompresorze i z pewnoscia nie da sie zastapic jakims zaciskiem na wezyku.

Ale te kwestie juz wczesniej walkowalismy - wystarczy poszukac.
Jarek M
Avatar użytkownika
mr.jaro
 
Posty: 2028
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 14:01
Lokalizacja: Hannover

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez kalah » wtorek, 23 lutego 2010, 16:33

Na wstępie chciałbym się przywitać jako nowy użytkownik tego forum ;o) Swoim stażem jestem jestem stosunkowo młodym modelarzem na poziomie wciąż raczej początkującym. Miałem za sobą kilka projektów z okresu dzieciństwa i ostatnio powróciłem do tego wspaniałego hobby :) Udało złożyć mi się Junkersa Ju-87G-1 z którego satysfakcja pozostała na poziomie ok 70%...

Z racji, iż do tej pory malowałem tylko pędzlami (głównie Pactrą) a efekt końcowy nie do końca mnie zadowala stwierdziłem, iż w ramach ciągłego samodoskonalenia czas przesiąść się na aerograf. Przewertowałem wiele wątków i opinii, jednak pozostał mi pewien mętlik w głowie. Dużo naczytałem się o pIwatach, część osób je zachwala, część nie a ja sam nie jestem zbyt optymistycznie nastawiony produktów z tamtych okolic... Stwierdziłem, że lepiej już zainwestować w porządny sprzęt i tu stałem się bardziej przychylny ku firmie H&S, głównie ze względu na jakość oraz dostępność części.
Na początku zastanawiałem się nad modelem ULTRA, jednak ograniczony asortyment dodatkowy trochę mnie zniechęcił. W tej chwili jestem najbardziej nastawiony na serię EVOLUTION. Stąd teraz moje pytanie o stosunkowo dobry i sprawdzony produkt, który sprawdziłby się w rękach początkującego modelarza... a może lepiej zacząć od pIwaty ???

Z góry przepraszam za długiego posta, ale nie wiedziałem od czego zacząć, myślę że teraz pójdzie już z górki... Mam nadzieję, że trafiłem w odpowiedni temat...
kalah
 

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez kobza_75 » wtorek, 23 lutego 2010, 21:01

Witaj! kalah ja ci polecam na początek HANSA 281 , drogi ale idealnie się nadaje . Ja miałem okazje już się z nim zapoznać wcześniej i obecnie zbieram kase na niego (ps. jak pójdzie dobrze to na początku marca będzie już u mnie). Obecnie używam "ŁUKOWIAKA" ma swoje plusy i minusy ale po 12 latach ekspluatacji jest nadal na chodzie ale swoje już przeżył .
„Koleżanko/Kolego, jeśli chcesz poznać ciekawych ludzi, których podobnie jak Ciebie pasjonuje modelarstwo zapraszamy w nasze szeregi. Nie jesteśmy elitarnym klubem! Zapraszamy WSZYSTKICH! Odpowiemy na każde pytanie. http://www.ipmspolska.org.plhttp://kobzamodellfabrik.blogspot.com/ pozdrawiam Krzysiek
kobza_75
 
Posty: 370
Dołączył(a): niedziela, 24 sierpnia 2008, 10:04
Lokalizacja: Koszęcin K.M. Broń i barwa / IPMS SILESIA

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez kalah » wtorek, 23 lutego 2010, 21:20

To nie lepiej już kupić EVOLUTION SILVERLINE Solo ? Dodatkowo ma jeszcze system kontroli farby i jest ciut tańszy. Czy zbiornik 2ml wystarczy ? Będę zajmował się głównie lotnictwem 1:48 ... ;o)
kalah
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Modelarstwo redukcyjne - dyskusje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 31 gości