Maskowanie

Inkubator, tutaj rodzą się tematy godne przesunięcia do FAQ - prawd objawionych. Dyskutujemy na temat technik, narzędzi i chemii modelarskiej.

Maskowanie

Postprzez eramus » sobota, 21 marca 2009, 23:17

Witam mam skończony (prawie) model,zostaje mi tylko psiknąć matem ale muszę zamaskować szybki które są już wklejone,jaka technika wy maskujecie swoje modele??Boje się ze jak będę to robił na odrys to że szybki mi wypadną jestem początkujący wiec każda rada jest na wagę złota :)
Avatar użytkownika
eramus
 
Posty: 101
Dołączył(a): wtorek, 15 kwietnia 2008, 21:44
Lokalizacja: Łódź

Reklama

Re: Maskowanie

Postprzez siara1939 » sobota, 21 marca 2009, 23:35

Fajne zdjecia. :mrgreen:
Jak nie jestes w stanie wyciac masek, to najprosciej bedzie uzyc Maskol-u.
Avatar użytkownika
siara1939

Korvettenkapitän PWM'u
 
Posty: 5061
Dołączył(a): sobota, 2 lutego 2008, 12:19

Re: Maskowanie

Postprzez RAV » sobota, 21 marca 2009, 23:51

siara1939 napisał(a):najprosciej bedzie uzyc Maskol-u.

Sam Maskol spowoduje, że brzegi ramek będą poszarpane. Ja po krawędziach szkła ciągnę cienkie paski taśmy maskującej, a dopiero tak ograniczone obszary wypełniam Maskolem.
Pozdrawiam
RAV
Obrazek
Avatar użytkownika
RAV
 
Posty: 3298
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 23:58
Lokalizacja: Wrocław

Re: Maskowanie

Postprzez Frosty » niedziela, 22 marca 2009, 01:06

Tak na szybkiego wymyśliłem taką metodę:

- zamaskuj taśmą rejon dookoła szybki
- nanieś maskol na szybkę (byle nie za grubo)
- odklej taśmę zanim maskol wyschnie (najlepiej zaraz po jego naniesieniu - innaczej odejdzie razem z taśmą)
- jak gdzieś mimo wszystko maskol wyjdzie za daleko, to w czasie jego schnięcia możesz wyrównać krawędzie wykałaczką...

Poniżej to, o co mi chodzi - maskol to Microscale "micro mask"... Ponieważ nie mam pod ręką żadnej częsci "z wklejonym okienkiem" to załóżmy, że chcę zamaskować rejon oznaczony na czerwono...


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek