iras67 napisał(a):Malowałem kilka lat termu trzy owiewki do F-16 i nic się z nimi nie stało- modeli już nie mam, zdjęć nie robiłem- może uda mi sie pokazać jak obecny właściciel zrobi fotkę. Korzystałem z tych samych farb, jedynie inny był lakier tzn. zamiast Super Clear III jego zbliżony właściwościami poprzednik. Ale korzystanie z Gunze H"wodnych" minimalizuje jakieś nieszczęście zdecydowanie. Możliwe zapewne jest zmycie, jeśli efekt nie będzie ciekawy. Niestety nie próbowałem tymi farbami bo ich nie używam prawie .
Kolor powstał przez wymieszanie transparentnych C48 i 50 i dodanie "właściwego" odcienia do lakieru. na pokazaną ilość wystarczyło dwie kropelki kolorów które są same w sobie dosyć "przeźroczyste". Malowanie polega na takim natrysku żeby powierzchnia cały czas pod światło była błyszcząca i "mokra". Malowałem bardzo małym ciśnieniem poniżej 1bar. No i paprochy...Trzeba robić to w czystym niezakurzonym powietrzubo wszystko nawet najmniejszy brud widać .
Próbuję zastosować tą poradę w praktyce - chcę tak pomalować przednią część oszklenia mojego MiGa-29. Używam do tego identycznej chemii, jak kolega iras67 - Mieszam farby Mr Color C48 i C50 w proporcjach 1:1, a następnie mieszam z lakierem GX 100. I z nim jest coś nie w porządku - jest on strasznie gęsty (rozcieńczanie go z levelling thinnerem w proporcji 1:3 powoduje plucie aerografu) i coś jakby "bąbelkuje" - po wstrząśnięciu filoką z nim (nawet już rozcieńczonym) pojawiają się w nim setki bąbelków z powietrzem, które nie znikają (nie ulatniają się). I moje pytanie - czy ten lakier ma się tak zachowywać? Czy mam wadliwy egzemplarz, czy robię coś źle?
Ciekawostka - mój lakier Mr.Hobby H30 (akrylowy) zachowuje się identycznie - a w zeszłym roku nic mu nie było
Bardzo proszę o pomoc.

















