Strona 1 z 3

Mr. Hobby Super Clear III (GX 100) - wariacja

PostNapisane: niedziela, 6 lipca 2014, 22:07
przez BOMI21
iras67 napisał(a):Malowałem kilka lat termu trzy owiewki do F-16 i nic się z nimi nie stało- modeli już nie mam, zdjęć nie robiłem- może uda mi sie pokazać jak obecny właściciel zrobi fotkę ;o) . Korzystałem z tych samych farb, jedynie inny był lakier tzn. zamiast Super Clear III jego zbliżony właściwościami poprzednik. Ale korzystanie z Gunze H"wodnych" minimalizuje jakieś nieszczęście zdecydowanie. Możliwe zapewne jest zmycie, jeśli efekt nie będzie ciekawy. Niestety nie próbowałem tymi farbami bo ich nie używam prawie .
Obrazek
Kolor powstał przez wymieszanie transparentnych C48 i 50 i dodanie "właściwego" odcienia do lakieru. na pokazaną ilość wystarczyło dwie kropelki kolorów które są same w sobie dosyć "przeźroczyste". Malowanie polega na takim natrysku żeby powierzchnia cały czas pod światło była błyszcząca i "mokra". Malowałem bardzo małym ciśnieniem poniżej 1bar. No i paprochy...Trzeba robić to w czystym niezakurzonym powietrzu :mrgreen: bo wszystko nawet najmniejszy brud widać .
Obrazek


Próbuję zastosować tą poradę w praktyce - chcę tak pomalować przednią część oszklenia mojego MiGa-29. Używam do tego identycznej chemii, jak kolega iras67 - Mieszam farby Mr Color C48 i C50 w proporcjach 1:1, a następnie mieszam z lakierem GX 100. I z nim jest coś nie w porządku - jest on strasznie gęsty (rozcieńczanie go z levelling thinnerem w proporcji 1:3 powoduje plucie aerografu) i coś jakby "bąbelkuje" - po wstrząśnięciu filoką z nim (nawet już rozcieńczonym) pojawiają się w nim setki bąbelków z powietrzem, które nie znikają (nie ulatniają się). I moje pytanie - czy ten lakier ma się tak zachowywać? Czy mam wadliwy egzemplarz, czy robię coś źle?

Ciekawostka - mój lakier Mr.Hobby H30 (akrylowy) zachowuje się identycznie - a w zeszłym roku nic mu nie było :shock:

Bardzo proszę o pomoc.

Re: Mr. Hobby Super Clear III (GX 100) - wariacja

PostNapisane: niedziela, 6 lipca 2014, 22:19
przez Solo
Dziwna kombinacja.
Ja w moim Tomcacie (do przedniej szybki wiatrochronu) użyłem po prostu clear blue i clear green (akurat użyłem C050 - Tamiya X-25) wymieszane w skali 1:1.
Nie używałem niczego innego, tylko mocno to rozcieńczyłem leveling thinnerem.
Tak nałożyłem kilkoma mokrymi warstwami na szybkę.
Wyszło ok.

Re: Mr. Hobby Super Clear III (GX 100) - wariacja

PostNapisane: niedziela, 6 lipca 2014, 22:40
przez BOMI21
Solo napisał(a):Dziwna kombinacja.
Ja w moim Tomcacie (do przedniej szybki wiatrochronu) użyłem po prostu clear blue i clear green (akurat użyłem C050 - Tamiya X-25) wymieszane w skali 1:1.
Nie używałem niczego innego, tylko mocno to rozcieńczyłem leveling thinnerem.
Tak nałożyłem kilkoma mokrymi warstwami na szybkę.
Wyszło ok.


Hmm, masz jakieś foto, jak to wyszło? Wiesz, owiewka w MiGu jest większa (skala!) i przejrzystość musi pozostać niezmieniona. :D

Re: Mr. Hobby Super Clear III (GX 100) - wariacja

PostNapisane: niedziela, 6 lipca 2014, 22:45
przez iras67
Te kolorowe Cleary Gunze są dosyć gęste. Ja dodawałem Leveling thiner do czasu aż uzyskałem konsystencje wody i taką rzadką farbą pomalowałem od wewnątrz owiewki. To że farba bąbelkuje nie ma żadnego znaczenia przy malowaniu aerografem. Nakładam cienkie warstwy kilkakrotnie.Za każdym razem staram się równomiernie pokryć całość . Niskie ciśnienie około 1bar i bardzo rzadka farba+zachowanie jako takiej czystości powietrza wolnej od paprochów i kurzu i musi się udać .
Może chcesz zanurzać owiewkę w takim roztworze... i dlatego boisz się że te bąble przeniosą się na oszklenie?
Solo te farby maja zbyt mocne krycie, szyba pomalowana samymi kolorowymi Clearami będzie zbyt ciemna. Wolałbym wcale nie malować wtedy. W przypadku Miga 29 chodzi o delikatny efekt.

Re: Mr. Hobby Super Clear III (GX 100) - wariacja

PostNapisane: niedziela, 6 lipca 2014, 22:49
przez BOMI21
O, super. Czyli problem polegał na rozcieńczaniu i kładzeniu farby - ja chciałem załatwić całość w jednym malowaniu, no i lakier mimo rozcieńczania 1:3 wciąż był mocno gęsty. Jutro test i dam tutaj wyniki moich prób. Na razie tyle - bardzo dziękuję za pomoc,

Re: Mr. Hobby Super Clear III (GX 100) - wariacja

PostNapisane: niedziela, 6 lipca 2014, 22:52
przez Solo
Mam nadzieję, że coś widać - w środku jest ciemno, bo owiewka jest zasłonięta.
Owiewka w F-14 nie jest zielona, tylko taka lekko turkusowa i zmieszanie błękitu i zieleni dało taki odcień.
Być może tylko położyłem zbyt mocny kolor, ale wydaje mi się że jest dobrze.

Obrazek

Obrazek

Re: Mr. Hobby Super Clear III (GX 100) - wariacja

PostNapisane: niedziela, 6 lipca 2014, 22:54
przez Solo
iras67 napisał(a):Solo te farby maja zbyt mocne krycie, szyba pomalowana samymi kolorowymi Clearami będzie zbyt ciemna. Wolałbym wcale nie malować wtedy. W przypadku Miga 29 chodzi o delikatny efekt.


Ale ja te farby rozcieńczyłem bardzo mocno rozcieńczalnikiem i każda warstwa była bardzo, ale to bardzo przezroczysta.
To tylko kwestia tego, ile takich warstw się położy.
Moim zdaniem mieszanie z lakierem bezbarwnym daje identyczny efekt.

Re: Mr. Hobby Super Clear III (GX 100) - wariacja

PostNapisane: niedziela, 6 lipca 2014, 23:00
przez iras67
W przypadku farb serii C nie da się opracować formuły na ilość rozpuszczalnika. Te farby z upływem czasu nawet szczelnie przechowywane tracą rozcieńczalnik i stają się coraz bardziej gęste by w końcu całkowicie zaschnąć. Używam niektórych kolorów blisko 7 lat i zawsze rozcieńczam do wodnistej konsystencji -czasem jest to więcej czasem mniej rozpuszczalnika. Gęste nie nadają się zupełnie do aerografu. One całą swoją moc pokazują mocno rozcieńczone i kładzone wieloma warstwami.
Co do owiewek bierzcie pod uwagę że ten efekt w skali musi być delikatniejszy nawet jeśli oryginał ma ciemno. To wynika z tego że model ma znacznie mniejszą powierzchnie wewnątrz do której wpada światło.

Re: Mr. Hobby Super Clear III (GX 100) - wariacja

PostNapisane: niedziela, 6 lipca 2014, 23:03
przez BOMI21
iras67 napisał(a):W przypadku farb serii C nie da się opracować formuły na ilość rozpuszczalnika. Te farby z upływem czasu nawet szczelnie przechowywane tracą rozcieńczalnik i stają się coraz bardziej gęste by w końcu całkowicie zaschnąć. Używam niektórych kolorów blisko 7 lat i rozcieńczam do wodnistej konsystencji . Gęste nie nadają się zupełnie do aerografu. One całą swoją moc pokazują mocno rozcieńczone i kładzone wieloma warstwami.
Co do owiewek bierzcie pod uwagę że ten efekt w skali musi być delikatniejszy nawet jeśli oryginał ma ciemno. To wynika z tego że model ma znacznie mniejszą powierzchnie wewnątrz do której wpada światło.


Prawda. Im więcej cienkich warstw, tym Guznaiki C lepiej pokazują swoje zalety.

Re: Mr. Hobby Super Clear III (GX 100) - wariacja

PostNapisane: niedziela, 6 lipca 2014, 23:36
przez ROBERT
20 letni clear /zielony/ z humbrola rozcienczony LT połozony jedna mokrą warstwą

Obrazek

a tu tak samo stary humbrol /brązowy/ z LT na mokro ,wiatrochron mniej rozcienczony ,ruchoma część mocniej

Obrazek

jesli pójdzie cos nie tak to można zmyc LT bez strat

co do GXa 100 to tak ma ,że zbierają sie bąbelki powietrza ale w malowaniu aero to w niczym nie przeszkadza

Re: Mr. Hobby Super Clear III (GX 100) - wariacja

PostNapisane: niedziela, 6 lipca 2014, 23:46
przez GUDMUNDUR
Ktoś tu mówi coś o Humbrolu :lol: :) :P :-o .

ROBERT napisał(a):clear /zielony/ z humbrola


Olejnym malowałeś ? Co oznacza "LT" ?

ROBERT napisał(a):tak samo stary humbrol /brązowy/


Czyli clear także , czy olejna farba z LT ?

Re: Mr. Hobby Super Clear III (GX 100) - wariacja

PostNapisane: poniedziałek, 7 lipca 2014, 00:03
przez ROBERT
GUDMUNDUR napisał(a):Ktoś tu mówi coś o Humbrolu :lol: :) :P :-o .

ROBERT napisał(a):clear /zielony/ z humbrola


Olejnym malowałeś ? Co oznacza "LT" ?

ROBERT napisał(a):tak samo stary humbrol /brązowy/


Czyli clear także , czy olejna farba z LT ?



dokładnie takimi /zdjecie z komórki więc jakosc kiepska /

Obrazek

LT to http://www.zangeki.com/pic/figure/mr_ho ... 6/T106.jpg

Re: Mr. Hobby Super Clear III (GX 100) - wariacja

PostNapisane: poniedziałek, 7 lipca 2014, 20:17
przez BOMI21
No zrobiłem tak, jak poradziliście (znaczy tak, jak Kolega iras67 radził)

Wymieszałem farby Gunze C48 i Gunze C50 w proporcjach 1:1

Obrazek

przy okazji udało mi się zrobić bardzo ciekawe zdjęcie mieszających się kolorów :D

Obrazek

Wymieszałem Leveling Thinnera z lakierem GX100 w stosunku 3:1 (widocznie wcześniej wymieszałem 1,5 (może 2) : 1 i dlatego był było to zbyt gęste). Mieszanina ma idealne parametry - gęstość - jest bardzo wodnista, bąbelkuje się, ale bardzo szybko bąbelki znikają - jak w napoju gazowanym

Obrazek

Dodałem dwie krople farby - wyszło to samo, co Koledze irasowi67

Obrazek

I wyniki malowania

Obrazek
Obrazek

Tak jak Kolega iras67 radził - krótkie, mokre warstwy (noo, ja walnąłem jedną grubą - szkoda farby marnować :D ). Lakier się zachowuje tak, jak powinien - idealnie gładka, błyszcząca powierzchnia. Nie widać jego obecności (poza zabarwieniem) na owiewce. Owiewka nabrała idealnego odcienia - chociaż musiałbym położyć parę warstw, aby efekt był taki, jak powinien być dla owiewki MiGa-29. Jest tak jak powinno (no, pomijając jakość moich zdjęć).

BARDZO DZIĘKUJĘ za Waszą pomoc. Teraz tylko porządnie odtłuszczę powierzchnię docelowej owiewki do malowania, odkurzę malarnię (garaż), pościeram kurze i do roboty! Efekty we właściwym warsztacie.

Re: Mr. Hobby Super Clear III (GX 100) - wariacja

PostNapisane: poniedziałek, 7 lipca 2014, 20:22
przez Solo
BOMI21 napisał(a):Wymieszałem Leveling Thinnera z lakierem GX100 w stosunku 3:1 (widocznie wcześniej wymieszałem 1,5 (może 2) : 1 i dlatego był było to zbyt gęste).


No to masz odpowiedź.
Ja GX100 rozcieńczam w stosunku 1:3, 1:4, nawet 1:5 i nigdy nie jest to za rzadkie.

Re: Mr. Hobby Super Clear III (GX 100) - wariacja

PostNapisane: poniedziałek, 7 lipca 2014, 20:48
przez BOMI21
No to teraz pomalowałem moją owiewkę z modelu. I aż bym chciał zobaczyć jak wyszło - chociaż to pierwsza warstwa

Obrazek