net_sailor napisał(a):Ostatnio przymierzam się do zakupu i właśnie interesuje mnie merytoryka modelu. Powiedzmy, że detalami bym sobie poradził, a jak wygląda geometria?
Tak przy okazji, chętnie przygarnę wyrzutnie rakiet Oerlikon wraz z pociskami celem przeszczepu do innego modelu. Jeśli ktoś robi wersję filmową i będą mu zbywały to wezmę każdą ilość.
Sorry że tak późno, ale zapomniałem odfajkować powiadomienia, a jestem ostatnio strasznie zabiegany...
Mnie delikatnie mówiąc nie podoba się boczny profil wlotu powietrza pod silnikiem. Powierzchnia wlotu za duża, krzywizna z przodu za mało zadarta do góry. Coś do roboty z owiewka za tą chłodnicą by się znalazło. Tam wygląd podziału blach i kształt przejścia w spód kadłuba nie dokońca mi się podoba, z drugiej strony przeczesałem net celem zdobycia informacji i nie uzyskalem pełnej jasności...W drukowanych źródłach bieda. Warto też podretuszować trochę kształt osłon głowic silnika. Płat ma lepsze gabaryty niż AZ (ten ma za małą rozpiętość), ale z estetyką jest w porównaniu do niego do tyłu. Kiepsko wyglądają "łezki" nad wnękami podwozia. No i wcześniej wspomniane wnęki kół, na oko jedna inna od drugiej...Paneli na spodzie skrzydeł (tych od uzbrojenia) nie zbadałem do końca, są podobne do tych z ML AJ-Press. Wspólne z Bf-109 części kadłuba mają z grubsza podobne gabaryty z AZ. Kadłub przed ogonem trochę chudo wygląda. Piszę o tym AZ, bo to tani zestaw (mam Joypacka), wprawdzie opluty mocno ale w miarę estetyczny i jak dla mnie całkiem sensowna byłaby taka krzyżówka, zwłaszcza że Buchon to jednak jakaś egzotyka i po wymianie nosa
Najstraszniejszy Grzech AZ trochę by zbladł.
Podkreślam, że 1/72 to "nie moja skala" (choć z sentymentu obkupiłem się nowymi Airfixami...) i stąd takie mniej ciężkie podejście.
W ogóle dość mocno przypomina mi rysunki z ML Aj-Press, a tam jest "trochę" błędów. Im więcej patrzę na fotki tym więcej rozbieżności, jak to zwykle z "planami".
Nie mam w tym momencie pod ręką modelu, ale jest jeszcze ciekawostka związana z Buchonem: pierwotnie miał być napędzany silnikiem HS z lewo-obrotowym śmigłem, a jako że niemiecki oryginał miał prawo-obrotowe, więc Hiszpanie zrobili dla swojej wersji lustrzane odbicie statecznika pionowego i steru kierunku, który jak wiadomo miał w Bf-109 niesymetryczny profil. Tych maszyn z silnikiem HS była ledwie garstka, ale naprodukowano sporo płatowców w oczekiwaniu na nowy napęd. Jak wiadomo, w końcu dostał mu się Merlin, z prawo-obrotowym śmigłem, ale usterzenia nie skorygowano do pierwotnej konfiguracji...Jaki to miało wpływ na właściwości pilotażowe, można się tylko domyślać. To info za M-F Sommerau. Jak jest w modelu sprawdzę.
Pozdrawiam