Silniki i dysze lakierowanie

Inkubator, tutaj rodzą się tematy godne przesunięcia do FAQ - prawd objawionych. Dyskutujemy na temat technik, narzędzi i chemii modelarskiej.

Silniki i dysze lakierowanie

Postprzez KRL » poniedziałek, 15 czerwca 2015, 17:25

Od wczoraj walczę z lakierowaniem silników i dysz do mojego nowego modelu dziś po powrocie z pracy polakierowałem je po raz trzeci i wciąż nie jestem do końca zadowolony.
Proszę rzucicie okiem na to co mi wyszło bo może już przesadzam a może macie w tej materii jakieś ciekawe doświadczenia - dodam, że ja nie używam żadnych metalizerów wszystko jest wykonane za pomocą produktów stosowanych do lakierowania pojazdów.

W zasadzie kolejne lakierowanie spowoduje już kompletne wyrównanie linii podziału więc jak miałbym coś poprawiać to możliwości pozostało na jedną próbę.

Obrazek
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Na warsztacie
wietrzenie
Avatar użytkownika
KRL
 
Posty: 1103
Dołączył(a): sobota, 21 marca 2015, 23:02
Lokalizacja: Gdańsk

Reklama

Re: Silniki i dysze lakierowanie

Postprzez Solo » poniedziałek, 15 czerwca 2015, 17:45

Dla mnie wygląda to świetnie, może odrobinę błękit zbyt mocny.
Jakimi kolorami to pomalowałeś, skoro to nie żadne metalizery?
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: Silniki i dysze lakierowanie

Postprzez KRL » poniedziałek, 15 czerwca 2015, 17:55

Solo napisał(a):Dla mnie wygląda to świetnie, może odrobinę błękit zbyt mocny.
Jakimi kolorami to pomalowałeś, skoro to nie żadne metalizery?



Kolorów jest tu cała gama - dodam, że korzystam z pigmentów do tworzenia kolorów:

Jako podstawa wszystkiego jest srebro Fine alu silver, na to położyłem wycieniowaną bazę Graphit Pearl i Titanium Pearl środek i początek dysz to Tone controler TC ( czyli coś co powoduje że możemy używać nie rozcieńczonego koloru a krycie regulujemy zawartością pigmentu w TC, krótko mówiąc TC to bezbarwny lakier w bazie.
Do tc Dodaje między 2 a 3% Galaxy Blue Pearl + 1% Crystal Blue.
Koniec dysz to grafitowa perła + titanium pearl.

Na koniec niebieski mieszam ze srebrem i grafitem zakrapiam TC i staram się wyrównać wszystko tak by przejścia były łagodniejsze.

Tyle o kolorach, dzięki Solo zostawiam to tak jak jest bo najgorszym wrogiem dobrego jest bardzo dobre, więc nie będę już kombinował.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Na warsztacie
wietrzenie
Avatar użytkownika
KRL
 
Posty: 1103
Dołączył(a): sobota, 21 marca 2015, 23:02
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Silniki i dysze lakierowanie

Postprzez Solo » poniedziałek, 15 czerwca 2015, 18:00

Wielka szkoda że nie malujesz powszechnie dostępnymi farbami modelarskimi, bo byłoby co kopiować, ale wygląda to naprawdę super.
Tylko ten niebieski za mocny, może dałoby się go nieco wycieniować i złagodzić?
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: Silniki i dysze lakierowanie

Postprzez KRL » poniedziałek, 15 czerwca 2015, 18:02

Solo napisał(a):Wielka szkoda że nie malujesz powszechnie dostępnymi farbami modelarskimi, bo byłoby co kopiować, ale wygląda to naprawdę super.
Tylko ten niebieski za mocny, może dałoby się go nieco wycieniować i złagodzić?


On taki mocny wyszedł na fotkach w naturze bardziej przypomina błękit niż niebieski.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Na warsztacie
wietrzenie
Avatar użytkownika
KRL
 
Posty: 1103
Dołączył(a): sobota, 21 marca 2015, 23:02
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Silniki i dysze lakierowanie

Postprzez net_sailor » poniedziałek, 15 czerwca 2015, 18:34

Drogi kolego, jeśli fotki kłamią to my nic prawdziwego na nich nie zobaczymy. Dalsza dyskusja będzie więc trochę przypominać rozmowę ze ślepymi o kolorach. Miej litość i zrób dobre fotki. Po prostu daj nam szansę sobie pomóc. :)
Avatar użytkownika
net_sailor
 
Posty: 1809
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:01
Lokalizacja: Elbląg

Re: Silniki i dysze lakierowanie

Postprzez KRL » poniedziałek, 15 czerwca 2015, 19:15

net_sailor napisał(a):Drogi kolego, jeśli fotki kłamią to my nic prawdziwego na nich nie zobaczymy. Dalsza dyskusja będzie więc trochę przypominać rozmowę ze ślepymi o kolorach. Miej litość i zrób dobre fotki. Po prostu daj nam szansę sobie pomóc. :)



Bardzo słuszna uwaga, jednak mój aparat a w zasadzie telefon nie jest idealnym narzędziem do fotografii a drugie to już kwestie związane z sednem a więc kolorymetrią.

Jak wspomniałem używam lakierów perłowych i metalicznych dodając tone controler i flop controler powoduje to że kolory w zależności od kąta patrzenia zmieniają barwę (odcień) a dodatkowo są to kolory metameryczne więc w zależności od rodzaju światła także zmienia się odcień a w skrajnych przypadkach kolor.
Dodatkowo wszystko jest w tej chwili pokryte lakierem w połysku jak położę mat ten efekt flopu przygaśnie.

Poniżej postarałem się w miarę możliwości mojego aparatu wykonać zdjęcia tak by było widać te różnice.

Fotka nr 1

Obrazek

Mała zmiana kąta i niebieski jest odrobinę jaśniejszy.

Obrazek

Patrząc na wprost wygląda to tak:

Obrazek

Jak widać na ostatniej fotce miejsca przepalenia tytanu na silnikach już nie są tak intensywnie niebieskie to ostatnie zdjęcie też w miarę najbardziej naturalnie oddaje to co widać na modelu, oczywiście do momentu gdy nie zaczniemy nim kręcić bo wtedy widzimy trochę więcej lub mniej niebieskiej perły.

Na koniec dodam, że dysze są jeszcze nie wklejone tylko przyłożone bez dysz wewnętrznych.

Mam nadzieję, że to co pisze jest choć trochę zrozumiałe ale starałem się to przedstawić możliwie czytelnie.
Ostatnio edytowano poniedziałek, 15 czerwca 2015, 19:25 przez KRL, łącznie edytowano 3 razy
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Na warsztacie
wietrzenie
Avatar użytkownika
KRL
 
Posty: 1103
Dołączył(a): sobota, 21 marca 2015, 23:02
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Silniki i dysze lakierowanie

Postprzez Solo » poniedziałek, 15 czerwca 2015, 19:17

To co piszesz dla 99% osób na tym forum jest zupełnie niezrozumiałe, ale ok. :)
Ja wiem tylko że super to wygląda zwłaszcza na ostatnim zdjęciu, bardzo ładnie te dysze wyszły.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: Silniki i dysze lakierowanie

Postprzez rotpol13 » poniedziałek, 15 czerwca 2015, 19:32

KRL napisał(a):Jak wspomniałem używam lakierów perłowych i metalicznych dodając tone controler i flop controler powoduje to że kolory w zależności od kąta patrzenia zmieniają barwę (odcień) a dodatkowo są to kolory metameryczne więc w zależności od rodzaju światła także zmienia się odcień a w skrajnych przypadkach kolor.



Jest jakaś definicja koloru matematycznego, czy to tylko slang branżowy?

Kolory niematematyczne nie zmieniają odcienia w zależności od rodzaju światła? :mrgreen:
Pozdrawiam,
Kamil
Avatar użytkownika
rotpol13
 
Posty: 4411
Dołączył(a): niedziela, 11 sierpnia 2013, 09:28
Lokalizacja: Wrocław/Edinburgh

Re: Silniki i dysze lakierowanie

Postprzez Solo » poniedziałek, 15 czerwca 2015, 19:34

rotpol13 napisał(a):Jest jakaś definicja koloru matematycznego, czy to tylko slang branżowy


Metameryczne, nie matematyczne.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: Silniki i dysze lakierowanie

Postprzez rotpol13 » poniedziałek, 15 czerwca 2015, 19:38

To był żarcik zupełnie niezrozumiały dla 1% osób na tym forum, ale OK. :mrgreen:
Pozdrawiam,
Kamil
Avatar użytkownika
rotpol13
 
Posty: 4411
Dołączył(a): niedziela, 11 sierpnia 2013, 09:28
Lokalizacja: Wrocław/Edinburgh

Re: Silniki i dysze lakierowanie

Postprzez KRL » poniedziałek, 15 czerwca 2015, 19:41

Oczywiście zapewne znajdzie się coś tu:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Metameryzm

Natomiast nie każdy kolor (zależy to od kompozycji, pigmentów, past barwiących, barwników etc.) będzie kolorem metamerycznym.

Myślę, że wielu z nas zdarzyło się spotkać z tym zjawiskiem po odbiorze auta z naprawy od lakiernika.

W warsztacie na podwórku kolor był idealny przyjechaliśmy do domu jest wieczór schodzimy do garażu światło sztuczne i nagle okazuje się że kolor który miał być żółty jest zielony. :shock:

Bywa tak choć nie życzę tego nikomu, ja na co dzień w pracy spotykam się z tym problemem.

A tak BTW jestem już po pracy więc kwestie lakierów, kolorów itp. zostawiamy i do dysz wracamy :D
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Na warsztacie
wietrzenie
Avatar użytkownika
KRL
 
Posty: 1103
Dołączył(a): sobota, 21 marca 2015, 23:02
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Silniki i dysze lakierowanie

Postprzez net_sailor » poniedziałek, 15 czerwca 2015, 19:45

Nie wiem czy widziałeś taki poradnik z Flankerem krok po kroku:
http://www.naritafamily.com/howto/Su27/photo_frame.htm
Na tym etapie polecam obejrzeć rozdział o silniku:
http://www.naritafamily.com/howto/Su27/day24.htm
Może niewiele skorzystasz bo takich farbek nie używasz, ale warto wiedzieć ile etapów ma takie malowanie.

Generalnie u Ciebie nie jest źle, tylko brakuje nieco, życia i zużycia. Popatrz, że nawet na fabrycznie nowym samolocie dysze są bardziej okopcone i pokryte plamami:
http://hdwallpapersfactory.com/wallpape ... 111368.jpg
A z bliska nawet mocno porysowane do gołego metalu:
http://data4.primeportal.net/hangar/mar ... of_139.jpg
http://data4.primeportal.net/hangar/mar ... of_139.jpg
Avatar użytkownika
net_sailor
 
Posty: 1809
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:01
Lokalizacja: Elbląg

Re: Silniki i dysze lakierowanie

Postprzez KRL » poniedziałek, 15 czerwca 2015, 19:49

Do śladów zużycia jeszcze nie doszedłem walczyłem z samym polakierowaniem silników i dysz od niedzieli. Myślę, że podstawę już mam teraz poskładam model do końca i zajmę się śladami eksploatacji w tym też coś pokombinuję z dyszami.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Na warsztacie
wietrzenie
Avatar użytkownika
KRL
 
Posty: 1103
Dołączył(a): sobota, 21 marca 2015, 23:02
Lokalizacja: Gdańsk


Powrót do Modelarstwo redukcyjne - dyskusje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości