Strona 1 z 1

Silniki i dysze lakierowanie

PostNapisane: poniedziałek, 15 czerwca 2015, 17:25
przez KRL
Od wczoraj walczę z lakierowaniem silników i dysz do mojego nowego modelu dziś po powrocie z pracy polakierowałem je po raz trzeci i wciąż nie jestem do końca zadowolony.
Proszę rzucicie okiem na to co mi wyszło bo może już przesadzam a może macie w tej materii jakieś ciekawe doświadczenia - dodam, że ja nie używam żadnych metalizerów wszystko jest wykonane za pomocą produktów stosowanych do lakierowania pojazdów.

W zasadzie kolejne lakierowanie spowoduje już kompletne wyrównanie linii podziału więc jak miałbym coś poprawiać to możliwości pozostało na jedną próbę.

Obrazek

Re: Silniki i dysze lakierowanie

PostNapisane: poniedziałek, 15 czerwca 2015, 17:45
przez Solo
Dla mnie wygląda to świetnie, może odrobinę błękit zbyt mocny.
Jakimi kolorami to pomalowałeś, skoro to nie żadne metalizery?

Re: Silniki i dysze lakierowanie

PostNapisane: poniedziałek, 15 czerwca 2015, 17:55
przez KRL
Solo napisał(a):Dla mnie wygląda to świetnie, może odrobinę błękit zbyt mocny.
Jakimi kolorami to pomalowałeś, skoro to nie żadne metalizery?



Kolorów jest tu cała gama - dodam, że korzystam z pigmentów do tworzenia kolorów:

Jako podstawa wszystkiego jest srebro Fine alu silver, na to położyłem wycieniowaną bazę Graphit Pearl i Titanium Pearl środek i początek dysz to Tone controler TC ( czyli coś co powoduje że możemy używać nie rozcieńczonego koloru a krycie regulujemy zawartością pigmentu w TC, krótko mówiąc TC to bezbarwny lakier w bazie.
Do tc Dodaje między 2 a 3% Galaxy Blue Pearl + 1% Crystal Blue.
Koniec dysz to grafitowa perła + titanium pearl.

Na koniec niebieski mieszam ze srebrem i grafitem zakrapiam TC i staram się wyrównać wszystko tak by przejścia były łagodniejsze.

Tyle o kolorach, dzięki Solo zostawiam to tak jak jest bo najgorszym wrogiem dobrego jest bardzo dobre, więc nie będę już kombinował.

Re: Silniki i dysze lakierowanie

PostNapisane: poniedziałek, 15 czerwca 2015, 18:00
przez Solo
Wielka szkoda że nie malujesz powszechnie dostępnymi farbami modelarskimi, bo byłoby co kopiować, ale wygląda to naprawdę super.
Tylko ten niebieski za mocny, może dałoby się go nieco wycieniować i złagodzić?

Re: Silniki i dysze lakierowanie

PostNapisane: poniedziałek, 15 czerwca 2015, 18:02
przez KRL
Solo napisał(a):Wielka szkoda że nie malujesz powszechnie dostępnymi farbami modelarskimi, bo byłoby co kopiować, ale wygląda to naprawdę super.
Tylko ten niebieski za mocny, może dałoby się go nieco wycieniować i złagodzić?


On taki mocny wyszedł na fotkach w naturze bardziej przypomina błękit niż niebieski.

Re: Silniki i dysze lakierowanie

PostNapisane: poniedziałek, 15 czerwca 2015, 18:34
przez net_sailor
Drogi kolego, jeśli fotki kłamią to my nic prawdziwego na nich nie zobaczymy. Dalsza dyskusja będzie więc trochę przypominać rozmowę ze ślepymi o kolorach. Miej litość i zrób dobre fotki. Po prostu daj nam szansę sobie pomóc. :)

Re: Silniki i dysze lakierowanie

PostNapisane: poniedziałek, 15 czerwca 2015, 19:15
przez KRL
net_sailor napisał(a):Drogi kolego, jeśli fotki kłamią to my nic prawdziwego na nich nie zobaczymy. Dalsza dyskusja będzie więc trochę przypominać rozmowę ze ślepymi o kolorach. Miej litość i zrób dobre fotki. Po prostu daj nam szansę sobie pomóc. :)



Bardzo słuszna uwaga, jednak mój aparat a w zasadzie telefon nie jest idealnym narzędziem do fotografii a drugie to już kwestie związane z sednem a więc kolorymetrią.

Jak wspomniałem używam lakierów perłowych i metalicznych dodając tone controler i flop controler powoduje to że kolory w zależności od kąta patrzenia zmieniają barwę (odcień) a dodatkowo są to kolory metameryczne więc w zależności od rodzaju światła także zmienia się odcień a w skrajnych przypadkach kolor.
Dodatkowo wszystko jest w tej chwili pokryte lakierem w połysku jak położę mat ten efekt flopu przygaśnie.

Poniżej postarałem się w miarę możliwości mojego aparatu wykonać zdjęcia tak by było widać te różnice.

Fotka nr 1

Obrazek

Mała zmiana kąta i niebieski jest odrobinę jaśniejszy.

Obrazek

Patrząc na wprost wygląda to tak:

Obrazek

Jak widać na ostatniej fotce miejsca przepalenia tytanu na silnikach już nie są tak intensywnie niebieskie to ostatnie zdjęcie też w miarę najbardziej naturalnie oddaje to co widać na modelu, oczywiście do momentu gdy nie zaczniemy nim kręcić bo wtedy widzimy trochę więcej lub mniej niebieskiej perły.

Na koniec dodam, że dysze są jeszcze nie wklejone tylko przyłożone bez dysz wewnętrznych.

Mam nadzieję, że to co pisze jest choć trochę zrozumiałe ale starałem się to przedstawić możliwie czytelnie.

Re: Silniki i dysze lakierowanie

PostNapisane: poniedziałek, 15 czerwca 2015, 19:17
przez Solo
To co piszesz dla 99% osób na tym forum jest zupełnie niezrozumiałe, ale ok. :)
Ja wiem tylko że super to wygląda zwłaszcza na ostatnim zdjęciu, bardzo ładnie te dysze wyszły.

Re: Silniki i dysze lakierowanie

PostNapisane: poniedziałek, 15 czerwca 2015, 19:32
przez rotpol13
KRL napisał(a):Jak wspomniałem używam lakierów perłowych i metalicznych dodając tone controler i flop controler powoduje to że kolory w zależności od kąta patrzenia zmieniają barwę (odcień) a dodatkowo są to kolory metameryczne więc w zależności od rodzaju światła także zmienia się odcień a w skrajnych przypadkach kolor.



Jest jakaś definicja koloru matematycznego, czy to tylko slang branżowy?

Kolory niematematyczne nie zmieniają odcienia w zależności od rodzaju światła? :mrgreen:

Re: Silniki i dysze lakierowanie

PostNapisane: poniedziałek, 15 czerwca 2015, 19:34
przez Solo
rotpol13 napisał(a):Jest jakaś definicja koloru matematycznego, czy to tylko slang branżowy


Metameryczne, nie matematyczne.

Re: Silniki i dysze lakierowanie

PostNapisane: poniedziałek, 15 czerwca 2015, 19:38
przez rotpol13
To był żarcik zupełnie niezrozumiały dla 1% osób na tym forum, ale OK. :mrgreen:

Re: Silniki i dysze lakierowanie

PostNapisane: poniedziałek, 15 czerwca 2015, 19:41
przez KRL
Oczywiście zapewne znajdzie się coś tu:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Metameryzm

Natomiast nie każdy kolor (zależy to od kompozycji, pigmentów, past barwiących, barwników etc.) będzie kolorem metamerycznym.

Myślę, że wielu z nas zdarzyło się spotkać z tym zjawiskiem po odbiorze auta z naprawy od lakiernika.

W warsztacie na podwórku kolor był idealny przyjechaliśmy do domu jest wieczór schodzimy do garażu światło sztuczne i nagle okazuje się że kolor który miał być żółty jest zielony. :shock:

Bywa tak choć nie życzę tego nikomu, ja na co dzień w pracy spotykam się z tym problemem.

A tak BTW jestem już po pracy więc kwestie lakierów, kolorów itp. zostawiamy i do dysz wracamy :D

Re: Silniki i dysze lakierowanie

PostNapisane: poniedziałek, 15 czerwca 2015, 19:45
przez net_sailor
Nie wiem czy widziałeś taki poradnik z Flankerem krok po kroku:
http://www.naritafamily.com/howto/Su27/photo_frame.htm
Na tym etapie polecam obejrzeć rozdział o silniku:
http://www.naritafamily.com/howto/Su27/day24.htm
Może niewiele skorzystasz bo takich farbek nie używasz, ale warto wiedzieć ile etapów ma takie malowanie.

Generalnie u Ciebie nie jest źle, tylko brakuje nieco, życia i zużycia. Popatrz, że nawet na fabrycznie nowym samolocie dysze są bardziej okopcone i pokryte plamami:
http://hdwallpapersfactory.com/wallpape ... 111368.jpg
A z bliska nawet mocno porysowane do gołego metalu:
http://data4.primeportal.net/hangar/mar ... of_139.jpg
http://data4.primeportal.net/hangar/mar ... of_139.jpg

Re: Silniki i dysze lakierowanie

PostNapisane: poniedziałek, 15 czerwca 2015, 19:49
przez KRL
Do śladów zużycia jeszcze nie doszedłem walczyłem z samym polakierowaniem silników i dysz od niedzieli. Myślę, że podstawę już mam teraz poskładam model do końca i zajmę się śladami eksploatacji w tym też coś pokombinuję z dyszami.