Iwata HP-CH - zalany korpus za zbiornikiem na farbę

Inkubator, tutaj rodzą się tematy godne przesunięcia do FAQ - prawd objawionych. Dyskutujemy na temat technik, narzędzi i chemii modelarskiej.

Iwata HP-CH - zalany korpus za zbiornikiem na farbę

Postprzez Tomek Hejmo » sobota, 23 lutego 2019, 17:40

Od pewnego czasu mam problem z aerografem - po każdym malowaniu zalewa mi korpus za zbiornikiem na farbę. Zamówiłem nową uszczelkę, ale zastanawiam się, czy siła jej dokręcenia ma wpływ na szczelność? Za mocno dokręcona powoduje problem z powrotem igły do stanu wyjściowego. Gdzie ewentualnie może być problem?
Avatar użytkownika
Tomek Hejmo
 
Posty: 2032
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 20:00
Lokalizacja: Chrzanów woj, Małopolskie/Gliwice

Reklama

Re: Iwata HP-CH - zalany korpus za zbiornikiem na farbę

Postprzez iras67 » sobota, 23 lutego 2019, 18:25

Użyj smaru Badgera albo jakiejkolwiek oliwki do łańcucha rowerowego na igle przed włożeniem, Swego czasu oglądałem video Pasche na którym prezenter smarował igłę zwykłym olejem silnikowym :-P . Nasmaruj igłę na całej długości i taką wciskaj. Po skręceniu całości przepłukaj i przedmuchaj jakimś agresywnym rozpuszczalnikiem aerograf i tyle.Uszczelka wtedy może być bardziej dociśnięta. Igła na sucho bez smaru doprowadzi w każdym aerografie nawet najdroższej Iwacie do zamulonej pracy spustu. Smarowanie igły pomaga też w badziewnych pseudo-iwatach z uszczelkami gumowymi.
Pozdrawiam Ireneusz Targoń
http://iras67modele.blogspot.com/
Avatar użytkownika
iras67
 
Posty: 2372
Dołączył(a): środa, 19 marca 2008, 01:55
Lokalizacja: Dębica

Re: Iwata HP-CH - zalany korpus za zbiornikiem na farbę

Postprzez arhtus » sobota, 23 lutego 2019, 18:40

Cofanie farby do tyłu to problem nieszczelności uszczelki na iglicy. Powód to zbyt słabe dokręcenie śruby mocującej tą uszczelkę, albo po prostu to, że ta uszczelka jest już uszkodzona. Można delikatnie dokręcić śrubę na uszczelce, ale z rozwagą znajdując kompromis między odpowiednią siłą docisku, a jeszcze swobodną pracą igły.
W piwatach typu TG180 no i oczywiście w większości Iwat dostęp do tej śruby jest bardzo łatwy, więc można próbować :)
arhtus
 
Posty: 253
Dołączył(a): sobota, 15 listopada 2014, 00:03

Re: Iwata HP-CH - zalany korpus za zbiornikiem na farbę

Postprzez Tomek Hejmo » sobota, 23 lutego 2019, 20:33

Smarować smarowałem, suchym smarem silikonowym. Nic, zobaczę jak przyjdzie nowa uszczelka, bo mnie to zaczyna drażnić :-|
Avatar użytkownika
Tomek Hejmo
 
Posty: 2032
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 20:00
Lokalizacja: Chrzanów woj, Małopolskie/Gliwice

Re: Iwata HP-CH - zalany korpus za zbiornikiem na farbę

Postprzez potez » sobota, 23 lutego 2019, 20:56

wykręć śrubę z tyłu, wyjmij uszczelkę, umyj jej gniazdo wacikiem do uszu. Obejrzyj uszczelkę czy nie ma na niej jakichś śladów pęknięcia, ściecia. Wyczyść ją w środku dokładnie, tak, żeby nie było śladów farby. Wyczyść kanał igły z tyłu za zbiornikiem dokłądnie. Daj na uszczelkę jeśli jest cała odrobinę wazeliny białej technicznej, Włóż uszczelkę, dokręć śrubę - musi być tak dokręcona, żeby na igle było delikatnie czuć uszczelkę ale nie hamowała naturalnego ruchu, przód/tył. Kup sobie jakieś senssowne smarowidełko - iwata lube ;) wystarczy dac odrobinę na ogłr po wyczyszczeniu i potem palcami rozsmarować po całej, będzie chodzić jak złoto.
Aha, i przestań czyścić aerograf bąbelkowaniem dopóki nie ustawisz sobie we właściwy sposób igły - wtedy wlewa ci się farba do tyłu. Przy normalnym malowaniu w zasadzie nie ma takiej możliwośći, żeby sie tak działo 8-)
tak, jestem #ponurymodelaż
Avatar użytkownika
potez
 
Posty: 3975
Dołączył(a): środa, 28 listopada 2007, 12:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała


Powrót do Modelarstwo redukcyjne - dyskusje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość