Strona 1 z 1

Iwata HP-CH - zalany korpus za zbiornikiem na farbę

PostNapisane: sobota, 23 lutego 2019, 17:40
przez Tomek Hejmo
Od pewnego czasu mam problem z aerografem - po każdym malowaniu zalewa mi korpus za zbiornikiem na farbę. Zamówiłem nową uszczelkę, ale zastanawiam się, czy siła jej dokręcenia ma wpływ na szczelność? Za mocno dokręcona powoduje problem z powrotem igły do stanu wyjściowego. Gdzie ewentualnie może być problem?

Re: Iwata HP-CH - zalany korpus za zbiornikiem na farbę

PostNapisane: sobota, 23 lutego 2019, 18:25
przez iras67
Użyj smaru Badgera albo jakiejkolwiek oliwki do łańcucha rowerowego na igle przed włożeniem, Swego czasu oglądałem video Pasche na którym prezenter smarował igłę zwykłym olejem silnikowym :-P . Nasmaruj igłę na całej długości i taką wciskaj. Po skręceniu całości przepłukaj i przedmuchaj jakimś agresywnym rozpuszczalnikiem aerograf i tyle.Uszczelka wtedy może być bardziej dociśnięta. Igła na sucho bez smaru doprowadzi w każdym aerografie nawet najdroższej Iwacie do zamulonej pracy spustu. Smarowanie igły pomaga też w badziewnych pseudo-iwatach z uszczelkami gumowymi.

Re: Iwata HP-CH - zalany korpus za zbiornikiem na farbę

PostNapisane: sobota, 23 lutego 2019, 18:40
przez arhtus
Cofanie farby do tyłu to problem nieszczelności uszczelki na iglicy. Powód to zbyt słabe dokręcenie śruby mocującej tą uszczelkę, albo po prostu to, że ta uszczelka jest już uszkodzona. Można delikatnie dokręcić śrubę na uszczelce, ale z rozwagą znajdując kompromis między odpowiednią siłą docisku, a jeszcze swobodną pracą igły.
W piwatach typu TG180 no i oczywiście w większości Iwat dostęp do tej śruby jest bardzo łatwy, więc można próbować :)

Re: Iwata HP-CH - zalany korpus za zbiornikiem na farbę

PostNapisane: sobota, 23 lutego 2019, 20:33
przez Tomek Hejmo
Smarować smarowałem, suchym smarem silikonowym. Nic, zobaczę jak przyjdzie nowa uszczelka, bo mnie to zaczyna drażnić :-|

Re: Iwata HP-CH - zalany korpus za zbiornikiem na farbę

PostNapisane: sobota, 23 lutego 2019, 20:56
przez potez
wykręć śrubę z tyłu, wyjmij uszczelkę, umyj jej gniazdo wacikiem do uszu. Obejrzyj uszczelkę czy nie ma na niej jakichś śladów pęknięcia, ściecia. Wyczyść ją w środku dokładnie, tak, żeby nie było śladów farby. Wyczyść kanał igły z tyłu za zbiornikiem dokłądnie. Daj na uszczelkę jeśli jest cała odrobinę wazeliny białej technicznej, Włóż uszczelkę, dokręć śrubę - musi być tak dokręcona, żeby na igle było delikatnie czuć uszczelkę ale nie hamowała naturalnego ruchu, przód/tył. Kup sobie jakieś senssowne smarowidełko - iwata lube ;) wystarczy dac odrobinę na ogłr po wyczyszczeniu i potem palcami rozsmarować po całej, będzie chodzić jak złoto.
Aha, i przestań czyścić aerograf bąbelkowaniem dopóki nie ustawisz sobie we właściwy sposób igły - wtedy wlewa ci się farba do tyłu. Przy normalnym malowaniu w zasadzie nie ma takiej możliwośći, żeby sie tak działo 8-)