Cienkie aluminowe rurki od Albion Alloys

Inkubator, tutaj rodzą się tematy godne przesunięcia do FAQ - prawd objawionych. Dyskutujemy na temat technik, narzędzi i chemii modelarskiej.

Cienkie aluminowe rurki od Albion Alloys

Postprzez Thalgonis » piątek, 28 czerwca 2019, 17:34

Hejka,

Macie jakiś patent na cięcie tych cieniutkich rureczek aluminowych?
Bo mi to „średnio” wychodzi...
1. Cięcie cążkami modelarskimi odpada w przedbiegach: tworzy się drobniutkie zgniecenie, które uniemożliwia wsunięcie takiej obcietej rurki jedna w drugą (np. przy tworzeniu rurki pitota)
2. Cięcie czeską żyletką, którą posiadam też daje taki efekt jak w pkt 1. ale już mniejszy - być może mam za grubą tę żyletkę (są różne rozmiary?)
3. Cięcie nożykiem modelarskim Olfa (ostrze długie, jeżeli to ma znaczenie) daje efekt jak w pkt 2.

Nie mam więcej pomysłów :mrgreen:

Robię sobie skrzydłowe kaemy i ni chuchu nie mogę uniknąć jakiegokolwiek, nawet minimalnego, zgniecenia...
Pozdrówka
Thalgonis

Obrazek
Thalgonis
 
Posty: 382
Dołączył(a): środa, 13 czerwca 2018, 17:51
Lokalizacja: Kalisz

Reklama

Re: Cienkie aluminowe rurki od Albion Alloys

Postprzez cooper69 » piątek, 28 czerwca 2019, 17:58

To powinno pomóc plus więcej cierpliwości i mniej nacisku :P
Obecne zainteresowania - pancerka Polskich Sił Zbrojnych na zachodzie i niemiecka (głównie niszczyciele czołgów).

Pozdrawiam
Rafał Dzięgielewski made by 71
Avatar użytkownika
cooper69
 
Posty: 691
Dołączył(a): środa, 8 kwietnia 2015, 11:47
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Cienkie aluminowe rurki od Albion Alloys

Postprzez arhtus » piątek, 28 czerwca 2019, 19:09

Można spróbować taką rurkę ciąć osadzoną w mini wiertarce, wtedy nie powinna się zasklepić, chyba
arhtus
 
Posty: 267
Dołączył(a): sobota, 15 listopada 2014, 00:03

Re: Cienkie aluminowe rurki od Albion Alloys

Postprzez cooper69 » piątek, 28 czerwca 2019, 20:02

A najlepiej zapytaj się Poteza.
Obecne zainteresowania - pancerka Polskich Sił Zbrojnych na zachodzie i niemiecka (głównie niszczyciele czołgów).

Pozdrawiam
Rafał Dzięgielewski made by 71
Avatar użytkownika
cooper69
 
Posty: 691
Dołączył(a): środa, 8 kwietnia 2015, 11:47
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Cienkie aluminowe rurki od Albion Alloys

Postprzez waran » piątek, 28 czerwca 2019, 20:27

Tarczą korundową.Ten przymiar też super sprawa. Można pomyśleć, pokombinować i samemu zrobić.
Szmatopłaty ponad wszystko.
waran
 
Posty: 1596
Dołączył(a): piątek, 18 lipca 2008, 08:02
Lokalizacja: Górny Śląsk

Re: Cienkie aluminowe rurki od Albion Alloys

Postprzez Thalgonis » piątek, 28 czerwca 2019, 20:44

cooper69 napisał(a):To powinno pomóc plus więcej cierpliwości i mniej nacisku :P

Chwileczka, za momencik, jak mawiała hrabina Ponimirska - to jednak - pomiojając ten cały przymiar - jest czeska żyletka...
Nosz... Ambicją się unisę i idę piłować dalej :) :mrgreen:
Pozdrówka
Thalgonis

Obrazek
Thalgonis
 
Posty: 382
Dołączył(a): środa, 13 czerwca 2018, 17:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Cienkie aluminowe rurki od Albion Alloys

Postprzez fragles » piątek, 28 czerwca 2019, 20:46

Thalgonis napisał(a):Hejka,


Hejka!

Thalgonis napisał(a):1. Cięcie cążkami modelarskimi

Bez sensu. Tzn. narzędzie, bez sensu, do tego celu.

2. Cięcie czeską żyletką, którą posiadam też daje taki efekt jak w pkt 1. ale już mniejszy - być może mam za grubą tę żyletkę (są różne rozmiary?)

W tym przypadku ważne jest stabilne unieruchomienie rurki przy cięciu. Praktycznie trudno osiągalne. Żyletka z najdrobniejszymi ząbkami, bo będzie szarpać.
Tak, są różne rozmiary czeskich żyletek. Różnią się ilością i wielkością ząbków.

3. Cięcie nożykiem modelarskim Olfa (ostrze długie, jeżeli to ma znaczenie) daje efekt jak w pkt 2.


Najlepsze rozwiązanie. A ciurlałeś rurkę tym nożykiem tam i nazad po macie? Trzeba ostry nożyk, ostrze nie może być wyszczerbione, i spokojnie, równiutko ciurlać rurkę tym nożykiem, bez dużego nacisku. Długość ostrza bez znaczenia, a nawet takie ok 2 cm jest wygodniejsze.
Ja rureczkę po przecięciu i tak jeszcze delikatnie obrabiam drobnym pilniczkiem i poleruję płócienną polerką do paznokci.

cooper69 napisał(a):To powinno pomóc


Jak bym miał kupić za 6 dych taki specjalny przyrząd do cięcia rurek, to... bym kupił. :mrgreen: Każdy by chciał taki mieć!
A później i tak bym ciął rurki ciurlając nożykiem na macie. :mrgreen:

arhtus napisał(a):Można spróbować taką rurkę ciąć osadzoną w mini wiertarce, wtedy nie powinna się zasklepić, chyba

Nie da rady. Zgniecie ją w uchwycie, i do tego mocno bije.
Franciszek Gleszyński - fra-gles
Avatar użytkownika
fragles
 
Posty: 1321
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:48
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Cienkie aluminowe rurki od Albion Alloys

Postprzez HK » piątek, 28 czerwca 2019, 22:50

Imho, wgniecenie w niczym nie przeszkadza. Ja co prawda, tnę rurki mini tarczką, ale wtedy powstaje zadzior. Więc problem podobny i rozwiązanie takie same. Trzeba ten zbędny kawałek rurki zeszlifować. Ja to robię na tej samej tarczce, przykładając rurkę prostopadle do płaszczyzny tarczy. Jeśli rurka drobna i krótka, osadzam ją w uchwycie do mini wierteł. Tyle.
Dodam, że tą metodą wykonywałem odcinki rurki o śr 0.3 mm i długości poniżej milimetra.
Hendryk
HK
 
Posty: 441
Dołączył(a): czwartek, 19 czerwca 2008, 11:07

Re: Cienkie aluminowe rurki od Albion Alloys

Postprzez potez » piątek, 28 czerwca 2019, 23:26

Szkoda, że jeszcze obrabiarki CNC nikt nie wymienił :)
Tarczki korundowe - po co? Za dużo Fine Scale Modellera się naoglądaliście Koledzy w młodości ;)
Do takiej zabawy jak jest potrzebne jakieś narzędzie mechaniczne to tylko Proxxon i w zaciskach bez problemu takie rurki od 0,5 do 3,2 mm średnicy można ciąć . Ale to jak strzelanie z armaty do słonia, jeśli to ma być lufa działka czy karabinu.
Thalgonis, nie wiem jak ty to robisz i co kombinujesz ale tak się to robi (transmisja live z mojej zasyfionej maty, specjalnie dla pwm.org.pl:
http://youtube.com/watch?v=7XwLTIZEbOY
Nowe ostrze Olfy, rurka z zestawu Albiona 1mm, przykładasz prostopadle od góry i BARDZO LEKKO naciskając rolujesz, ucina się samo. Potem jeśli potrzeba to czubkiem noża od środka pocieniasz ścianki na czubku, jeśli nie to ewentualnie delikatnie papierem 800 przecierasz, żeby ładnie ścianka z przodu grubość lufy udawała i gotowe. Film jest zrobiony w czasie rzeczywistym, kwadrans sekund, drugi nie potrzebny.
tak, jestem #ponurymodelaż
Avatar użytkownika
potez
 
Posty: 4000
Dołączył(a): środa, 28 listopada 2007, 12:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Cienkie aluminowe rurki od Albion Alloys

Postprzez Thalgonis » piątek, 28 czerwca 2019, 23:46

Bardzo ładna transmisja Master. Jedyne czego jeszcze nie sprawdzałem to rolowanie podczas cięcia, tak jak zresztą wcżeśniej pisał o tym fragles. Ale to sprąwdzę jutro, bo dzisiaj za dużo środków wyskokowych :-)
Ja potrzebuję „obrobić” rurkę 0,6 mm więc Twój jeden mm to armata ;-). Tak czy inacżej dziękuję koledzy za podsunięcie metody - jutro odpiszę jak poszło.
Pozdrówka
Thalgonis

Obrazek
Thalgonis
 
Posty: 382
Dołączył(a): środa, 13 czerwca 2018, 17:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Cienkie aluminowe rurki od Albion Alloys

Postprzez potez » piątek, 28 czerwca 2019, 23:53

0,6 jeszcze łatwiej pójdzie, tylko na filmie to by nic nie było widać :P
tak, jestem #ponurymodelaż
Avatar użytkownika
potez
 
Posty: 4000
Dołączył(a): środa, 28 listopada 2007, 12:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Cienkie aluminowe rurki od Albion Alloys

Postprzez Thalgonis » niedziela, 30 czerwca 2019, 11:43

Melduję posłusznie, że rolowanie zdało egzamin. Of dzisiaj rollowanie jest cool :mrgreen:
Pozdrówka
Thalgonis

Obrazek
Thalgonis
 
Posty: 382
Dołączył(a): środa, 13 czerwca 2018, 17:51
Lokalizacja: Kalisz


Powrót do Modelarstwo redukcyjne - dyskusje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 6 gości