vincent napisał(a):Czy bieżnikowanie opon jest takie samo dla wszystkich VIII czy cześć miała łyse gumy i trzeba na to zwracać uwagę w zależności od np. wybranego malowania?
potez napisał(a):Lufy i koła jak najbardziej.
reszta hasiok, zwłaszcza golenie, niepotrzebny gadżet za ciężie pieniądze
Dominik napisał(a):Co do kół z bieżnikiem, to, chyba, głównie australijskie Ósemki je dostały. Nie kojarzę takich kół na Spitach Mk.VIII używanych w Europie czy Indiach/Birmie w czasie wojny. Może po wojnie.
Lufy jak najbardziej. Tylko, że lufy dałeś w 1/72 a koła 1/48.
Jacek Bzunek napisał(a):Warto:
- lufy,
- rury wydechowe,
- koła,
- furtka do kabiny wg uznania w przypadku dewastacji sylwetki otwartą kabiną,
- warte rozważenia są kalki HGW z napisami eksploatacyjnymi (czyt. stencilsami) w przypadku wyboru fabrycznego malowania,
- za chwilę będą dostępne kalki Quinta Studio do IX moim średniofachowym zdaniem ujdą do VIII.
Nie warto interesować się górną pokrywą silnika od Edka - jest ok, oszczędza czas na odtwarzanie nitów ale dorobiony do niej przez Edka model nie pasuje długością.
Jacek Bzunek napisał(a):Warto:
- lufy,
- rury wydechowe,
- koła,
- furtka do kabiny wg uznania w przypadku dewastacji sylwetki otwartą kabiną,
- warte rozważenia są kalki HGW z napisami eksploatacyjnymi (czyt. stencilsami) w przypadku wyboru fabrycznego malowania,
- za chwilę będą dostępne kalki Quinta Studio do IX moim średniofachowym zdaniem ujdą do VIII.
Nie warto interesować się górną pokrywą silnika od Edka - jest ok, oszczędza czas na odtwarzanie nitów ale dorobiony do niej przez Edka model nie pasuje długością.
vincent napisał(a):Stencile z tego co rozumiem są już częścią zestawu ProfiPack.
Murek napisał(a):- śmigło żywiczne ?
vincent napisał(a):Bardzo ciekawe co piszesz o osłonie silnika, w kilku klipach na YouTube ją bardzo polecano w celu uniknięcia szlifowania i rycia pudełkowego modelu... poważnie jest aż tak źle dopasowana pod względem długości?
potez napisał(a):vincent napisał(a):Bardzo ciekawe co piszesz o osłonie silnika, w kilku klipach na YouTube ją bardzo polecano w celu uniknięcia szlifowania i rycia pudełkowego modelu... poważnie jest aż tak źle dopasowana pod względem długości?
ta osłona to w ogóle nieporoumienie jest. Edek dał jaz zestawy silnika i raz że jest problem z odlewaniem - rózna długość im wychodzi, moja np była za długa o ponad milimetr to jeszce dodatkowo ma inaczej niż cały model zrobiona zapinki. Wszędzie na modelu jest podwójne kółko a na osłonie zrobili jak w prawdziwym spicie, kółka sa na kwadratowej podkładce nitowanej w każdym rogu.
Samo sklejenie bezproblemowe osłony spita z edka jest łatwe, można to zrobić bez rycia i szpachlowania, igłą trzeba 6( słownie sześć) nitów zrobić. Płacza nad tym głównie dwuleworęczni modelarze którzy i tak montażu nie sa w stanie nawet tamki opanowac ale mają za to cisnienie na szkło czy tam na YT bardziej.
Jacek Bzunek napisał(a):vincent napisał(a):Stencile z tego co rozumiem są już częścią zestawu ProfiPack.
Oczywiście że są ale HGW ze zrywaną folią to klasa premium.
vincent napisał(a):
Te kalki HGW dobrze reagują na Microset/sol? Czy tylko wodę lubią?
Powrót do Modelarstwo redukcyjne - dyskusje
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości