FW-190 A-5 Italeri 1/48

Re: FW-190 A-5 Italeri 1/48

Postprzez Pawel Burchard » poniedziałek, 26 lipca 2010, 12:23

Aleksander napisał(a):nie zmienię np. kształtu okapotowania silnika


to nie powinno być trudne, przynajmniej w teorii... będę za chwilę robił coś podobnego w modelu Revella to postaram się wrzucić fotkę
Pawel Burchard
 
Posty: 1037
Dołączył(a): wtorek, 7 lipca 2009, 10:06
Lokalizacja: Warszawa

Reklama

Re: FW-190 A-5 Italeri 1/48

Postprzez Aleksander » poniedziałek, 26 lipca 2010, 12:33

OK - będę podglądał!
Obrazek
ObrazekObrazekObrazek
Aleksander Górski
..."be yourself, no matter what they say"...
Avatar użytkownika
Aleksander

Animal Planet
 
Posty: 7973
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:14
Lokalizacja: "Miasto Meneli"

Re: FW-190 A-5 Italeri 1/48

Postprzez uruk-hai » poniedziałek, 26 lipca 2010, 13:45

Moim zdaniem osłona motoru jest cool ... natomiast osłona km-ów jest z A-8 (MG - 131, duże bąble) a nie z A-5 (MG - 17 płasko i dwa dzyndzelki :D )
O tym jak zrobić z DML/DRAGON 1/48 FW-190A-8 (taka wersja jest chyba w kazdym pudle Dragona :P ) maszynę A-5 Kuba P. napisał już na tym zacnym forum ze dwa tomy literatury :D


Pewnie można zacząć wątek w warsztacie :)
uruk-hai
 
Posty: 167
Dołączył(a): środa, 13 lutego 2008, 16:46
Lokalizacja: Gliwice

Re: FW-190 A-5 Italeri 1/48

Postprzez Kuba P. » poniedziałek, 26 lipca 2010, 14:08

A z takich prostych do naprawy rzeczy, które zdecydowanie pomogą temu zestawowi to polecam takie coś:

[1] Poprawić kąt zaklinowania goleni podwozia, przez to samolot będzie stał jak trzeba a nie tak wysoko jak to ma z zwyczaju Dragonowski 190,

Zerknij tu:
http://www.clubhyper.com/reference/fw19 ... gear_1.htm
http://www.clubhyper.com/reference/fw19 ... gear_2.htm


[2] Przerobić drobiazgi w obrębie zewn. działek w skrzydle. Zerknij do wątku, który był tu już linkowany, chyba tam pisałem o tym. Jak będziesz się chciał za to zabrać to pomożemy,

[3] Na kadłubie jest mały problem z ułożeniem pokryw i wzierników, trzeba lekko przesunąć w tył i w górę jeden wlew paliwa oraz zaszpachlować pokrywę przedziału radio. Chyba też o tym pisałem. Acha - jest jeszcze "niezwykle ważny dekiel w kadłubie" czyli to co robił Wojtek w swoim A-6 :)

Generalnie jak coś będziesz chciał dłubać i będzie Ci potrzebna pomoc - daj znać a nie zostaniesz sam z problemem :)
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: FW-190 A-5 Italeri 1/48

Postprzez Pawel Burchard » poniedziałek, 26 lipca 2010, 14:24

uruk-hai napisał(a):Moim zdaniem osłona motoru jest cool ...


To muszę w takim razie zgłosić zdanie odrębne :)
Poza tym... w modelu A-8 Italeri jest osłona do A-8, w edycji 'Aces' osłona A-5, na stronie Italeri jest po prostu błąd.
Pawel Burchard
 
Posty: 1037
Dołączył(a): wtorek, 7 lipca 2009, 10:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: FW-190 A-5 Italeri 1/48

Postprzez Kuba P. » poniedziałek, 26 lipca 2010, 17:25

Paweł a jaki jest płat (spód), taki jak w G-3/G-8 pakowali?
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: FW-190 A-5 Italeri 1/48

Postprzez Pawel Burchard » poniedziałek, 26 lipca 2010, 18:15

Nie, płat dali od A-8 :)
Pawel Burchard
 
Posty: 1037
Dołączył(a): wtorek, 7 lipca 2009, 10:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: FW-190 A-5 Italeri 1/48

Postprzez Kuba P. » poniedziałek, 26 lipca 2010, 18:48

Czaaad :mrgreen:
No ale ok, są tam jakieś kalkomanie do A-6? Bo może to jest ruch zamierzony.

Ja przy okazji przypomniałem sobie, że mam rozbabrany jakiś zestaw G-3, skrzydło z wklejonymi wnękami airesa, przerobione zewn. pokrywy działek i poszpachlowane co trzeba na kadłubie. Może go sobie dziś podłubię na fali takiego zainteresowania Fw 190 A-5.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: FW-190 A-5 Italeri 1/48

Postprzez Pawel Burchard » poniedziałek, 26 lipca 2010, 18:58

Kuba P. napisał(a):No ale ok, są tam jakieś kalkomanie do A-6? Bo może to jest ruch zamierzony.


Nic na to nie wskazuje :)
Pawel Burchard
 
Posty: 1037
Dołączył(a): wtorek, 7 lipca 2009, 10:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: FW-190 A-5 Italeri 1/48

Postprzez Aleksander » poniedziałek, 26 lipca 2010, 22:29

Pawel Burchard napisał(a): w edycji 'Aces' osłona A-5.


Dzisiaj rozpakowałem z folii - i osłona wygląda rzeczywiście na gładką, z dwoma "dzyndzelkami" - inaczej niż w Edkowej A-8, czyli raczej od A-5. Szkoda, że płat od A-8, ale może uda się coś z tym zrobić - tu pewnie będę liczył na pomoc (mam dwa zestawy skrzydeł w Edku - da się coś z nimi zrobić, żeby dopasować?). Są jeszcze w zestawie okrągłe wloty po obu stronach silnika (ale piszą, że nie będą potrzebne) i podskrzydłowe zasobniki z podwójnymi działkami (?). Nadadzą się do któregoś A-5?
Generalnie - dzięki za zainteresowanie, będę próbował!
Obrazek
ObrazekObrazekObrazek
Aleksander Górski
..."be yourself, no matter what they say"...
Avatar użytkownika
Aleksander

Animal Planet
 
Posty: 7973
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:14
Lokalizacja: "Miasto Meneli"

Re: FW-190 A-5 Italeri 1/48

Postprzez Kuba P. » poniedziałek, 26 lipca 2010, 23:00

Aleksander napisał(a):podskrzydłowe zasobniki z podwójnymi działkami (?). Nadadzą się do któregoś A-5?


Naturalnie, A-5/U12, wariant z sześcioma działkami.

Obrazek

Niezbyt licznie występujący, ale przynajmniej jeden popularny samolot jest znany.

Obrazek
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: FW-190 A-5 Italeri 1/48

Postprzez Pawel Burchard » poniedziałek, 26 lipca 2010, 23:12

Aleksander napisał(a):Są jeszcze w zestawie okrągłe wloty po obu stronach silnika. Nadadzą się do któregoś A-5?


Ciężko będzie :) A-4 trochę by się znalazło... ale dla pocieszenia te wloty i tak są do dupy :)
Pawel Burchard
 
Posty: 1037
Dołączył(a): wtorek, 7 lipca 2009, 10:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: FW-190 A-5 Italeri 1/48

Postprzez Kuba P. » poniedziałek, 26 lipca 2010, 23:18

W ogóle to przepaki tego Fw 190 Trimastera są jak parówki. Nigdy nie wiesz co w którą napakowano. Tony ramek bez sensu komponowanych. Skrzydła od A-8, kadłub od A-8, armaty od A-5/U12, wloty do dupy od Speziala A-4, pokrywa MG od A-5/A-6 aż zapłonę ciekawością i zapytam, czy koła też są tylko późne i pokrywy podwozia z dolną klapką, czyli te "późne"?

Przy okazji, czy gdzieś w którymś zestawie Jabo, G-3 (?) czy jakimkolwiek były te duże oprofilowane pylony Wesserflug dla zbiorników paliwa dla A-5/U8 czy A-4/U8?
Szukam właśnie takich a nie chce mi się robić.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: FW-190 A-5 Italeri 1/48

Postprzez Pawel Burchard » poniedziałek, 26 lipca 2010, 23:34

Kuba P. napisał(a):wloty do dupy od Speziala A-4

dragonowy 'special' byl wydany jako A-5 :) A-4 to już Hasegawa 'Graf' i tu wloty są żywiczne

czy koła też są tylko późne i pokrywy podwozia z dolną klapką, czyli te "późne"?

a widziałeś w dragonach jakieś inne? :)

czy w jakimkolwiek były te duże oprofilowane pylony Wesserflug dla zbiorników paliwa dla A-5/U8 czy A-4/U8?


nie bardzo...

ufff
Pawel Burchard
 
Posty: 1037
Dołączył(a): wtorek, 7 lipca 2009, 10:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: FW-190 A-5 Italeri 1/48

Postprzez Kuba P. » poniedziałek, 26 lipca 2010, 23:49

Pawel Burchard napisał(a):dragonowy 'special' byl wydany jako A-5 :) A-4 to już Hasegawa 'Graf' i tu wloty są żywiczne


Fiu fiu, to taki unikat był, że nigdy go nawet w kończynach nie miałem.

a widziałeś w dragonach jakieś inne? :)


No tylko w A-4 Dragona czyli w zasadzie to koła Hasegawy więc faktycznie, chyba nie ma szans. Tak samo Dragon nie miał nigdy płata z pełnym zakrytym podwoziem.
Tak w zasadzie to jak to było, Trimaster zrobił w ogóle coś wcześniejszego jak A-8? Te skrzydła jakie potem Revell pakował w zestawie G-8 czy Dragon w G-3 to twórczość Trimastera czy taka sama parówa Dragona jak D-11 z torpedą i tankowym ogonem czy Revellowski D-11?
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Focke-Wulf

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości