Zapowiedź Ta-152C-0 1:48 HobbyBoss

Re: Zapowiedź Ta-152C-0 1:48 HobbyBoss

Postprzez Bond » sobota, 29 stycznia 2011, 23:09

Ja dorzucę od siebie, że panel dostępowy po lewej stronie jest załonięty przez kanał wlotowy ( jego obudowę) co już dziwnie wygląda, ale faktycznie jak przyłożyłem kadłub do wyprasek z Ta-152 H to widać, że "małe chińskie rączki " się nie męczyły za bardzo i skopiowały kadłub dodając tylko wpusty mocowania atrapy silinika i kokpitu, żeby sprzedać swój produkt.
Jednym słowem 3+. :( , ale robię go z pudełka dodając klapy Aires-a. :-| )
na warsztacie:



IMAM (Romeo) Ro.371, 1/48, Special Hobby 30%
Avatar użytkownika
Bond
 
Posty: 452
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 16:27
Lokalizacja: Top Secret

Reklama

Re: Zapowiedź Ta-152C-0 1:48 HobbyBoss

Postprzez Kuba P. » sobota, 29 stycznia 2011, 23:45

Z tymi klapami trzeba uważać. O ile wiem to aires czy qb robi wersję metalową. W pudełku masz dwa malowania: prototyp V7 i lipe pt. Zielone 13 zerznieta bez wstydu z modelu Bretta Green sprzed lat (Brett robil model trimastera na zamówienie i klient uparł sie na fikcyjne malowanie "bojowe". Chinscy kseroboje to oczywiscie wzięli jak swoje). Ale do rzeczy-ten V7 mial klapy drewniane, nie metalowe.
Co do kopiowania kadłuba to oni nie do końca skopiowali trimastera i oczywiscie skopali jego kształt.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9099
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Zapowiedź Ta-152C-0 1:48 HobbyBoss

Postprzez Bond » sobota, 29 stycznia 2011, 23:54

Kuba P. napisał(a):Z tymi klapami trzeba uważać. O ile wiem to aires czy qb robi wersję metalową. W pudełku masz dwa malowania: prototyp V7 i lipe pt. Zielone 13 zerznieta bez wstydu z modelu Bretta Green sprzed lat (Brett robil model trimastera na zamówienie i klient uparł sie na fikcyjne malowanie "bojowe". Chinscy kseroboje to oczywiscie wzięli jak swoje). Ale do rzeczy-ten V7 mial klapy drewniane, nie metalowe.
Co do kopiowania kadłuba to oni nie do końca skopiowali trimastera i oczywiscie skopali jego kształt.



W takim razie z tego co piszesz Kuba, mój Ta-nk będzie 3 wariacją na temat Ta-152 C-0 i moższ mnie zabić z to co robię, a jak będziesz w grodzie bytomskim to ci pkaże " na żywca" jak wyjdzie jako tako.
na warsztacie:



IMAM (Romeo) Ro.371, 1/48, Special Hobby 30%
Avatar użytkownika
Bond
 
Posty: 452
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 16:27
Lokalizacja: Top Secret

Re: Zapowiedź Ta-152C-0 1:48 HobbyBoss

Postprzez Pawel Burchard » wtorek, 15 lutego 2011, 11:38

Dotarł do mnie ww. model no i zdecydowanie zgodzę się z KP, że nie jest ok, szkoda... dobrze że straty finansowe niezbyt duże... jestem na NIE ;)
Ostatnio edytowano wtorek, 15 lutego 2011, 12:20 przez Pawel Burchard, łącznie edytowano 1 raz
Pawel Burchard
 
Posty: 1015
Dołączył(a): wtorek, 7 lipca 2009, 10:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zapowiedź Ta-152C-0 1:48 HobbyBoss

Postprzez Kuba P. » wtorek, 15 lutego 2011, 11:48

Haha no to ładnie Panem Prezesem musiało wstrząsnąć. Który fragment modelu ujął Cię najbardziej?
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9099
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Zapowiedź Ta-152C-0 1:48 HobbyBoss

Postprzez Pawel Burchard » wtorek, 15 lutego 2011, 12:18

Upiększony tył kadłuba - niestety świadczy o kompletnym niezrozumieniu przez projektanta bryły samolotu no i takie tam różne detale jak śmigło... prawdę mówiąc chyba nie ma sensu się rozpisywać bo to bubel jest po prostu :)

p.
Pawel Burchard
 
Posty: 1015
Dołączył(a): wtorek, 7 lipca 2009, 10:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zapowiedź Ta-152C-0 1:48 HobbyBoss

Postprzez Kuba P. » wtorek, 15 lutego 2011, 12:28

Ja nawet się zastanawiałem, jak go poprawić i wymiękam, tam praktycznie wszystko trzeba wymienić, przerobić pociąć i wydrapać.
Po kolei jadąc:

[1] Tył kadłuba - do opiłowania, wyszlifowania i wytrasowania linii;
[2] Skrzydła - do przeróbki podział blach, wypukłość nad oponą, klapy albo do zamknięcia albo gruntownej przeróbki / zastąpienia czymś z aftermarketów,
[3] Podział blach na kadłubie - korekta kształtu wzierników i paneli
[4] Chłodnica - do wywalenia i zrobienia od nowa całość, zostaje tylko osłona a i tą warto dobrze sprawdzić
[5] Wnęki podwozia, do wywalenia, zostaje tylko dźwigar a sufity i przednie ściany od nowa;
[6] Kokpit - do wywalenia i zastąpienia czymś nowym
[7] Osłona kabiny - do wywalenia, zły kształt części ruchomej
[8] Koła - do poprawy
[9] Smigło - do wywalenia i zrobienia od nowa / zastąpienia czymś innym

To nie są jakieś niuanse i niedokładności w skali 2 atomy w tą czy w tą lub widzimisie tylko centralnie zwalone aż żal bierze.
Jedyna rzecz, która ma sens to wstawka z silnikiem, chociaż ona to w ramkach może wyglądać względnie OK a po sklejeniu kicha.

Nie rozumiem czemu HB odwala takie numery. Tak samo jak ten Fotoschwalbe. Ja się tak cieszyłem, że wreszcie sobie siądę i zrobię prawie z pudełka tą fajną wersję a tu taki flak.

:roll:
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9099
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Zapowiedź Ta-152C-0 1:48 HobbyBoss

Postprzez Pawel Burchard » wtorek, 15 lutego 2011, 14:34

Szkoda czasu Kuba na dyskusję o tym modelu :)
Pawel Burchard
 
Posty: 1015
Dołączył(a): wtorek, 7 lipca 2009, 10:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zapowiedź Ta-152C-0 1:48 HobbyBoss

Postprzez heihachi mishima » wtorek, 15 lutego 2011, 21:45

Tak z grubsza, jaka jest różnica między H i C? Ale tak bez niuansów...Ja zauważyłem skrzydła... :mrgreen:
Pozdrawiam:)
heihachi mishima
 
Posty: 125
Dołączył(a): czwartek, 13 marca 2008, 21:36
Lokalizacja: Białystok

Re: Zapowiedź Ta-152C-0 1:48 HobbyBoss

Postprzez gryzu » wtorek, 15 lutego 2011, 22:00

Okapotowanie silnika, wlot do sprężarki jest z lewej strony (D i H mają z prawej, spowodowane inna jednostką napędową) ...reszta kadłuba jak od H :idea:
Skrzydło w centralnej części jak z H, a reszta jakby była od D. Tyle z wizualnych różnić laik'a ;o)
Sprzedam: Su-24 C Italeri + Pavla 1:72 ; więcej info na PW
Avatar użytkownika
gryzu
 
Posty: 240
Dołączył(a): środa, 17 września 2008, 11:52
Lokalizacja: Kraków-Nowa Huta

Re: Zapowiedź Ta-152C-0 1:48 HobbyBoss

Postprzez Kuba P. » wtorek, 15 lutego 2011, 22:16

heihachi mishima napisał(a):Tak z grubsza, jaka jest różnica między H i C? Ale tak bez niuansów...Ja zauważyłem skrzydła... :mrgreen:


Inny silnik przez co cały nos jest nieco inny, inne skrzydła o rozpiętości prawie 4m mniejszej, inne drobne pierdoły jak uzbrojenie, wyposażenie w ciśnieniową kabinę (H) itp.
Przede wszystkim inne przeznaczenie - Ta 152 H był samolotem myśliwskim wysokościowym (osiągalne pułapy w okolicach 13 000 m), Ta 152 C był samolotem myśliwskim operującym na niższych, powiedzmy standardowych pułapach.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9099
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Zapowiedź Ta-152C-0 1:48 HobbyBoss

Postprzez heihachi mishima » środa, 16 lutego 2011, 00:45

Kuba P. napisał(a):Przede wszystkim inne przeznaczenie - Ta 152 H był samolotem myśliwskim wysokościowym (osiągalne pułapy w okolicach 13 000 m), Ta 152 C był samolotem myśliwskim operującym na niższych, powiedzmy standardowych pułapach.

To każdy wie ;o) Trzeba więc przeszczepić skrzydła z krótkonosych fok do kadłuba H Trimastera, zmienić drobiazgi przed kabiną i będzie z grubsza C...Czas zabrać się do modelu.
Pozdrawiam:)
heihachi mishima
 
Posty: 125
Dołączył(a): czwartek, 13 marca 2008, 21:36
Lokalizacja: Białystok

Re: Zapowiedź Ta-152C-0 1:48 HobbyBoss

Postprzez Kuba P. » środa, 16 lutego 2011, 00:50

heihachi mishima napisał(a):Trzeba więc przeszczepić skrzydła z krótkonosych fok do kadłuba H Trimastera, zmienić drobiazgi przed kabiną i będzie z grubsza C


Nie te skrzydła, nie ten kadłub...

heihachi mishima napisał(a):To każdy wie


Absolutnie, nigdy w to nie wątpiłem :mrgreen:

heihachi mishima napisał(a):Czas zabrać się do modelu.


Będę najwierniejszym kibicem. :D
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9099
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Zapowiedź Ta-152C-0 1:48 HobbyBoss

Postprzez Pawel Burchard » środa, 16 lutego 2011, 08:28

To każdy wie ;o) Trzeba więc przeszczepić skrzydła z krótkonosych fok do kadłuba H Trimastera, zmienić drobiazgi przed kabiną i będzie z grubsza C...Czas zabrać się do modelu.


Tak z grubsza kombinują pracownicy Hobby Boss :)
Pawel Burchard
 
Posty: 1015
Dołączył(a): wtorek, 7 lipca 2009, 10:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zapowiedź Ta-152C-0 1:48 HobbyBoss

Postprzez Mariusz Jarzyna ze Szczec » wtorek, 22 marca 2011, 20:14

Co prawda do wersji "H" ale myślę, że kolegów ucieszy ;o)
http://www.ultracast.ca/products/Fusion%20Models/48%20Scale%20Aircraft/4812/default.htm
Avatar użytkownika
Mariusz Jarzyna ze Szczec

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 3225
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 17:29

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Focke-Wulf

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość