Georg01 napisał(a):Patrząc na zdjęcia ze Smithsonian widzę, że Zoukei Mura tak jak i wszyscy poprzednicy mają całkowicie nieprawidłowy układ paneli na dolnej części skrzydeł na odcinku od wyrzutników z MG-151 do mniej więcej połowy płata. Ten ze Smithsonian to H-0, czy podobnie było na H-1
Wszystko jest w porządku i z Tankiem z NASM i z modelami.
Ten samolot z NASM to H-0, model ZM czy Trimaster to H-1 i ma poprawne dla tej wersji skrzydła.
Podstawową różnicą między H-0 a H-1 był właśnie inny płat, w wersji H-1 mieszczący 6 zbiorników na materiały pędne* Stąd skrzydło H-1 nie ma tych zewnętrznych pokryw i komór oraz ma więcej okrągłych paneli serwisowych umożliwiających dostęp do tych zbiorników oraz wlewy .
czy podobnie było i na C ? Na zdjęciu widać pozostalość po pokrywach zewnętrznych MG-151 z wcześniejszych wersji Fw 190D. Żaden model chyba tego nie uwzględnia.
Generalnie tak i te same róznice C-0 bez zbiorników, C-1 ze zbiornikami**, przy czym o ile istnienie Ta 152 H-0 i H-1 jest udowodnione, tak konia z rzędem temu, który rozstrzygnie czy skrzydło właściwe dla wariantu C-0 (czyli bez zbiorników i jak rysują - z tymi komorami zewnętrznymi) zostało zbudowane i trafiło do jakiegoś samolotu.
Na zdjęciach prototypów V6 i V7 (ponoć właśnie wyposażonych do standardu C-0) od biedy można próbować dostrzec brak tych podskrzydłowych pokryw i założyć, że taki rysunek blach jaki jest H-1 jest poprawny.
Ten sam "krótki" płat, który trafił do zidentyfikowanych ostatnio na zdjęciach Ta 152 E (E-1 dokładnie) nie miał pokryw i komór i wygląda na to, że był przynajmniej przystosowany do zabudowy zbiorników (czy zbiorniki w skrzydłach były to inna zagadka).
Tak więc wygląda na to, że jedyny producent, który skopał sprawę skrzydeł Ta 152 to Hobby Boss, bo zrobili niby wariant C-0 i rysunek poszycia zrobili analogicznie jak w NASM'owskim H-0, oczywiście w skrzydle krótkim a zdaje się takiego płata w ogóle nie zbudowano.
* pięć z nich mieściło benzynę B4, szósty mieścił mieszankę MW.
** zbiorniki skrzydłowe - 6 sztuk - w Ta 152 C-1 miały mieścić wyłącznie paliwo lotnicze.