Ta-152C-1 PACIFIC COAST MODELS 1/32

Re: Ta-152C-1 PACIFIC COAST MODELS 1/32

Postprzez Gujos » piątek, 1 kwietnia 2011, 13:04

Kuba czyli uważasz że z bryłą jest wszystko Ok, ewentualnie pozostaje zabawa z detalami?
Pozdrawiam, G.
Poszukuję fotki/rysunku ściany ogniowej KI-84.
Avatar użytkownika
Gujos
 
Posty: 622
Dołączył(a): środa, 26 września 2007, 12:01
Lokalizacja: W-wa

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Ta-152C-1 PACIFIC COAST MODELS 1/32

Postprzez Kuba P. » piątek, 1 kwietnia 2011, 13:10

Jeszcze nie uważam, bo tak bardzo dokładnie nie sprawdziłem. Ot złożyłem skrzydła do kadłuba i wyglądało to jak Tank C...

Z takich zauważonych rzeczy może wskażę to:

[1] Krawędź natarcia statecznika pionowego wymaga nieco przemodelowania, zmniejszenia grubości itp,
[2] Jakiś podejrzany wydał mi się chwyt powietrza do sprężarki,
[3] Obrys ogona i kadłuba wygląda raczej OK (to chyba jest na Hasegawie zrobione)
[4] Jakieś podejrzane są kształy przetłoczeń na osłonach silnika, ale to najlepiej porównać ze zdjęciami.

Pewnie zacznę go sobie robić niedługo to będę miał więcej komentarzy.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Ta-152C-1 PACIFIC COAST MODELS 1/32

Postprzez Georg01 » niedziela, 3 kwietnia 2011, 15:37

Kuba P. napisał(a): Jednak na kilku rysunkach widać, ze struktura płata poza zmienioną rozpiętością jest podobna do tej z Ta 152 H.



Patrząc na zdjęcia ze Smithsonian widzę, że Zoukei Mura tak jak i wszyscy poprzednicy mają całkowicie nieprawidłowy układ paneli na dolnej części skrzydeł na odcinku od wyrzutników z MG-151 do mniej więcej połowy płata. Ten ze Smithsonian to H-0, czy podobnie było na H-1 i na C ? Na zdjęciu widać pozostalość po pokrywach zewnętrznych MG-151 z wcześniejszych wersji Fw 190D. Żaden model chyba tego nie uwzględnia.
Avatar użytkownika
Georg01
 
Posty: 1034
Dołączył(a): czwartek, 19 czerwca 2008, 13:03

Re: Ta-152C-1 PACIFIC COAST MODELS 1/32

Postprzez Kuba P. » niedziela, 3 kwietnia 2011, 16:25

Georg01 napisał(a):Patrząc na zdjęcia ze Smithsonian widzę, że Zoukei Mura tak jak i wszyscy poprzednicy mają całkowicie nieprawidłowy układ paneli na dolnej części skrzydeł na odcinku od wyrzutników z MG-151 do mniej więcej połowy płata. Ten ze Smithsonian to H-0, czy podobnie było na H-1


Wszystko jest w porządku i z Tankiem z NASM i z modelami.
Ten samolot z NASM to H-0, model ZM czy Trimaster to H-1 i ma poprawne dla tej wersji skrzydła.
Podstawową różnicą między H-0 a H-1 był właśnie inny płat, w wersji H-1 mieszczący 6 zbiorników na materiały pędne* Stąd skrzydło H-1 nie ma tych zewnętrznych pokryw i komór oraz ma więcej okrągłych paneli serwisowych umożliwiających dostęp do tych zbiorników oraz wlewy .

czy podobnie było i na C ? Na zdjęciu widać pozostalość po pokrywach zewnętrznych MG-151 z wcześniejszych wersji Fw 190D. Żaden model chyba tego nie uwzględnia.


Generalnie tak i te same róznice C-0 bez zbiorników, C-1 ze zbiornikami**, przy czym o ile istnienie Ta 152 H-0 i H-1 jest udowodnione, tak konia z rzędem temu, który rozstrzygnie czy skrzydło właściwe dla wariantu C-0 (czyli bez zbiorników i jak rysują - z tymi komorami zewnętrznymi) zostało zbudowane i trafiło do jakiegoś samolotu.
Na zdjęciach prototypów V6 i V7 (ponoć właśnie wyposażonych do standardu C-0) od biedy można próbować dostrzec brak tych podskrzydłowych pokryw i założyć, że taki rysunek blach jaki jest H-1 jest poprawny.
Ten sam "krótki" płat, który trafił do zidentyfikowanych ostatnio na zdjęciach Ta 152 E (E-1 dokładnie) nie miał pokryw i komór i wygląda na to, że był przynajmniej przystosowany do zabudowy zbiorników (czy zbiorniki w skrzydłach były to inna zagadka).

Tak więc wygląda na to, że jedyny producent, który skopał sprawę skrzydeł Ta 152 to Hobby Boss, bo zrobili niby wariant C-0 i rysunek poszycia zrobili analogicznie jak w NASM'owskim H-0, oczywiście w skrzydle krótkim a zdaje się takiego płata w ogóle nie zbudowano.


* pięć z nich mieściło benzynę B4, szósty mieścił mieszankę MW.
** zbiorniki skrzydłowe - 6 sztuk - w Ta 152 C-1 miały mieścić wyłącznie paliwo lotnicze.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Ta-152C-1 PACIFIC COAST MODELS 1/32

Postprzez Gujos » poniedziałek, 11 kwietnia 2011, 18:26

Nie wytrzymałem i kupiłem sobie tego Cezara, toporny i drogi, ale na razie nie ma wyboru. Zabiorę się za lepienie jak najszybciej - boję się że pojawi się coś lepszego :oops: . Tak jak było z poprzednimi modelami Pacyfika: Spitem i Ta152H, tzn. niedługo później ukazał się doskonały model Tamiji i niezły Zoukej-cośtam. Swoją drogą to mają niezłego pecha :-/
Pozdrawiam
Poszukuję fotki/rysunku ściany ogniowej KI-84.
Avatar użytkownika
Gujos
 
Posty: 622
Dołączył(a): środa, 26 września 2007, 12:01
Lokalizacja: W-wa

Re: Ta-152C-1 PACIFIC COAST MODELS 1/32

Postprzez Kuba P. » poniedziałek, 11 kwietnia 2011, 20:16

Gujos napisał(a):boję się że pojawi się coś lepszego :oops: .


Nie w tym przypadku, myślę, że możesz spać spokojnie. Ja nie sądzę, żeby się nawet do tego modelu pojawiły korekty (np. koła...).
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Ta-152C-1 PACIFIC COAST MODELS 1/32

Postprzez Gujos » poniedziałek, 11 kwietnia 2011, 22:27

A co jest nie tak z kołami? Aż wygrzebałem czteryósemkowego Trimastero/dragona by porównać z tym co dają w Pacyfiku i jakiejś większej różnicy nie znalazłem. Może detale są za bardzo rozmydlone i takie nijakie/płaskie?
Wydaje mi się że warto coś zrobić z goleniami, ten plastik może nie wytrzymać nacisku modelu.
Pozdrawiam
Poszukuję fotki/rysunku ściany ogniowej KI-84.
Avatar użytkownika
Gujos
 
Posty: 622
Dołączył(a): środa, 26 września 2007, 12:01
Lokalizacja: W-wa

Re: Ta-152C-1 PACIFIC COAST MODELS 1/32

Postprzez Kuba P. » poniedziałek, 11 kwietnia 2011, 22:31

No detale nie są, że tak powiem, urzekające.
Te koła są bardzo proste, rzeźba felgi jest niedostatecznie głęboka jak na moje upodobania.
Golenie tez nie są jakieś najlepsze. Niestety, bryła / skorupy jeszcze ujdą ale detale to porażka jest. W sumie tego się spodziewałem po short-run i nie płaczę. Myślę skąd skołować zamiennik.

Ale co, korci Cię żeby go rozbabrać? :mrgreen:
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Ta-152C-1 PACIFIC COAST MODELS 1/32

Postprzez Gujos » wtorek, 12 kwietnia 2011, 11:03

Właściwie to już powycinałem z ramek. Na razie wyłapałem że w obudowie chłodnicy nie przedłużono kanału działek.
Na rysunkach to widać, niestety fotki które są dostępne słabo dokumentują ten element.
Pozdrawiam
Poszukuję fotki/rysunku ściany ogniowej KI-84.
Avatar użytkownika
Gujos
 
Posty: 622
Dołączył(a): środa, 26 września 2007, 12:01
Lokalizacja: W-wa

Poprzednia strona

Powrót do Focke-Wulf

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość