Dragon 1/48 Focke-Wulf Ta152C-0

Dragon 1/48 Focke-Wulf Ta152C-0

Postprzez Aleksander011 » środa, 20 maja 2009, 08:28

Zapowiada się ładny zestaw nowych form...
http://www.dragonmodelsusa.com/dmlusa/prodd.asp?pid=DRA5548
Modelarza poznać po tym jak kończy ,a nie zaczyna
Obrazek
Avatar użytkownika
Aleksander011
 
Posty: 583
Dołączył(a): poniedziałek, 26 listopada 2007, 13:02
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp

Reklama

Re: Dragon 1/48 Focke-Wulf Ta152C-0

Postprzez Kuba P. » środa, 20 maja 2009, 09:51

W rzeczy samej, co najmniej ciekawy zestaw się zapowiada ale nie z nowych form. Żeby za pięknie nie było to już coś zauważyłem:

[1] Cokolwiek DML nie nawypisuje to nie uwierzę, że zrobili nowy kadłub kiedy widzę, że na tych screenach jest kadłub od Ta 152 H. To nie jest wielki problem, ale małe popraweczki będą konieczne żeby kadłub wyglądał jak należy.

[2] Wygląda na to, że nowe są tylko elementy ogólnie mówiąc związane z silnikiem DB 603 + skrzydła co pociągnie za sobą konieczność kolejnych zmian, z których najważniejsze to osłona kabiny (chyba, że zrobią nową), wnętrze kabiny.

[3] O ile w Ta 152 H był model silnika tu zdaje się nie będzie nawet uproszczonej wstawki silnikowej imitującej DB 603 co powoduje, że przez otwór we wnękach będzie ziała pustka.

Zresztą, to wydanie zapowiada się bardzo ciekawie i przy umiejętnym żonglowaniu elementami między ogólnodostępnymi zestawami można będzie zrobić bardzo ciekawe wersje Ta 152 i Fw 190 D :D
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Dragon 1/48 Focke-Wulf Ta152C-0

Postprzez Aleksander011 » środa, 20 maja 2009, 14:54

Kuba Plewka napisał(a):rzeczy samej, co najmniej ciekawy zestaw się zapowiada ale nie z nowych form.

Kuba jak byk piszą New Tooling!Może pomyliłeś z zestawem Dragona w 1/72?
Modelarza poznać po tym jak kończy ,a nie zaczyna
Obrazek
Avatar użytkownika
Aleksander011
 
Posty: 583
Dołączył(a): poniedziałek, 26 listopada 2007, 13:02
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp

Re: Dragon 1/48 Focke-Wulf Ta152C-0

Postprzez Kuba P. » środa, 20 maja 2009, 15:19

Ech Olek, czemu Ty tak wątpisz w to, co piszę? :)
Ja naprawdę znam ten stary zestaw i nie mylę skal.

Zerknij - LINK

Jeśli to jest new tool to jedyne co mi do głowy przychodzi to przygotowanie nowej formy kadłuba w oparciu o stary projekt. W Ta 152 H Trimastera i kolejnych przepakach łatwo odcinało się części osłon silnika żeby wyeksponować Jumo.
Nie sądzę, że dadzą ten sam kadłub i nowe wypraski osłon silnika do podmiany po odcięciu starych, raczej wzięli dokładnie ten sam stary kadłub, cyfrowo ucięli przód i dołączyli faktycznie "new tool" nos i takie coś znajdziemy w pudle.
Po czym wnoszę? Kadłub ma na sobie elementy charakterystyczne dla Ta 152 H a nieobecne w prawidłowym kadłubie dla Ta 152 V-7 (piszę o Versuchu bo wiadomo że ciężko pisać o maszynach seryjnych czy drugim prototypie z uwagi na skąpą ilość zdjęć i więcej białych plam niż wiadomości pewnych), poznaję pokrycie steru kierunku oraz podział płat - kadłub i ten charakterystyczny spłaszczony brzuch.
Idę o zakład, że płat powstał tak samo - cyfrowy model starego płata przerobiono. W części którą nazwać od biedy wspólną jest identyczny z poprzednim.
Idę o drugi zakład, że podwozie, osłona kabiny i pozostałe detale zbliżone wyglądem w obu typach Ta 152 to jedne i te same elementy Trimastera sprzed lat. Nawet blaszka jest chyba ta sama z siateczką na wlot powietrza do Jumo :mrgreen:

To może jest new tooling ale na moje oko tylko miejscami.
Swoją drogą - stary model nie był wcale zły!
Ostatnio edytowano środa, 20 maja 2009, 15:25 przez Kuba P., łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Dragon 1/48 Focke-Wulf Ta152C-0

Postprzez Kamil Feliks Sztarbała » środa, 20 maja 2009, 15:25

- Newly designed Ta152C-0 fuselage
- Newly tooled fuselage engine and radiator cowling
- Newly tooled wings
- Highly detailed and newly tooled radiator cowling with options for flaps opened or closed
- Newly tooled rotatable propeller


nie to, żebym się znał, po Ta 152 H też nie chce mi się schodzić do magazynu, żeby porównywać z obrazkami, ale wśród wymienionych 'Newly tooled' nie ma elementów, które Kuba zidentyfikował, jako wypraski wzięte ze starego modelu.. ponadto znając jego obsesyjne zamiłowanie do foczej familii, myślę, ze jednak nie pomylił modeli ni skal..

Kuba Plewka napisał(a):Swoją drogą - stary model nie był wcale zły!

pod względem merytorycznym czy w temacie sklejalności?
Kamil Feliks Sztarbała
 

Re: Dragon 1/48 Focke-Wulf Ta152C-0

Postprzez Kuba P. » środa, 20 maja 2009, 15:36

W zasadzie pod obydwoma. I merytorycznie był niezły (chociaż nie wolny od błędów, ale to nie temat na teraz) i sklejał się całkiem nieźle. Nie był taki pocięty jak Trimasterowskie 190, jak się trafiło dobry egzemplarz to i powyginany nie był za bardzo.
Miał tą makietkę silnika widoczną od spodu. Nawet taki PZPR wyglądał przyzwoicie i dość wiernie przypominał oryginał.
Mam w domu oryginalnego Trimastera, dwa czy trzy Dragony - edycje z różnych lat i gdzieś mi się wala jeszcze jeden czy dwa w przepaku Italeri. Mam nawet jednego ciut ciut rozpoczętego :oops:

Jeśli ten 152 C będzie opracowany na starych podzespołach to ja wcale płakać nie będę.
To tak jak z Mercedesem W124 - ma milion lat a nadal jest strasznie fajny :)
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Dragon 1/48 Focke-Wulf Ta152C-0

Postprzez Aleksander011 » środa, 20 maja 2009, 18:19

Kuba Plewka napisał(a):To może jest new tooling ale na moje oko tylko miejscami.
Swoją drogą - stary model nie był wcale zły!

Wiesz taki ze mnie "niewierny Tomasz" -ale wszystko wyjaśniłeś,
z drugiej strony w końcu ktoś mógłby zrobić coś z Tanków w 1:32
bo model 1:32 PCM-u Ta-152 zbyt udany nie jest...
Modelarza poznać po tym jak kończy ,a nie zaczyna
Obrazek
Avatar użytkownika
Aleksander011
 
Posty: 583
Dołączył(a): poniedziałek, 26 listopada 2007, 13:02
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp

Re: Dragon 1/48 Focke-Wulf Ta152C-0

Postprzez Mariusz Jarzyna ze Szczec » niedziela, 26 lipca 2009, 20:36

Avatar użytkownika
Mariusz Jarzyna ze Szczec

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 3226
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 17:29

Re: Dragon 1/48 Focke-Wulf Ta152C-0

Postprzez Kuba P. » poniedziałek, 27 lipca 2009, 10:33

Tutaj na stronie eagle'a więcej:

Obrazek

Swoją drogą...prototyp V6 rozumiem. Był, są zdjęcia (chociaż skromne) i mniej więcej wiadomo jak wyglądał i co w nim siedziało. Maszyna bojowa to już tylko spekulacje oparte na mglistych wspomnieniach weteranów JG 301.
Do dziś nie zidentyfikowano (przynajmniej ja o czymś takim nie wiem)zdjęcia samolotu Ta 152 C w służbie bojowej.
Jest znane zdjęcie przedstawiające najprawdopodobniej Ta 152 C zniszczone przed zakładami opisanymi jako ATG Leipzig-Mockau.
Takie niespecjalne te kalkomanie ale też trudno oczekiwać lepszych.

Za to zidentyfikowano na zdjęciach conajmniej dwa samoloty Ta 152 E i mając zestaw Ta 152 H i Ta 152 C można podmienić skrzydła i zbudować model tego ultrarzadkiego samolotu. I to jest fajne :)
Na poniższym zdjęciu jeden najprawdopodobniej właśnie Ta 152 E (ten w środku).

Obrazek
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Dragon 1/48 Focke-Wulf Ta152C-0

Postprzez Kuba P. » poniedziałek, 12 października 2009, 15:25

Mam już omawiany model.
Wrażenia mieszane, z jednej strony ukazał się chyba po raz pierwszy wtryskowy Ta 152 C w tej skali, z drugiej model jest zrobiony niechlujnie i widać, jak na szybko dorobiono elementy do starego Ta 152 H Trimastera aby wyszedł z niego Ta 152 C.
Jest generalnie tak, jak pisałem po zobaczeniu pierwszych zajawek - to nie jest nowy zestaw, są dwie nowe ramki i stara reszta.

Nowe ramki to przede wszystkim skrzydła oraz osłony silnika, tu DB 603 wobec Jumo 213 w Ta 152 H.

Obrazek
Obrazek

O ile kształt płata z grubsza wygląda OK to kilka detali budzi podejrzenia co do poprawności:

[1] Kształt pokryw skrzydłowych działek MG 151/20e;
[2] Brak okna kanału odprowadzania łusek z kadłubowego działka MK 108,
[3] Dziwne linie na pokrywie komory głównych zbiorników paliwa,
[4] Niezbyt ładnie wykonane poszycie lotek, jest takie "starodawne" i dość dziwnie odtworzono widoczne żebra w okolicy zawiasów lotek
[5] Toporne sufity wnęk podwozia przy zupełnie przyzwoitym dźwigarze, wziętym zresztą ze starego modelu Ta 152 H,

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Największe korekty dotyczyć będą osłon silnika oraz chłodnicy.
Osłony silnika mają niezbyt dobry kształt wytłoczenia nad lewym łożem silnika oraz niespecjalnie piękne detale.
Osłona chłodnicy ma niepoprawny kształt - beczkowaty zamiast łagodnie wypukłego w rzucie z boku zaś samo odtworzenie chłodnic absolutnie nie odpowiada rzeczywistości i wymaga zrobienia od nowa. To najpoważniejszy błąd w modelu.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Dobre wrażenie robi śmigło, dla porównania nałożone na zdjęcie prototypu V7.

ObrazekObrazek

Największe rozczarowanie spotkało mnie po obejrzeniu kadłuba modelu. Jest tak, jak pisałem wcześniej - kadłub Ta 152 H, z którego należy odciąć osłony silnika Jumo i przykleić nowe, opisane wyżej osłony DB 603.
Profesjonalny charakter tego rozwiązania jest dość mocno wątpliwy...
To stawia ten model raczej w szeregu zestawów o charakterze konwersji a nie kompletnych, przygotowanych do bezproblemowego montażu zestawów.
Co mnie osobiście zadziwiło to to, ze nie wiedzieć czemu poprawiono w kadłubie Ta 152 H obrys pokrywy luku radio (na właściwy) i dodano wlew paliwa właściwy dla Ta 152 C. Nie poprawiono innych detali, zostawiono stary "silnik" a akurat to poprawiono. Dziwne.
Niestety pokrywa wlewu do tylnego zbiornika jest za mała, powinna mieć taki sam kształt jak pokrywa wlewu do zbiornika przedniego (zaznaczyłem).

Obrazek
Obrazek

Pozostałe elementy mniej więcej wspólne dla obu konstrukcji pochodzą oczywiście ze starego zestawu.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Niestety ze starego zestawu pochodzi osłona kabiny, przez co limuzyna jest niepoprawna dla Ta 152 C, który w odróżnieniu od Ta 152 H nie posiadał kabiny ciśnieniowej i osłona powinna być zbliżona wyglądem do tej wypukłej z Fw 190 A/F/G/D.

W zestawie również dobrze znane blaszki oraz przyzwoite kalkomanie (nie weryfikowałem kroju liter).

Obrazek

Ten mimo wszystko ciekawy model można wykonać albo jako Ta 152 C albo zrobić coś ciekawszego - zmontować kadłub Ta 152 z silnikiem Jumo 213 - czyli taki jaki jest w modelu z płatem o małej rozpiętości, dorobić osłonę kamery i próbować odtworzyć wygląd Ta 152 E-1, wariantu rozpoznawczego.
Osłony silnika można próbować pożenić z modelem Fw 190 D i zrobić model Fw 190 D-15.
Oba samoloty, Fw 190 D-15 jak i Ta 152 E zostały niedawno zidentyfikowane na zdjęciach i ich wygląd został potwierdzony.
Jest to dość ciekawa alternatywa dla wykorzystania opisywanego zestawu Dragona.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.


Powrót do Focke-Wulf

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości