przez Georg01 » środa, 22 czerwca 2011, 09:24
Samolot Barkhorna jak słabo widzę na zdjęciu ma numer seryjny 15xxx, a więc według Priena/Rodeikego produkcja Erla do sierpnia 1943. Pierwszą stratę G-5 Prien podaje na 21 września 43, czyli produkcja wystartowała może nawet w lipcu lub w sierpniu 43. Być może były już podzespoły płatowca do G-5, a nie było jeszcze wyposażenia, stąd produkcja sierpień-listopad 43 to były głównie G-6 wyglądające jak G-5. To by bardzo gmatwało sprawę z jednej strony, a z drugiej może sugerować wygląd G-6 produkcji Erla właśnie z tego okresu. Barkhorn <<5 to Erla, jego następny G-6/trop, ten z piątką w trójkącie, to już chyba Mtt. Regensburg produkcji z końca 1943, chociaż nie jestem pewien i ten powinien być teoretycznie bez dodatkowego bąbla. Może być tak, że najwięcej G-6 z tym dodatkowym bąblem powstało jesienią 43 i raczej dlatego, że kulała dostawa wyposażenia G-5, a nie produkcja płatowców. Tak czy owak, wszystkie G-6 Erla z późnego lata i jesieni 1943 są podejrzane o ten dodatkowy bąbel.
GC