net_sailor napisał(a):To wszystko było już przerabiane w przypadku MK 108 w gondolach podskrzydłowych, gdzie działka miały niemal identyczną pozycję tylko pod skrzydłem. Masz gdzieś pod ręką masę zabudowy działka w gondoli?
ad. ** - jest 40 szussów
W sumie racja. Mam Bf 109 G-6/U4 Bdv Wa/Beiheft 1 2 MK 108 im Flügelgondel i tam widać dwie ważne rzeczy:
[1] Działko jest tylko ciut dalej niż w tym układzie na rysunku dla K-6, jest nieco mniej ale nadal wysunięte przed dźwigar. Kotwiczone jest za przednie uszy, zgodnie z prawidłami ale jego jarzmo jest razem z pudłem na amunicję zgrabnie wkomponowane w kompaktową całość. W tym układzie można było komfortowo zorganizować jarzmo, pudło na amunicję i dorzucić butlę na powietrze do przeładowania.
[2] Podobnie jak znany i lubiany Rüstsatz 6 - instalacja spowalniała samolot poprzez zwiększony opór powietrza. Nie pamiętam z głowy ile to było, pamiętasz może? W każdym razie kilka-kilkanaście km/h.
Czyli faktycznie chyba chcieli oszczędzić dźwigar nawet kosztem zwiększonego oporu powietrza. I to zaczyna mieć sens.
Rozkład mas w instalacji podwieszonych MK 108 musiałbym znaleźć.
Na obecną chwilę obstawiałby rękodzieło na kilku egzemplarzach jak w przypadku [a]. Coś musiało być nie tak z tą zabudową skoro nie została przyjęta.
Też tak coś mi się zaczyna wydawać.
Przy okazji, czy ktoś kompetentny opisał kiedykolwiek dokładniej obie przeróbki 109 F wysłanych z nowym uzbrojeniem do JG 26?