Kuba Plewka napisał(a):I może jeszcze ewentualnie dodać to, że w wariancie podskrzydłowym wiązanie zespołu działko + osprzęt było rozłożone na całą demontowalną pokrywę, mocowaną do dźwigara ale i żeber i poszycia na całym obwodzie pokrywy.
net_sailor napisał(a):Zwiększona masa nie miałaby zapewne mierzalnego wpływu na prędkość (opory), ale z punktu widzenia pilota maksymalna prędkość pozioma to nie wszystko. Dochodzi do tego prędkość wznoszenia i skala przyśpieszeń, pogorszona zwrotność pozioma (większe obciążenie pow. nośnej) i pionowa (większa bezwładność dodatkowych mas na skrzydłach skutkująca dłuższym czasem wykonywania półbeczki).
Do tego dochodzi konieczność przeniesienia na pokrycie skrzydeł nie małych przecież sił od odrzutu strzelającego działka.
Kuba Plewka napisał(a):Czy ja wiem? Ta pokrywa przykręcana była przecież na środku do dźwigara a na bokach do żeber, zostaje Ci nosek przy krawędzi natarcia i fragment przy klapie. Całkiem to mądrze rozwiązali, raz dwa demontujesz zestaw i przykręcasz inne, czyste pokrywy i po sprawie.
net_sailor napisał(a):Tylko w przypadku zabudowy podskrzydłowej jest to inny układ naprężeń działający od zewnątrz niejako obwodowo i próbujący ukręcić skrzydło. Dolne pokrycie będzie ściskane a górne rozciągane.
net_sailor napisał(a):W zabudowie wewnątrzskrzydłowej i mocowaniu jarzma do dźwigara górne i dolne pokrycie przy strzale będzie pracowało jednakowo (część za dźwigarem ściskana, a przed dźwigarem rozciągana).
RAV napisał(a):net_sailor napisał(a):Tylko w przypadku zabudowy podskrzydłowej jest to inny układ naprężeń działający od zewnątrz niejako obwodowo i próbujący ukręcić skrzydło. Dolne pokrycie będzie ściskane a górne rozciągane.
Moim zdaniem przy skręcaniu pokrycie jest ścinane...
RAV napisał(a):net_sailor napisał(a):W zabudowie wewnątrzskrzydłowej i mocowaniu jarzma do dźwigara górne i dolne pokrycie przy strzale będzie pracowało jednakowo (część za dźwigarem ściskana, a przed dźwigarem rozciągana).
Zasadniczo pokrycie cienkościenne nie powinno pracować na ściskanie, bo się wyboczy i nic z tego nie będzie. Nie znam dokładnie konstrukcji płata 109-tki, ale pewnie były tam jakieś podłużnice, które ten problem ograniczały, ale raczej na wielką wytrzymałość na ściskanie bym tu nie liczył.
shivadog napisał(a):Mam takie pytanie, żeby z tego F2 zrobić F4/trop,co trzeba oprócz filtra poprawić?Ten będzie się nadawał?
http://www.quickboost.net/Obrazky/48084.jpg
shivadog napisał(a):I to samo pytanie tylko z F2 do F2/trop.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość