BF-109G-6 | Trumpeter | 1:32

Re: BF-109G-6 | Trumpeter | 1:32

Postprzez net_sailor » wtorek, 21 czerwca 2011, 21:32

Jeśli chodzi o ścisłość to pojedyncze G-5 były już wypuszczane od września 1943 więc Barkhorn mógł się załapać na taką osłonę silnika. Zasadniczo jednak produkcja na większą skalę ruszyła dopiero zimą 1943/44 (bardziej od listopada 43' niż jak wcześniej napisałem stycznia 44'). W sumie było około pół tysiąca G-5 i o wiele więcej zapasowych osłon.
Avatar użytkownika
net_sailor
 
Posty: 1809
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:01
Lokalizacja: Elbląg

Reklama

Re: BF-109G-6 | Trumpeter | 1:32

Postprzez Georg01 » środa, 22 czerwca 2011, 09:24

Samolot Barkhorna jak słabo widzę na zdjęciu ma numer seryjny 15xxx, a więc według Priena/Rodeikego produkcja Erla do sierpnia 1943. Pierwszą stratę G-5 Prien podaje na 21 września 43, czyli produkcja wystartowała może nawet w lipcu lub w sierpniu 43. Być może były już podzespoły płatowca do G-5, a nie było jeszcze wyposażenia, stąd produkcja sierpień-listopad 43 to były głównie G-6 wyglądające jak G-5. To by bardzo gmatwało sprawę z jednej strony, a z drugiej może sugerować wygląd G-6 produkcji Erla właśnie z tego okresu. Barkhorn <<5 to Erla, jego następny G-6/trop, ten z piątką w trójkącie, to już chyba Mtt. Regensburg produkcji z końca 1943, chociaż nie jestem pewien i ten powinien być teoretycznie bez dodatkowego bąbla. Może być tak, że najwięcej G-6 z tym dodatkowym bąblem powstało jesienią 43 i raczej dlatego, że kulała dostawa wyposażenia G-5, a nie produkcja płatowców. Tak czy owak, wszystkie G-6 Erla z późnego lata i jesieni 1943 są podejrzane o ten dodatkowy bąbel.

GC
Avatar użytkownika
Georg01
 
Posty: 1034
Dołączył(a): czwartek, 19 czerwca 2008, 13:03

Poprzednia strona

Powrót do Messerschmitt

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości