Wejście Smoka (Bf 110 - Dragon 1/48)

Re: Wejście Smoka (Bf 110 - Dragon 1/48)

Postprzez Manfred » czwartek, 29 lipca 2010, 10:02

Również mam własciwą, natomiast nie mam takiej jak Ty :lol:
Avatar użytkownika
Manfred
 
Posty: 145
Dołączył(a): sobota, 24 maja 2008, 14:58
Lokalizacja: Warszawa

Reklama

Re: Wejście Smoka (Bf 110 - Dragon 1/48)

Postprzez Kuba P. » czwartek, 29 lipca 2010, 10:11

To implikuje dwie rzeczy:

[1] DML wyda albo E albo C. Ale obstawiam C, kadłuba nie będą zmieniać.
[2] Mój Bf 110 skończy jako C, już do tego się przyczyniłem.

Przy okazji pierwsze wrażenie, pedały orczyka dali złe bo te późne i pojemnik na puste magazynki od MG 15 jest ładny tylko z jednej strony, miejsce do wrzucania gratów warto przerobić. Boczna konsola pilota wymaga małego szlifowania.
Poza tym to świetnie zapowiadający się zestaw! :)
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Wejście Smoka (Bf 110 - Dragon 1/48)

Postprzez Manfred » czwartek, 29 lipca 2010, 10:15

Pedały orczyka powinny być wczesne w D ??? Nie wiedziałem. Możesz napisać coś o kolorystyce wnętrza w C i D oraz Tablicy przyrządów - proszę
Avatar użytkownika
Manfred
 
Posty: 145
Dołączył(a): sobota, 24 maja 2008, 14:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wejście Smoka (Bf 110 - Dragon 1/48)

Postprzez Kuba P. » czwartek, 29 lipca 2010, 10:43

Manfred napisał(a):Pedały orczyka powinny być wczesne w D ??? Nie wiedziałem.


Tak mi się wydaje. Napewno dla C są te wczesne i widać to zarówno w katalogu części Bf 110 C jak i na fabrycznych fotografiach. Jako, że mój będzie wczesnym C - takie zrobiłem (wziąłem i przerobiłem pedały ze Stukasa). Dla "D" robiłbym tak samo, jeszcze dla pewności sprawdzę.

Manfred napisał(a):Możesz napisać coś o kolorystyce wnętrza w C i D oraz Tablicy przyrządów - proszę


Tutaj podobnie jak z Bf 109 E - ciężko wyczuć.
Widziałem zdjęcia wraku Bf 110 C lub D i była na nich wyraźnie widoczna farba 66 we wnętrzu. Dla 110 D malowałbym bez wahania na RLM 66 po całości, dla C mam jeszcze drobne wątpliwości ale chyba też wybrałbym 66.
Skoro i Ju 87 B czy Ju 88 A-1 w kabinie już w 1940 miały RLM 66 to myślę, że spokojnie to samo i dla 110 C.

Tablicę malowałbym tak samo, jak tą poniżej. To oczywiście tablica 110 G ale generalne zasady takie same.

Obrazek

Wiem, że mało konkretów i trochę gdybania ale 110 C/D to bardzo wczesny ptaszek i sam wielu rzeczy nie wiem na pewno. Mam nadzieję, że to co napisałem będzie choć trochę pomocne.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Wejście Smoka (Bf 110 - Dragon 1/48)

Postprzez Pawel Burchard » czwartek, 29 lipca 2010, 10:58

Biorąc pod uwagę, że C/D były budowane równolegle, już nie pamiętam w jakich proporcjach (ograniczona produkcja pomp paliwowych do D) nie powinno być między nimi różnic poza tymi oczywistymi :)
Ostatnio edytowano czwartek, 29 lipca 2010, 16:01 przez Pawel Burchard, łącznie edytowano 1 raz
Pawel Burchard
 
Posty: 1037
Dołączył(a): wtorek, 7 lipca 2009, 10:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wejście Smoka (Bf 110 - Dragon 1/48)

Postprzez Kuba P. » czwartek, 29 lipca 2010, 11:02

No a tego mojego wiesz którego to też byś na 66 w środku malował?
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Wejście Smoka (Bf 110 - Dragon 1/48)

Postprzez Pawel Burchard » czwartek, 29 lipca 2010, 11:05

Raczej 02... ale to tylko ja :)
Pawel Burchard
 
Posty: 1037
Dołączył(a): wtorek, 7 lipca 2009, 10:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wejście Smoka (Bf 110 - Dragon 1/48)

Postprzez Manfred » czwartek, 29 lipca 2010, 11:14

Bardzo Kubie dziękuję. Moje pojęcie o sprawie to raczej ... same wątpliowści. Gdziś wyczytałem, że RLM 66 pojawiła się w kokpitach dopiero w 1942 - bzdura, czy nie ?

http://modelingmadness.com/splfeat/colo ... german.htm
Avatar użytkownika
Manfred
 
Posty: 145
Dołączył(a): sobota, 24 maja 2008, 14:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wejście Smoka (Bf 110 - Dragon 1/48)

Postprzez Kuba P. » czwartek, 29 lipca 2010, 11:31

Oj raczej bzdura, wraki samolotów z 1940, które dotrwały w miarę dobrym stanie do dziś dowodzą, że stosowano już wtedy RLM 66.
Tak samo Messerschmitty 109 E znad Anglii już latem 1940 roku miewały kokpity ciemne.
Ja jestem zwolennikiem poglądu, że RLM 66 wszedł do użycia zimą 39/40 o ile nie wcześniej u niektórych producentów.

Ta tabelka ma wiele nieścisłości i można zilustrować to na fotkach z epoki.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Wejście Smoka (Bf 110 - Dragon 1/48)

Postprzez Pawel Burchard » czwartek, 29 lipca 2010, 11:41

Pawel Burchard
 
Posty: 1037
Dołączył(a): wtorek, 7 lipca 2009, 10:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wejście Smoka (Bf 110 - Dragon 1/48)

Postprzez Kuba P. » czwartek, 29 lipca 2010, 12:03

No i takie właśnie zdjęcia sprawiają dużo kłopotu. Muszę jeszcze dziś przerzucić zdjęcia 110 C i D i może coś wypatrzę.
Dzięki za podpowiedzi w tym temacie, 110 C to troszkę obcy mi temat i chyba radośnie właśnie wbiegam na minę z moim modelem :)
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Wejście Smoka (Bf 110 - Dragon 1/48)

Postprzez Manfred » czwartek, 29 lipca 2010, 12:25

Kuba P. napisał(a):Oj raczej bzdura, wraki samolotów z 1940, które dotrwały w miarę dobrym stanie do dziś dowodzą, że stosowano już wtedy RLM 66.
Tak samo Messerschmitty 109 E znad Anglii już latem 1940 roku miewały kokpity ciemne.
Ja jestem zwolennikiem poglądu, że RLM 66 wszedł do użycia zimą 39/40 o ile nie wcześniej u niektórych producentów.

Ta tabelka ma wiele nieścisłości i można zilustrować to na fotkach z epoki.

Piszesz o wrakach Bf-110 ?
P.S. ... a już miałem psikać wnętrze C7 DRAGONA na RLM 02. Przestanę odwiedzać to forum :evil:
Avatar użytkownika
Manfred
 
Posty: 145
Dołączył(a): sobota, 24 maja 2008, 14:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wejście Smoka (Bf 110 - Dragon 1/48)

Postprzez Kuba P. » czwartek, 29 lipca 2010, 12:34

Tak, wkleję potem z domu zdjęcie resztek wraku Bf 110 C/D, który został wydobyty gdzieś na południowym wschodzie Europy. Jest ewidentnie widoczna RLM 66.
Tak samo było ze 109 E, w 1940 roku RLM 66 jest w kabinach potwierdzony przez zdjęcia.

Z drugiej strony Paweł przedstawia zdjęcie, z którym też ciężko polemizować, bo wygląda na użycie RLM 02 w kabinie tej maszyny.

Poszukam jeszcze, bo sam sobie muszę odpowiedzieć czy RLM 66 czy RLM 02 do własnego modelu.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Wejście Smoka (Bf 110 - Dragon 1/48)

Postprzez Kuba P. » czwartek, 29 lipca 2010, 15:00

Wklejam obiecane zdjęcia resztek wraku Bf 110 C-2*.
Znalazłem je kiedyś na jednym z LW forów, nie pamiętam gdzie i kto je zrobił.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Widoczna jest tylna dolna płyta pancerna chroniąca stanowisko obserwatora/strzelca:

Obrazek

czy podstawa zestawu radiostacji FuG X

Obrazek

Kolor zdecydowanie RLM 66
* zwraca uwagę przebite oznaczenie wariantu samolotu (mowa o tabliczce z MIAG) C-1 i na to nabite C-2
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Wejście Smoka (Bf 110 - Dragon 1/48)

Postprzez Pawel Burchard » czwartek, 29 lipca 2010, 15:37

Nie jestem pewien czy skrzynki przyrządów radiowych nie były malowane u producentów i czy na podstawie ich koloru można zakładać kolor wnętrza płatowca. Druga sprawa to W.Nr. na tej płycie pancernej.
Pawel Burchard
 
Posty: 1037
Dołączył(a): wtorek, 7 lipca 2009, 10:06
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Messerschmitt

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości