Wejście Smoka (Bf 110 - Dragon 1/48)

Re: Wejście Smoka (Bf 110 - Dragon 1/48)

Postprzez Manfred » czwartek, 29 lipca 2010, 15:43

Pawel Burchard napisał(a):Nie jestem pewien czy skrzynki przyrządów radiowych nie były malowane u producentów i czy na podstawie ich koloru można zakładać kolor wnętrza płatowca. Druga sprawa to W.Nr. na tej płycie pancernej.

Skrzynki raczej na pewno były malowane u producentów. Wydaje mi się jednak, że kolor płyty pancernej przesądza sprawę.
Ostatnio edytowano czwartek, 29 lipca 2010, 15:53 przez Manfred, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Manfred
 
Posty: 145
Dołączył(a): sobota, 24 maja 2008, 14:58
Lokalizacja: Warszawa

Reklama

Re: Wejście Smoka (Bf 110 - Dragon 1/48)

Postprzez Kuba P. » czwartek, 29 lipca 2010, 15:49

Paweł zwrócił uwagę na numer seryjny na płycie i udało mi się trafić do wątku na 12'o clock na ten temat:

http://forum.12oclockhigh.net/archive/i ... 10268.html

Trop prowadzi do Bf 110 E-2 W.Nr 3722. Wykorzystanie części z tabliczkami 110 C w 110 E nie jest niczym dziwnym.
Ech, ale kanał. Dzięki Paweł za wskazanie tego szczegółu.
wracamy do punktu wyjścia.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Wejście Smoka (Bf 110 - Dragon 1/48)

Postprzez Kuba P. » czwartek, 29 lipca 2010, 16:34

Ok, kolejny przykład RLM 66 w kabinie Bf 110 w 1940 roku.
To znany Bf 110 D-0/B W.Nr. 3341, S9+CK, który lądował przymusowo 15 sierpnia 1940 w Anglii.
Kolorowe zdjęcia zrobiono w 1941 w USA gdy w zakładach Vultee ten samolot był badany (gdzieś mam skan kopii ich raportów). Co ciekawe w raporcie przedstawiony jest jako "Me110-C"

Skan: Classic Publications, Luftwaffe Colours, Zerstorer vol 1.

Obrazek

Przy okazji widać stary typ pedałów orczyka. Tylko, że to wersja D, ja myślałem o budowie starego C, gdzie nie dość że w kabinie inaczej umeblowane to i chyba ten RLM 02 może być właściwy... Ech życie.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Wejście Smoka (Bf 110 - Dragon 1/48)

Postprzez Manfred » czwartek, 29 lipca 2010, 17:07

Ze swojej strony: serdeczne dzięki za to, że Ci się chce.
Avatar użytkownika
Manfred
 
Posty: 145
Dołączył(a): sobota, 24 maja 2008, 14:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wejście Smoka (Bf 110 - Dragon 1/48)

Postprzez Pawel Burchard » czwartek, 29 lipca 2010, 17:09

Sam nie wiem Kuba, 'kolorki' na tych zdjęciach są jakie są, zwróć uwagę na kontrast między czarnymi ramkami zegarów a tablicą - jest dość duży, czy w przypadku RLM 66 nie powinien być mniejszy?
Pawel Burchard
 
Posty: 1037
Dołączył(a): wtorek, 7 lipca 2009, 10:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wejście Smoka (Bf 110 - Dragon 1/48)

Postprzez Kuba P. » czwartek, 29 lipca 2010, 18:19

Pawel Burchard napisał(a):Sam nie wiem Kuba, 'kolorki' na tych zdjęciach są jakie są, zwróć uwagę na kontrast między czarnymi ramkami zegarów a tablicą - jest dość duży, czy w przypadku RLM 66 nie powinien być mniejszy?


No też można mieć pewne wątpliwości, te zdjęcia mają nieco zniekształcone kolory ale też poniżej równie małe zdjęcie kabiny Bf 110 G-4/R3 z RAF Museum Hendon (fot. z Aerodetail):

Obrazek

Też dość jasna ta tablica się wydaje a wiadomo, że na pewno ma kolor RLM 66. Ja wierzę w ten 66 szczególnie że zobacz, Ju 88 A-1 z Norwegii - samolot ze stycznia 1940 i wnętrze RLM 66. Kadłub z centropłatem Ju 87 B lub R wydobyty z morza śródziemnego - tez ma RLM 66 w kabinie.

Tutaj film z Bf 109 E-7 wydobytym w Rosji. Samolot oryginalnie E-1 zbudowany w 1939. W kabinie RLM 02 jak sądzę:
http://www.youtube.com/watch?v=IAgsZO8ifjU
(2:44)

Manfred napisał(a):Ze swojej strony: serdeczne dzięki za to, że Ci się chce.

Mam nadzieję, że wszyscy skorzystamy z tego tematu i tej rozmowy :)
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Wejście Smoka (Bf 110 - Dragon 1/48)

Postprzez Manfred » piątek, 30 lipca 2010, 11:41

Przeglądając internet natknąłem się na pewien dokument (pewnie Niektórym znany):

http://www.cockpitinstrumente.de/archiv ... manual.pdf

Patrząc na zdjęcie umieszczone na ostatniej stronie wydaje się, że nawet tablica przyrządów w jakimś wczesnym Bf-110 jest w kolorze RLM 02. Piszę to a'propos dyskusji o kontrastach. Gdyby tak było, to trudno uwierzyć w resztę w kolorze RLM 66. Zaczynam rozumieć, dlaczego DRAGON w modelu C7 "dyplomatycznie" pominął kolorystykę w instrukcji. Zadziwia mnie natomiast nasz ukochany EDUARD, który w kolorowych blaszkach (1/32) do C7 dał tablicę przyrządów w kolorze "prawie RLM 02", natomiast do D już w kolorze " prawie RLM 66". Ciekaw jestem, na czym się opierali (poza herbacianymi fusami). :roll:
Avatar użytkownika
Manfred
 
Posty: 145
Dołączył(a): sobota, 24 maja 2008, 14:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wejście Smoka (Bf 110 - Dragon 1/48)

Postprzez Kuba P. » piątek, 30 lipca 2010, 11:57

Tak patrzę na tą tablicę i się zastanawiam, czy to czasem nie jest wnętrze rozpoznawczego C-5, który był łaskaw również zlądować na ziemi angielskiej?
Ja w związku z tym zamieszaniem chyba się zdecyduję na zębatego D z ZG 76, organicznie nie cierpię kokpitów w kolorze 02 :)
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Wejście Smoka (Bf 110 - Dragon 1/48)

Postprzez net_sailor » czwartek, 12 sierpnia 2010, 18:01

Hej

odszukałem wreszcie zdjęcia Bf 110C-1W.Nr.2831(2N+GN), który zlądował sobie pewnego razu w Szwajcarii z kilkoma dziurkami w silniku. Helweci bardzo dokładnie go sobie obfotografowali i ja tam widzę RLM 02 królujący w kokpicie:

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
net_sailor
 
Posty: 1809
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:01
Lokalizacja: Elbląg

Re: Wejście Smoka (Bf 110 - Dragon 1/48)

Postprzez Kuba P. » czwartek, 12 sierpnia 2010, 18:32

Marcin, piękne dzięki!
Zdjęcia jak żyletka.
Co sądzisz o tym D-0/B i kokpicie? Tak jak rozmawialiśmy w Warszawie, chyba swój model zrobię jako Fischmaul'a 110 D z ZG 76. Chciałbym go zrobić na 66 ale wszystkie opinie są mile widziane.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Wejście Smoka (Bf 110 - Dragon 1/48)

Postprzez net_sailor » czwartek, 12 sierpnia 2010, 20:40

Według mnie to w kokpicie S9+CK W.Nr. 3341 jest RLM 66 tylko z tym zastrzeżeniem, że z całą pewnością można go stwierdzić na tablicy przyrządów ale resztę wnętrza też bym obstawał w tym kolorze.

Jeszcze dla "zaciemnienia" sprawy dodam zdjęcia Bf 110C-4 (2N+EP) W.Nr 3551 z 9./ZG76 którym Kadow lądował w Anglii. Tam z całą pewnością zajdziemy RLM 66:
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
net_sailor
 
Posty: 1809
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:01
Lokalizacja: Elbląg

Re: Wejście Smoka (Bf 110 - Dragon 1/48)

Postprzez Pawel Burchard » piątek, 13 sierpnia 2010, 00:29

Pawel Burchard
 
Posty: 1037
Dołączył(a): wtorek, 7 lipca 2009, 10:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wejście Smoka (Bf 110 - Dragon 1/48)

Postprzez Kuba P. » piątek, 27 sierpnia 2010, 09:48

Mam pytanie do osób, które być może już zaczęły budować model.
Chodzi mi o element, który wkleja się od góry kadłuba w kabinę między burty kadłuba. Ta "rama" w kształcie długiego H do której montuje się potem od góry kozioł przeciwkapotażowy i osłonę kabiny. Cały ten element wydaje się być nieco za wąski.
Czy u Was też to wystąpiło? Kokpit jest na tyle skomplikowany, że łatwo coś skopać chociaż konstrukcyjnie obmyślony jest wzorowo.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Wejście Smoka (Bf 110 - Dragon 1/48)

Postprzez Pawel Burchard » piątek, 27 sierpnia 2010, 09:51

Tak, podobno ten element jest do dupy... wklejałem wcześniej link, ktoś budował ten model na aeroscale
Pawel Burchard
 
Posty: 1037
Dołączył(a): wtorek, 7 lipca 2009, 10:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wejście Smoka (Bf 110 - Dragon 1/48)

Postprzez Kuba P. » piątek, 27 sierpnia 2010, 10:04

O, mam. Dokładnie ten sam problem. Albo ten element jest do dupy albo obaj, ja i ten Pan na aeroscale zrobiliśmy ten sam błąd. Instrukcja każe skleić kokpit osobno i potem wpasować ścianki do kadłuba, może to jest tak obmyślone, że wtedy ten element o którym mowa pasuje a ramy osłony po wklejeniu nadal dobrze pasują. Ja i Rowan wkleiliśmy ścianki w kadłub, co wydaje się być dość logiczne ale może przez to góra nie siada jak należy?

Zrobię tak samo jak on, zeszlifuję i poszerzę tą część.
Poza tym jak dotychczas model wspaniały. Szczególnie mnie zachwyca tablica, zestaw FuG X i laweta MG-FF.
Dobrze, że mam tych 110 więcej :)
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Messerschmitt

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości